Μια ομάδα εργατικών συνδικάτων με επικεφαλής τους Ενωμένους Χαλυβουργούς επέκρινε την κυβέρνηση Τραμπ για την αναστολή των λιμενικών τελών στα κινεζικά πλοία, κάτι που οι εργαζόμενοι υποστήριζαν ότι θα έφερνε μια αναβίωση στην κάποτε κυρίαρχη εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία.
Τα συνδικάτα εξέφρασαν «έντονη απογοήτευση» για την απόφαση της κυβέρνησης και δήλωσαν ότι θα έχει αρνητικές συνέπειες στην προσπάθεια του έθνους να αποκαταστήσει τον ναυτιλιακό τομέα των ΗΠΑ, σύμφωνα με επιστολή που εστάλη στον Εμπορικό Εκπρόσωπο των ΗΠΑ, Τζέιμισον Γκριρ. Η επιστολή, υπογεγραμμένη επίσης από τη Διεθνή Ένωση Μηχανουργών, τη Διεθνή Αδελφότητα Ηλεκτρολόγων Εργατών και τη Διεθνή Αδελφότητα Κατασκευαστών Λεβήτων, ανέφερε ότι η απόφαση θα επιτρέψει στην Κίνα να συνεχίσει την «επιθετική συμπεριφορά».
Τα έντονα σχόλια έρχονται μια εβδομάδα αφότου ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ διακήρυττε μια εμπορική εκεχειρία μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, διαβεβαιώνοντας τους Αμερικανούς ότι οι Κινέζοι θα αγοράσουν περισσότερα γεωργικά προϊόντα και θα άρουν τους ελέγχους εξαγωγών σε σπάνιες γαίες ορυκτών που απειλούσαν να υπονομεύσουν την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ. Αλλά η αντίδραση δείχνει επίσης ότι η συμφωνία ήρθε εις βάρος ορισμένων εργατών, κάτι που θα μπορούσε να βλάψει τον πρόεδρο κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων εκλογών του επόμενου έτους.
«Αναστέλλοντας τα μέτρα του άρθρου 301 για ένα έτος, η κυβέρνηση των ΗΠΑ εισάγει αβεβαιότητα ακριβώς τη στιγμή που η εμπιστοσύνη και ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός είναι πιο σημαντικά», έγραψαν τα συνδικάτα στην επιστολή τους. «Η αναστολή της εφαρμογής των μέτρων που λαμβάνονται υπόψη στο πλαίσιο της έρευνας του άρθρου 301 θα συνεχίσει να δίνει στην Κίνα ένα ελεύθερο πέρασμα», τόνισαν.
Την Πέμπτη, το γραφείο του Εμπορικού Εκπροσώπου των ΗΠΑ άνοιξε μια συνήθως σύντομη περίοδο σχολίων σχετικά με τους όρους της συμφωνίας που επιτεύχθηκε μεταξύ του Τραμπ και του Κινέζικου ομολόγου του, Σι Τζινπίνγκ.
Η επιστολή των συνδικάτων υποβλήθηκε την Παρασκευή, πριν από την προθεσμία στις 5 μ.μ. ώρα Ανατολικής Αμερικής.
Η έρευνα βάσει του Άρθρου 301 του Εμπορικού Νόμου του 1974 ξεκίνησε κατά τη διάρκεια της κυβέρνησης Μπάιντεν, κατόπιν αιτήματος πέντε εργατικών συνδικάτων που εκπροσωπούσαν τους εργάτες χάλυβα και ναυπηγούς των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που υπέγραψαν την επιστολή της Παρασκευής.
Ο Τραμπ έχει προσπαθήσει να αντιμετωπίσει την αυξανόμενη επιρροή της Κίνας στον ναυπηγικό τομέα με την έρευνα, καθώς και με συμφωνίες με την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα για την ενίσχυση εναλλακτικών λύσεων.
Η προσπάθεια αναβίωσης της ναυπηγικής ικανότητας των ΗΠΑ έχει λάβει ευρεία υποστήριξη από τους Ρεπουμπλικάνους και τους Δημοκρατικούς στο Κογκρέσο και η διακομματική νομοθεσία που συμπληρώνει την πολιτική που στοχεύει στον ναυτιλιακό τομέα της Κίνας αποτέλεσε αντικείμενο ακρόασης στη Γερουσία μόλις την περασμένη εβδομάδα. Το μέτρο υποστηρίζεται επίσης από μεγάλο μέρος της εγχώριας ναυτιλιακής βιομηχανίας.