Γ.Δ.
1414.65 -1,67%
ACAG
-0,53%
5.65
BOCHGR
+0,71%
4.25
CENER
-3,15%
8.62
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,76%
9.13
NOVAL
-0,77%
2.58
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,75%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,43%
1.444
ΑΒΕ
-1,02%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-1,84%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-3,72%
3.11
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.466
ΑΝΔΡΟ
-1,22%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
-4,56%
6.7
ΑΤΤΔ
-11,11%
200
ΑΤΤΙΚΑ
-3,06%
2.22
ΒΙΟ
-3,80%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,56%
1.785
ΒΙΟΣΚ
-3,13%
1.55
ΒΙΟΤ
+9,93%
0.332
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,58%
17.44
ΔΑΑ
-0,55%
7.578
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-4,09%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-3,02%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,41%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-0,67%
1.49
ΕΕΕ
-1,60%
33.2
ΕΚΤΕΡ
-1,04%
1.524
ΕΛΒΕ
+1,83%
5.55
ΕΛΙΝ
-2,38%
2.05
ΕΛΛ
-1,11%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,39%
1.8
ΕΛΠΕ
-0,28%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,95%
1.812
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
-2,51%
1.165
ΕΤΕ
-0,91%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-2,99%
1.95
ΕΧΑΕ
-2,45%
4.38
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-3,28%
0.2805
ΙΛΥΔΑ
-2,64%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
4.64
ΙΝΛΙΦ
-0,67%
4.42
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-2,28%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-6,22%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-3,52%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-1,72%
342
ΚΕΚΡ
-2,19%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,97%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-1,58%
1.122
ΚΟΥΕΣ
+3,78%
5.76
ΚΡΙ
+1,89%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
+14,04%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-0,35%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,54%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.26
ΜΕΡΚΟ
+7,14%
45
ΜΙΓ
-2,99%
3.25
ΜΙΝ
-5,77%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,99%
20.66
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.62
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,62%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.05
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-2,00%
33.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.862
ΞΥΛΚ
-2,88%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,85%
21.2
ΟΛΠ
-0,35%
28.4
ΟΛΥΜΠ
-1,99%
2.46
ΟΠΑΠ
-1,06%
15.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.824
ΟΤΕ
-2,12%
15.72
ΟΤΟΕΛ
-1,60%
11.1
ΠΑΙΡ
+1,47%
0.968
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-3,74%
3.73
ΠΕΡΦ
-4,19%
6.18
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.12
ΠΛΑΘ
-1,44%
3.755
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,79%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.65
ΠΡΟΦ
-1,52%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-3,79%
1.65
ΣΑΡ
-0,54%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,93%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-1,57%
6.28
ΣΠΙ
-0,33%
0.596
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.65
ΤΖΚΑ
+0,74%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,72%
0.228
ΦΡΛΚ
-0,92%
3.78
ΧΑΙΔΕ
-2,46%
0.595

ΙΑΤΑ: Οι αεροπορικές εταιρείες θα χάσουν 51,8 δισ. δολάρια το 2021

Οι αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να υποστούν σωρευτικές απώλειες παγκοσμίως ύψους 51,8 δισ. δολαρίων φέτος λόγω της Covid-19 και θα παραμείνουν στο «κόκκινο» το 2022 με μειωμένες απώλειες ωστόσο στα 11,6 δισ., ανακοίνωσε σήμερα η ένωσή τους, IATA.

Αυτές οι προβλέψεις που δημοσιεύθηκαν με την ευκαιρία της Γενικής Συνέλευσης της IATA που πραγματοποιείται στη Βοστόνη (ΗΠΑ), είναι πιο απαισιόδοξες από εκείνες του Απριλίου, όταν η οργάνωση ανακοίνωσε πως ανέμενε απώλειες 47,7 δισ. δολαρίων φέτος.

