Η εισαγγελέας του Παρισιού Λορ Μπεκιού είπε σήμερα πως η ζημία από τη θεαματική κλοπή κοσμημάτων στο Λούβρο την Κυριακή εκτιμάται από την έφορο του μουσείου στα 88 εκατομμύρια ευρώ, από οικονομικής πλευράς και μόνον.
«Η ζημία εκτιμάται από την έφορο του Λούβρου στα 88 εκατομμύρια ευρώ», ένα ποσό «εξαιρετικά εντυπωσιακό», όμως «δεν είναι σε καμία περίπτωση αντίστοιχο ούτε συγκρίσιμο με την ιστορική ζημία», συμπλήρωσε σε δηλώσεις που έκανε στο RTL η εισαγγελέας, διευκρινίζοντας πως οι εγκληματίες «δεν θα κερδίσουν» αυτό το ποσό «εάν είχαν την πολύ κακή ιδέα να λιώσουν αυτά τα κοσμήματα».
«Μπορούμε ενδεχομένως να ελπίζουμε ότι θα το σκεφθούν αυτό και δεν θα καταστρέψουν αυτά τα κοσμήματα χωρίς λόγο», συμπλήρωσε η εισαγγελέας.
H Λορ Μπεκιού είπε επίσης πως «αναμένει με ενδιαφέρον να μάθει, εάν, σύμφωνα με την αστυνομική ορολογία, τα αποτυπώματα που βρέθηκαν «θα αντιστοιχίσουν σε κάποιον ή όχι»: Αυτή τη στιγμή γίνονται αναλύσεις».
«Ο μηχανισμός ασφαλείας λειτούργησε σωστά»
Η υπουργός Πολιτισμού της Γαλλίας δήλωσε ότι ο μηχανισμός ασφαλείας που είναι εγκατεστημένος στο Λούβρο λειτούργησε σωστά κατά τη διάρκεια της κλοπής.
Έχουν προκύψει ερωτήματα σχετικά με τα μέτρα ασφαλείας στο Λούβρο και ιδιαίτερα με το σύστημα καμερών του μουσείου. Οι δράστες χρησιμοποίησαν σκάλα τοποθετημένη σε φορτηγό για να αποκτήσουν πρόσβαση στην Πινακοθήκη Απόλλων, μία από τις πιο περίτεχνες αίθουσες του μουσείου. Αφού παραβίασαν ένα παράθυρο και εφοδιασμένοι με γωνιακό τροχό, στόχευσαν δύο προθήκες υψηλής ασφαλείας. Αφού τις παραβίασαν, έφυγαν με τα οκτώ κοσμήματα ανεκτίμητης αξίας που χρονολογούνται από την εποχή του Ναπολέοντα.
H αξιωματούχος επιβεβαίωσε τον αριθμό των «τεσσάρων ανθρώπων που ταυτοποιήθηκαν πως ήταν παρόντες στο σημείο», αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο «γύρω τους» να υπήρχαν «ομάδες» που τους «βοήθησαν να διαπράξουν αυτήν την κλοπή».
Ερωτηθείσα σχετικά με το ενδεχόμενο να υπήρξαν εσωτερικοί συνεργοί στους κόλπους του μουσείου, η έφορος του Λούβρου είπε πως δεν μπορεί «να απαντήσει με ένα ναι ή ένα όχι» σε αυτήν τη φάση.
Η εισαγγελέας ανέφερε επίσης πως το αναβατόριο που χρησιμοποιήθηκε για τη διάπραξη της κλοπής οι κακοποιοί το πήραν μέσω «μιας ψευτο-ενοικίασης για μια υποτιθέμενη μετακόμιση».
«Όταν ένα από τους υπαλλήλους αυτής της επιχείρησης παρουσιάστηκε στο σημείο της μετακόμισης, βρέθηκε αντιμέτωπος με δύο απειλητικούς άνδρες, που ωστόσο δεν έκαναν εναντίον του καμία χρήση βίας», συμπλήρωσε η Μπεκιού, επικαλούμενη μια κατάθεση μήνυσης.
Σύμφωνα με την ίδια, εκτός από τους ανακριτές της εξειδικευμένης ομάδας Jirs της εισαγγελίας του Παρισιού, που διευθύνουν τις έρευνες, «περίπου 100» ερευνητές έχουν κινητοποιηθεί στο Παρίσι για την υπόθεση.
Ερωτήματα για τα μέτρα ασφαλείας στα μουσεία της Γαλλίας
Η κλοπή αναζωπύρωσε τη διαμάχη σχετικά με την έλλειψη μέτρων ασφαλείας στα γαλλικά μουσεία, μετά από δύο άλλες υποθέσεις τον περασμένο μήνα.
Μια έκθεση του Γαλλικού Ελεγκτικού Συνεδρίου που καλύπτει την περίοδο 2019-2024 επισημαίνει μια «επίμονη» καθυστέρηση στην αναβάθμιση της ασφάλειας στο Λούβρο.
Η κλοπή είναι η τελευταία από μια σειρά κλοπών σε γαλλικά μουσεία τους τελευταίους μήνες, και έχει αναγκάσει τις Αρχές να ενισχύσουν τα μέτρα ασφαλείας.
Μόλις τον περασμένο μήνα, εγκληματίες διέρρηξαν το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Παρισιού, κλέβοντας χρυσό σε ράβδους αξίας άνω του 1,5 εκατομμυρίου δολαρίων.
Οι γαλλικές Αρχές ανακοίνωσαν την Τρίτη ότι μία 24χρονη Κινέζα κατηγορήθηκε και τέθηκε υπό κράτηση για την υπόθεση αυτή, μετά τη σύλληψή της στη Βαρκελώνη, ενώ προσπαθούσε να διαθέσει σχεδόν ένα κιλό λιωμένου χρυσού.
Επίσης τον περασμένο μήνα, κλέφτες έκλεψαν δύο πιάτα και ένα βάζο από ένα μουσείο στην πόλη Λιμόζ, με τις απώλειες να εκτιμώνται σε 7,6 εκατομμύρια δολάρια.
«Τα μουσεία γίνονται όλο και περισσότερο στόχος λόγω των πολύτιμων έργων που φιλοξενούν», σύμφωνα με το Κεντρικό Γραφείο για την Καταπολέμηση της Διακίνησης Πολιτιστικών Αγαθών.
Τα συνδικάτα έχουν διαμαρτυρηθεί για την περικοπή θέσεων προσωπικού ασφαλείας στο Λούβρο, παρά την αύξηση της επισκεψιμότητας του παγκοσμίου φήμης μουσείου.
Ας σημειωθεί ότι το 1998 είχε κλαπεί σημαντικός πίνακας ζωγραφικής από το Λούβρο χωρίς να έχει βρεθεί μέχρι σήμερα.