ΣΕΑΑ: 9.665 τα καινούρια ΙΧ που ταξινομήθηκαν τον Σεπτέμβριο

Μειωμένα κατά 15,2% σε σύγκριση με πέρυσι, ήταν τα καινούρια αυτοκίνητα σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ. και μειωμένα 19,7% τα φορτηγά

Αυτοκίνητα © Pixabay

Τα 9.665 έφτασαν τα καινούρια ΙΧ αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2024 μειωμένα κατά 15,2% σε σύγκριση με πέρυσι, σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ. Τα καινούρια φορτηγά έφτασαν τα 601 μειωμένα κατά 19,7% σε σύγκριση με το 2023, ενώ τα καινούρια λεωφορεία είχαν αύξηση 476,5% και έφτασαν τα 98.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

Σεπτέμβριος 2024 Σεπτέμβριος 2023 Μεταβολή 2024/2023
Καινούργια επιβατικά 9.665 11.401 -15,2%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

601 748 -19,7%
Καινούργια λεωφορεία 98 17 +476,5%
Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2024 Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2023 Μεταβολή

2024/2023

Καινούργια επιβατικά 108.039 104.510 +3,4%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

8.316 8.274 +0,5%
Καινούργια λεωφορεία 758 204 +271,6%

 

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Σεπτέμβριο, έχει ως εξής:

Segment Σεπτέμβριος 2024 Σεπτέμβριος 2023 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2024 Ιανουάριος Σεπτέμβριος 2023 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A 6,3% 7,0% -0,7 7,0% 7,8% -0,7
A-SUV 2,3% 3,0% -0,7 4,1% 2,3% +1,8
(A TOTAL) (8,6%) (10,0%) (-1,3) (11,2%) (10,1%) (+1,1)
B 23,5% 27,0% -3,5 24,6% 27,4% -2,7
B-SUV 29,9% 23,2% +6,7 30,9% 25,4% +5,5
(B TOTAL) (53,4%) (50,2%) (+3,2) (55,5%) (52,7%) (+2,8)
C 4,8% 7,6% -2,8 6,5% 8,3% -1,8
C-SUV 23,1% 23,1% +0,0 18,8% 20,8% -2,1
(C TOTAL) (27,9%) (30,7%) (-2,8) (25,3%) (29,2%) (-3,9)
D 3,4% 1,9% +1,5 1,8% 1,4% +0,4
D-SUV 4,8% 5,6% -0,8 4,1% 4,9% -0,9
(D TOTAL) (8,2%) (7,5%) (+0,7) (5,8%) (6,3%) (-0,5)
E 0,1% 0,1% -0,0 0,1% 0,1% +0,0
E-SUV 0,7% 0,6% +0,0 0,4% 0,4% +0,1
(E TOTAL) (0,7%) (0,7%) (-0,0) (0,5%) (0,4%) (+0,1)
F-G 0,2% 0,1% +0,1 0,1% 0,1% -0,0
F-G-SUV 0,4% 0,3% +0,1 0,3% 0,3% -0,0
(F-G TOTAL) (0,6%) (0,4%) (+0,2) (0,4%) (0,4%) (-0,0)
SPORTS 0,1% 0,3% -0,2 0,1% 0,3% -0,1
MPV 0,0% 0,0% +0,0 0,0% 0,0% -0,0
MPV-M/COMBI 0,5% 0,3% +0,2 1,1% 0,6% +0,5
(SUV TOTAL) (61,2%) (55,7%) (+5,5) (58,6%) (54,1%) (+4,5)
  100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0

 

Σεπτέμβριος 2024 Σεπτέμβριος 2023 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος –

Σεπτέμβριος 2024

Ιανουάριος –

Σεπτέμβριος 2023

Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Αυγ. ‘24

Βενζίνη 28,7% 40,2% -11,6 38,2% 43,2% -5,0 34,9%
Πετρέλαιο 3,3% 11,4% -8,2 7,9% 13,7% -5,8 12,7%
Υβριδικά (HEV) 46,6% 29,0% +17,6 41,2% 29,9% +11,4 29,8%
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 16,5% 16,3% +0,3 10,8% 10,5% +0,3 19,5%
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,0% 0,2% -0,2 0,0% 0,3% -0,3 3,1%
Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

4,9% 2,8% +2,1 1,8% 2,4% -0,6

 

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Αύγουστο ως εξής:

 

Αύγουστος 2024 Αύγουστος 2023 Μεταβολή Ιανουάριος- Αύγουστος 2024 Ιανουάριος- Αύγουστος 2023 Μεταβολή
ΕΕ(1) 643.637 787.812 -18,3% 7.180.492 7.078.200 +1,4%
ΕΕ 14(2) 547.717 686.447 -20,2% 6.245.971 6.217.092 +0,5%
ΕΕ(1) + EFTA(3) 671.142 819.037 -18,1% 7.422.546 7.337.384 +1,2%
Ελλάδα 8.149 10.368 -21,4% 98.374 93.109 +5,7%

Διαβάστε επίσης

Όλυμπος: Στρατηγική επένδυση 70 εκατ. ευρώ στην Κύπρο

Φρενιτίτιδα franchise στα σινεμά και το 2025

Πράσινο υδρογόνο: Ένα βήμα μπροστά, δύο πίσω για τις επενδύσεις