Η οικονομική ανάπτυξη της Βρετανίας σχεδόν σταμάτησε το τρίτο τρίμηνο, μετά τις ανησυχίες για αύξηση των φόρων και την κυβερνοεπίθεση κατά της Jaguar Land Rover που επηρέασαν την οικονομική δραστηριότητα τον Σεπτέμβριο, ασκώντας μεγαλύτερη πίεση στην κυβέρνηση των Εργατικών, ενόψει του κρίσιμου προϋπολογισμού στις 26 Νοεμβρίου.
Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν αυξήθηκε κατά 0,1% σε σύγκριση με 0,3% το δεύτερο τρίμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε την Πέμπτη η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία. Οι οικονομολόγοι και η Τράπεζα της Αγγλίας είχαν προβλέψει αύξηση 0,2%. Μόνο τον Σεπτέμβριο, η οικονομία συρρικνώθηκε κατά 0,1%, καθώς η μέτρια ανάπτυξη στον τομέα των υπηρεσιών αντισταθμίστηκε από την απότομη πτώση στον τομέα της μεταποίησης.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι η Βρετανία επέστρεψε σε πιο μέτρια ανάπτυξη, μετά την υπεραπόδοση σε σχέση με όλες τις άλλες χώρες της Ομάδας των Επτά κατά το πρώτο εξάμηνο. Από την αγορά κατοικιών έως τις έρευνες για το επιχειρηματικό κλίμα, αυξάνονται τα στοιχεία που δείχνουν ότι οι καταναλωτές και οι εταιρείες αναβάλλουν τις αποφάσεις για δαπάνες, εν μέσω φόβων για μεγάλες αυξήσεις φόρων στον προϋπολογισμό της υπουργού Οικονομικών Ρέιτσελ Ριβς στις 26 Νοεμβρίου.
Η υπουργός Οικονομικών δεν έχει άλλη επιλογή από το να αθετήσει την προεκλογική της υπόσχεση και να αυξήσει τους φόρους σε ευρεία βάση, μετά την υποβάθμιση της ανάπτυξης και τις δαπανηρές ανατροπές στην πολιτική της, που την άφησαν με δισεκατομμύρια λίρες στο κόκκινο, σε αντίθεση με τους αυτοεπιβαλλόμενους δημοσιονομικούς κανόνες της.
Η αδύναμη ανάπτυξη μπορεί να καθησυχάσει περαιτέρω τον διοικητή της Τράπεζας της Αγγλίας και τους συναδέλφους του υπεύθυνους χάραξης πολιτικής ότι οι πληθωριστικές πιέσεις υποχωρούν. Οι επενδυτές ενίσχυσαν τα στοιχήματα για μείωση των επιτοκίων της Τράπεζας της Αγγλίας, αφού τα στοιχεία της Τρίτης έδειξαν ότι η ανεργία αυξήθηκε στο υψηλότερο ποσοστό από την πανδημία. Τώρα εκτιμούν ότι υπάρχει πιθανότητα άνω του 80% για μια τέτοια κίνηση τον επόμενο μήνα.
Ένας βασικός παράγοντας τον Σεπτέμβριο ήταν η πτώση κατά 27% της βρετανικής παραγωγής αυτοκινήτων, που προκλήθηκε από την κυβερνοεπίθεση που παρέλυσε την Jaguar Land Rover, τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η JLR επαναλαμβάνει τις δραστηριότητές της με αργούς ρυθμούς, αφού αναγκάστηκε να σταματήσει την παραγωγή οχημάτων για περισσότερο από πέντε εβδομάδες. Η διακοπή της παραγωγής έπληξε εκατοντάδες προμηθευτές και προκάλεσε χάος στις μικρότερες εταιρείες που βασίζονται στις παραγγελίες της πολυτελούς μάρκας, ωθώντας την κυβέρνηση να παρέμβει και να εγγυηθεί ένα έκτακτο δάνειο ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων λιρών (2 δισεκατομμύρια δολάρια).