Οι Βρυξέλλες εξετάζουν να θέσουν αυστηρά κριτήρια για να προφυλάξουν τις εφοδιαστικές αλυσίδες και τα προϊόντα που παράγονται εντός ενιαίας αγοράς, επιβάλλοντας το 70% των εξαρτημάτων και των υλικών να προέρχονται από την Ε.Ε, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες των Financial Times. Απώτερος στόχος είναι να τεθεί σε προτεραιότητα η μεταποίηση στην Ευρώπη, με την προδιαγραφή του 70% στα εξαρτήματα και τα υλικά του τελικού προϊόντος να αναγκάσει ορισμένους κλάδους, ιδιαίτερα τις αυτοκινητοβιομηχανίες, να περιορίσουν την εξάρτησή τους στην Κίνα.
Ο κλάδος των αυτοκινητοβιομηχανιών έχει εκφράσει τις επιφυλάξεις του για ένα τέτοιο μέτρο καθώς αναμένεται να αυξήσει το κόστος παραγωγής και να δυσχεράνει την πρόσβαση σε κρίσιμα υλικά, όπως είναι οι σπάνιες γαίες όπου η Κίνα κρατά σχεδόν μονοπωλιακή θέση στην παγκόσμια αγορά. Σύμφωνα με αξιωματούχους των Βρυξελλών, η πρόταση αυτή αναμένεται να κοστίσει στις εταιρείες της Ε.Ε πάνω από 10 δισ. ευρώ, ετησίως. Ο επίτροπος Βιομηχανίας, Στεφάν Σεζουρνέ, επιμελείται την πρόταση αυτή, ανταποκρινόμενος στην ανησυχία των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων για το μέλλον των βιομηχανιών. Ο ανταγωνισμός από την Κίνα έχει ενταθεί το πλαίσιο μιας πολιτικής «Made in China» να προωθηθούν μαζικά προηγμένα προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές. Τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί απότομα οι εισαγωγές προϊόντων και ειδικά όσων αφορούν την πράσινη μετάβαση από τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα μέχρι τα ηλιακά πάνελ.
Υπέρ μια τέτοιας πρωτοβουλίας έχει, επίσης, ταχθεί η Ευρωπαϊκής Ένωσης Προμηθευτών Αυτοκινητοβιομηχανίας (CLEPA) καθώς εκτιμά ότι θα χαθούν πάνω από 3.000 θέσεις εργασίας εάν δεν ληφθούν μέτρα για την προστασία τους από φθηνά εξαρτήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Σε μια εποχή που σταδιακά ο στόλος των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης αντικαθίσταται από υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν σημειώσει την πρόοδο των Ιαπώνων και Κινέζων ανταγωνιστών τους.
Αυτή η αδυναμία είναι ιδιαίτερα αισθητή στον τομέα των μπαταριών. Ο σκληρός ανταγωνισμός από τους Κινέζους κατασκευαστές, οι οποίοι έχουν προοδεύσει στην τεχνολογία μπαταριών και στη μείωση του κόστους παραγωγής, αναγκάζει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να αναζητούν τους πιο οικονομικούς προμηθευτές παγκοσμίως. Αυτό έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με την απαίτηση της CLEPA να δοθεί προτεραιότητα στην παραγωγή εντός Ε.Ε. Αξιωματούχοι της Ε.Ε τόνισαν πως το όριο του 70% ενσωματώνεται σε μια ευρύτερη βιομηχανική πολιτική στην Ευρώπη αλλά η επιβολή ενός πλαφόν για το «περιεχόμενο» των προϊόντων θα ποικίλει ανάλογα με τον κλάδο.