Χιλιάδες ξενοδόχοι στα δικαστήρια κατά Booking για ζημιές εκατομμυρίων

Για καταχρηστικές πρακτικές τιμολόγησης κατηγορούν τη Booking χιλιάδες ξενοδόχοι στην Ευρώπη. Τι απαντά η πλατφόρμα

Booking © Freepik

Σε νομικές κινήσεις κατά της Booking προχωρούν σχεδόν 10.000 ξενοδόχοι στην Ευρώπη, κατηγορώντας την πλατφόρμα για καταχρηστικές πρακτικές τιμολόγησης εκμεταλλευόμενη τη δεσπόζουσα θέση της στις online κρατήσεις τουριστικών καταλυμάτων.

Η συλλογική αγωγή ασκείται από το ολλανδικό Ίδρυμα Hotel Claims Alliance Foundation ενώπιον του δικαστηρίου του Άμστερνταμ, όπου εδρεύει η πλατφόρμα. Σύμφωνα με το Hotel Claims Alliance Foundation η ζημία ανέρχεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο η γαλλική υπηρεσία επιτήρησης απάτης, Répression des Fraudes, είχε επισημάνει ότι η πλατφόρμα κρατήσεων εφαρμόζει «πρακτικές που περιορίζουν τον ανταγωνισμό» εις βάρος των Γάλλων ξενοδόχων, υποστηρίζοντας ότι η Booking εμποδίζει τα ξενοδοχεία να προσφέρουν καλύτερες τιμές σε άλλες πλατφόρμες ή στους δικούς τους ιστότοπους.

Booking: «Ανακριβείς και παραπλανητικές» οι δηλώσεις των ξενοδόχων

Από την πλευρά της η Booking χαρακτηρίζει «ανακριβείς και παραπλανητικές» τις δηλώσεις των ξενοδοχειακών ενώσεων. «Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου στην οποία αναφέρονται η HOTREC και άλλες ξενοδοχειακές ενώσεις για να επικυρώσουν μια ενδεχόμενη ομαδική αγωγή δεν κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι ρήτρες της Booking.com ήταν καταχρηστικές», υποστηρίζει σε σχετική δήλωση.

«Στην πραγματικότητα, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δεν κλήθηκε καν να αξιολογήσει εάν οι ρήτρες μας ήταν καταχρηστικές ή είχαν οποιαδήποτε επίδραση στον ανταγωνισμό. Το Δικαστήριο απλώς δήλωσε ότι οι ρήτρες αυτές εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του δικαίου της ΕΕ για τον ανταγωνισμό και ότι τα αποτελέσματά τους πρέπει να αξιολογούνται κατά περίπτωση» αναφέρει στο κείμενό της η Booking.

Η εταιρεία σημειώνει ταυτόχρονα ότι δεν έχει λάβει «καμία επίσημη ειδοποίηση για ομαδική αγωγή».