Γυναίκες στη βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών αμείβονται 24% λιγότερο από τους άνδρες

Σύμφωνα με τη νέα έρευνα ο κλάδος βιντεοπαιχνιδιών εξακολουθεί να πασχίζει να αποτινάξει την ανδροκεντρική του κουλτούρα

Γυναίκες και Videogames © Χ.com

Οι γυναίκες που εργάζονται στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών αμείβονται κατά μέσο όρο 24% λιγότερο από τους άνδρες συναδέλφους τους, σύμφωνα με νέα έρευνα, που αποκαλύπτει ότι ο κλάδος εξακολουθεί να πασχίζει να αποτινάξει την ανδροκεντρική του κουλτούρα.

Περίπου το 60% των γυναικών και των μη δυαδικών εργαζομένων σε εταιρείες βιντεοπαιχνιδιών θεωρούν ότι υποαμείβονται, σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο σε 562 εργαζόμενους με έδρα τις ΗΠΑ.

Και, όπως δείχνουν τα στοιχεία, δεν έχουν άδικο: ενώ τα δύο τρίτα των ανδρών με τουλάχιστον έξι χρόνια προϋπηρεσίας κερδίζουν ετήσιο μισθό άνω των 125.000 δολαρίων, μόλις το 38% των γυναικών και των μη δυαδικών ατόμων βρίσκονται στο ίδιο εισοδηματικό επίπεδο. Οι άνδρες εξακολουθούν να κατέχουν τη συντριπτική πλειονότητα των διευθυντικών θέσεων στις εταιρείες του κλάδου.

Σε εθνικό επίπεδο στις ΗΠΑ, το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των φύλων υπολογίζεται περίπου στο 15%, σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή από το Game Developers Conference Festival of Gaming.

Ωστόσο, στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών οι μισθοί παραμένουν υψηλότεροι από τον μέσο όρο, με την έρευνα να εντοπίζει μέσο ετήσιο εισόδημα στα 142.000 δολάρια — ελαφρώς αυξημένο σε σχέση με το 2024, παρά το γεγονός ότι χιλιάδες εργαζόμενοι έχουν απολυθεί εν μέσω συρρίκνωσης του κλάδου.

Η έλλειψη ισότητας των φύλων αποτελεί διαχρονικό ζήτημα στον χώρο των βιντεοπαιχνιδιών. Μεγάλοι όμιλοι, όπως η Riot Games της Tencent, η Ubisoft και η Activision Blizzard που ανήκει στη Microsoft, έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με καταγγελίες για σεξιστικές εργασιακές πρακτικές.

Τα τελευταία χρόνια αρκετές εταιρείες προχώρησαν σε προσλήψεις περισσότερων γυναικών ή κατέβαλαν αποζημιώσεις σε πρώην εργαζόμενες.

Παρ’ όλα αυτά, μόλις το 25% όσων εργάζονται σήμερα στη βιομηχανία των παιχνιδιών είναι γυναίκες, σύμφωνα με έρευνα 3.000 δημιουργών που δημοσιεύθηκε τον Φεβρουάριο.