Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα τον Απρίλιο αυξήθηκαν για τρίτο μήνα, κατά 14,8% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, καθώς οι επιδοτούμενες ανταλλαγές από την κυβέρνηση αγορές αυτοκινήτων μετρίασαν τις επιπτώσεις των αμερικανικών δασμών στο καταναλωτικό κλίμα.
Οι πωλήσεις επιβατικών οχημάτων ανήλθαν σε 1,78 εκατομμύρια τον περασμένο μήνα και για τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2025 ήταν αυξημένες κατά 8,2% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σε 6,97 εκατομμύρια μονάδες, όπως έδειξαν τα στοιχεία της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων Κίνας (CPCA) την Κυριακή.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και plug-in υβριδικών, γνωστά συλλογικά ως οχήματα νέας ενέργειας, αυξήθηκαν κατά 33,9% σε ετήσια βάση και αποτέλεσαν το 50,8% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων τον περασμένο μήνα.
Ένα κυβερνητικό πρόγραμμα που χορηγεί μεγαλύτερες επιδοτήσεις για την ανταλλαγή παλαιών αυτοκινήτων με NEV από ό,τι για τα βενζινοκίνητα οχήματα είχε καλύψει 2,71 εκατομμύρια αυτοκίνητα από τις 24 Απριλίου, όπως έδειξαν τα επίσημα στοιχεία, αμβλύνοντας τον αντίκτυπο στην εμπιστοσύνη των Κινέζων καταναλωτών, καθώς η αύξηση των αμερικανικών δασμών στις κινεζικές εξαγωγές διαταράσσει το εμπόριο μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου.
Οι εξαγωγές αυτοκινήτων διολίσθησαν κατά 2,2% τον Απρίλιο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, επεκτείνοντας την πτώση κατά 8% τον Μάρτιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της CPCA.
Για τους εγχώριους αγοραστές, ωστόσο, τα συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης εξασθενούν ως καταλύτης για τις πωλήσεις, σύμφωνα με την ένωση.
Το επίκεντρο ενός πολυετούς πολέμου τιμών στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο μετατοπίστηκε προς τα χαρακτηριστικά αυτοματοποιημένης οδήγησης επόμενης γενιάς, αφού η BYD ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι θα προσφέρει το σύστημα υποβοήθησης οδηγού «God’s Eye» ως δωρεάν στάνταρ εξοπλισμό σε όλη τη γκάμα της.
Όμως, η διαφήμιση των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού παγώνει μετά από μια κυβερνητική καταστολή των όρων μάρκετινγκ που χρησιμοποιούν «έξυπνο» ή «αυτόνομο» για να περιγράψουν την τεχνολογία τους μετά από ένα θανατηφόρο δυστύχημα στο οποίο ενεπλάκη ένα σεντάν SU7 της Xiaomi τον Μάρτιο.
Το EV έπιασε φωτιά αφού προσέκρουσε σε τσιμεντένιο στύλο, δευτερόλεπτα αφότου ο οδηγός προσπάθησε να αναλάβει τον έλεγχο από το σύστημα υποβοηθούμενης οδήγησης του αυτοκινήτου.