Η IATA αναθεώρησε επίσης προς τα πάνω τις απώλειες που υπέστησαν οι εταιρείες το 2020, στα 137,7 δισ. έναντι 126,4 δισ.

«Παρά το τεράστιο μέγεθος της υγειονομικής κατάστασης στον τομέα των αερομεταφορών, που θα μεταφραστεί σε σωρευτικές απώλειες τουλάχιστον 200 δισ. δολαρίων από το 2020 έως το 2022, ξεπεράσαμε σε μεγάλο βαθμό το πιο χαμηλό σημείο της κρίσης», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της IATA, Γουίλι Γουόλς.

Για να επιβιώσουν, οι εταιρείες μείωσαν θεαματικά το κόστος τους και προσάρμοσαν τη δραστηριότητά τους σε όλες τις διαθέσιμες ευκαιρίες, όπως η ανάπτυξη των μεταφορών φορτίων, η ζήτηση για τις οποίες εκτινάχθηκε, σημείωσε.

Ελλειματικές οι ευρωπαϊκές αγορές και το 2022

Η κατάσταση διαφέρει ωστόσο ανάλογα με τις ζώνες δραστηριότητας: οι αμερικανικές εταιρείες, που επωφελούνται από μια ισχυρή εσωτερική αγορά, θα είναι οι μοναδικές σε θετικό οικονομικό έδαφος το 2022 με αναμενόμενο κέρδος 9,9 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με την Iata (Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών)

Από την πλευρά τους, οι ευρωπαϊκές εταιρείες, που είναι πιο εκτεθειμένες σε δίκτυα μεγάλων αποστάσεων που εξακολουθούν να έχουν προβλήματα εξαιτίας του κλεισίματος των συνόρων και των περιορισμών, θα παραμείνουν καθαρά ελλειμματικές το 2022 με προβλεπόμενες απώλειες ύψους 9,2 δισ. δολαρίων, το οποίο ωστόσο είναι κάτω από το μισό σε σχέση με το 2021 (20,9 δισ.).

Πράγματι, οι εσωτερικές αγορές στο σύνολό τους αναμένεται να φθάσουν το 2021 περίπου το 73% της ζήτησης του 2019, του τελευταίου πλήρους έτους πριν από την κρίση, και το 93% το 2022.

Αντίθετα, οι διεθνείς αεροπορικές μετακινήσεις θα παραμείνουν μειωμένες, στο 22% των επιπέδων του 2019 το 2021, και στο 44% το 2022, σύμφωνα με την IATA.

Σε παγκόσμια κλίμακα, η IATA αναμένει επίσης πως 2,3 δισ. άνθρωποι θα πάρουν το αεροπλάνο το 2021 και 3,4 δισ. το 2022, περίπου στα επίπεδα του 2014, και πολύ πιο κάτω από τα 4,5 δισ. του 2019. Ο αριθμός αυτός έπεσε στο 1,8 δισ. το 2020.

«Οι άνθρωποι δεν έχασαν την επιθυμία για ταξίδια, όπως βλέπουμε στη ισχυρή ανάπτυξη των εσωτερικών αγορών. Αλλά εμποδίστηκαν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό λόγω των περιορισμών, της αβεβαιότητας και της περιπλοκότητας», είπε ο Ουόλς.

«Όλο και περισσότερες κυβερνήσεις θέλουν να βγουν από την κρίση μέσω των εμβολίων. Πιστεύουμε πως οι εμβολιασμένοι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να δουν την ελευθερία τους να περιορίζεται», επανέλαβε.

Όπως είπε ο επικεφαλής της IATA, «η ελευθερία να ταξιδεύουν είναι μια καλή προτροπή ώστε περισσότεροι άνθρωποι να εμβολιαστούν. Οι κυβερνήσεις πρέπει να συνεργαστούν και να κάνουν ό,τι μπορούν προκειμένου τα εμβόλια να είναι διαθέσιμα για όλους εκείνους που το επιθυμούν».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!