Γ.Δ.
1448.7 0,00%
ACAG
0,00%
6.6
CENER
0,00%
7.57
CNLCAP
0,00%
6.95
DIMAND
0,00%
9.68
OPTIMA
0,00%
10.66
TITC
0,00%
28.2
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.484
ΑΒΕ
0,00%
0.494
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.23
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.92
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
0,00%
1.627
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.3
ΑΣΚΟ
0,00%
2.65
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.02
ΑΤΤ
0,00%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.225
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.182
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.605
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.44
ΔΑΑ
0,00%
8.458
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.36
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.69
ΕΕΕ
0,00%
29.5
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.365
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.41
ΕΛΛ
0,00%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.595
ΕΛΠΕ
0,00%
8.28
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.48
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.868
ΕΛΧΑ
0,00%
1.95
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.157
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
0,00%
7.656
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.017
ΕΧΑΕ
0,00%
5.13
ΙΑΤΡ
0,00%
1.64
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.447
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.6
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.78
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.14
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.23
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.38
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.275
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.525
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.585
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.565
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.526
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.38
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.59
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.43
ΛΑΒΙ
0,00%
0.846
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.92
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.14
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.82
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.06
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.95
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
0,00%
3.95
ΜΙΝ
0,00%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.28
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.02
ΜΟΤΟ
0,00%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.74
ΜΠΕΛΑ
0,00%
28.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
1.035
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.326
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
0,00%
24.9
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
0,00%
16.58
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.878
ΟΤΕ
0,00%
14.28
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.86
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
4
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.6
ΠΛΑΘ
0,00%
4.04
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.63
ΣΑΡ
0,00%
11.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.378
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.02
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.6
ΣΠΙ
0,00%
0.74
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.11
ΤΖΚΑ
0,00%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.318
ΦΡΛΚ
0,00%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.67

Boeing: Θα αποζημιώσει τις οικογένειες των θυμάτων του 737 MAX

Σε συμφωνία με τις οικογένειες των 157 ανθρώπων που σκοτώθηκαν στη συντριβή του 737 Max των Αιθιοπικών Αερογραμμών το 2019 κατέληξε η Boeing. Η αμερικανική  κατασκευάστρια αεροσκαφών Boeing υποχρεούται να καταβάλει αποζημίωση αφού αποδέχεται την ευθύνη για τους θανάτους, σύμφωνα με έγγραφα που κατατέθηκαν την Τετάρτη σε δικαστήριο του Σικάγου.

«Η Boeing δεσμεύεται να εξασφαλίσει πως όλες οι οικογένειες που έχασαν οικείους τους στα δυστυχήματα θα αποζημιωθούν πλήρως και δίκαια», επιβεβαίωσε η εταιρεία ερωτηθείσα σχετικά από το Γαλλικό Πρακτορείο.

Με την «αναγνώριση της ευθύνης» της Boeing, η συμφωνία θα επιτρέψει στα μέρη να επικεντρωθούν στο ύψος της «προσήκουσας αποζημίωσης» για κάθε οικογένεια, αναφέρεται στα δικόγραφα.

Η πτήση 302 της Ethiopian Airlines με προορισμό το Ναϊρόμπι της Κένυας συνετρίβη σε χωράφι νοτιοανατολικά της Αντίς Αμπέμπα έξι λεπτά αφότου το 737 MAX που την εκτελούσε είχε απογειωθεί τον Μάρτιο του 2019.

Το δυστύχημα αυτό, το δεύτερο στο οποίο ενεπλάκη αεροσκάφος του τύπου μέσα σε μερικούς μήνες, οδήγησε στην καθήλωση στο έδαφος όλων των 737 MAX και προκάλεσε τη σοβαρότερη κρίση στην ιστορία της γιγάντιας αμερικανικής βιομηχανίας κατασκευής πολιτικών και στρατιωτικών αεροσκαφών. Είχε προηγηθεί η συντριβή ολοκαίνουργιου αεροσκάφος της Lion Air στην Ινδονησία τον Οκτώβριο του 2018 (189 νεκροί). Η συμφωνία που αναφέρεται στα δικόγραφα δεν διευκρινίζει το ύψος των αποζημιώσεων.

Οι οικογένειες των θυμάτων μπορούν να υποβάλουν προσφυγές σε αμερικανικά δικαστήρια για να λάβουν τις αποζημιώσεις. Οι 157 άνθρωποι που σκοτώθηκαν ήταν 35 διαφορετικών εθνικοτήτων.

Η εταιρεία τόνισε πως οι δύο καταστροφές την οδήγησαν να κάνει «σημαντικές αλλαγές» στον τρόπο λειτουργία της «και στον σχεδιασμό του 737 MAX», προκειμένου «να εξασφαλιστεί ότι δεν θα ξανασυμβούν ποτέ τέτοια δυστυχήματα».

Το 737 MAX, η πιο σύγχρονη εκδοχή του μυθικού αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων που τέθηκε αρχικά σε υπηρεσία το 1967, αμαύρωσε τη φήμη του γίγαντα της αεροπορικής βιομηχανίας και του κόστισε δισεκατομμύρια δολάρια.

Όλα τα αεροσκάφη παρέμειναν καθηλωμένα στο έδαφος για είκοσι μήνες, ώσπου άρχισαν προοδευτικά να πετούν ξανά από τα τέλη του 2020 σε διεθνές επίπεδο. Πλέον έχουν τεθεί ξανά σε υπηρεσία πάνω από 200 τέτοια επιβατικά αεροπλάνα.

Ο Ραλφ Νέιντερ, αμερικανός πολιτικός και ακτιβιστής για τα δικαιώματα των καταναλωτών, επέκρινε τη συμφωνία, διότι δεν επιτρέπει σε δικηγόρους που εκπροσωπούν τις οικογένειες των θυμάτων να υποβάλουν ερωτήματα σε στελέχη της Μπόινγκ, νυν και πρώην, μεταξύ άλλων. Η ανιψιά του κ. Νέιντερ ήταν ανάμεσα στα 157 θύματα της καταστροφής.

Η συμφωνία προβλέπει εξάλλου ότι θα τεθούν στο αρχείο οι προσφυγές εναντίον της Rosemount Aerospace, η οποία κατασκευάζει αισθητήρες για το 737 MAX, και εναντίον της μητρικής της Rockwell Collins, μέρος της Raytheon Technologies.

Και στις δύο τραγωδίες, έδειξαν τα πορίσματα των ερευνητών αεροπορικών δυστυχημάτων που τα μελέτησαν και εντέλει παραδέχθηκε η ίδια η Μπόινγκ, καθοριστικό ρόλο έπαιξε η αυτόματη ενεργοποίηση του λογισμικού MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) για την αποφυγή απώλειας στήριξης και η προβληματική λειτουργία αισθητήρα στο εξωτερικό της ατράκτου, από τον οποίο αντλούσε στοιχεία για τις παραμέτρους πτήσης. Οι χειριστές των 737 MAX δεν είχαν επανεκπαιδευτεί για να αντιμετωπίζουν έκτακτες καταστάσεις με την ενεργοποίηση του MCAS, για λόγους εξοικονόμησης κόστους, όπως αποκαλύφθηκε αργότερα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!