Γ.Δ.
1448.7 0,00%
ACAG
0,00%
6.6
CENER
0,00%
7.57
CNLCAP
0,00%
6.95
DIMAND
0,00%
9.68
OPTIMA
0,00%
10.66
TITC
0,00%
28.2
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.484
ΑΒΕ
0,00%
0.494
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.23
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.92
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
0,00%
1.627
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.3
ΑΣΚΟ
0,00%
2.65
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.02
ΑΤΤ
0,00%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.225
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.182
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.605
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.44
ΔΑΑ
0,00%
8.458
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.36
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.69
ΕΕΕ
0,00%
29.5
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.365
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.41
ΕΛΛ
0,00%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.595
ΕΛΠΕ
0,00%
8.28
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.48
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.868
ΕΛΧΑ
0,00%
1.95
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.157
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
0,00%
7.656
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.017
ΕΧΑΕ
0,00%
5.13
ΙΑΤΡ
0,00%
1.64
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.447
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.6
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.78
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.14
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.23
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.38
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.275
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.525
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.585
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.565
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.526
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.38
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.59
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.43
ΛΑΒΙ
0,00%
0.846
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.92
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.14
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.82
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.06
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.95
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
0,00%
3.95
ΜΙΝ
0,00%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.28
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.02
ΜΟΤΟ
0,00%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.74
ΜΠΕΛΑ
0,00%
28.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
1.035
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.326
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
0,00%
24.9
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
0,00%
16.58
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.878
ΟΤΕ
0,00%
14.28
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.86
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
4
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.6
ΠΛΑΘ
0,00%
4.04
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.63
ΣΑΡ
0,00%
11.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.378
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.02
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.6
ΣΠΙ
0,00%
0.74
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.11
ΤΖΚΑ
0,00%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.318
ΦΡΛΚ
0,00%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.67

Βέλγιο: Φρένο στον υποχρεωτικό εμβολιασμό βάζει η Επιτροπή

Στο «φρένο» που βάζει η αρμόδια Επιτροπή του Βελγίου στον υποχρεωτικό εμβολιασμό κατά της COVID-19, επικεντρώνεται την Παρασκευή σύσσωμος ο βελγικός Τύπος.

Σύμφωνα με την έκθεση που εστάλη το βράδυ της 13ης Ιανουαρίου από την ειδική Επιτροπή για τον κορονοϊό προς τον πρωθυπουργό, τους υπουργούς και το προεδρείο της Βουλής, ο υποχρεωτικός εμβολιασμός δεν συνίσταται.

Η ειδική Επιτροπή για τον κορονοϊό, έχει λάβει θετικές απόψεις σχετικά με τη χρησιμότητα του υποχρεωτικού εμβολιασμού, αλλά δεν μπορεί να αποφασίσει να υποστηρίξει την εφαρμογή αυτού του μέτρου και σίγουρα όχι βραχυπρόθεσμα. Συνιστά, λοιπόν, την έναρξη μιας πολύ ευρείας συζήτησης για την υποχρέωση του εμβολιασμού στο κοινοβούλιο, η οποία θα είναι πολιτική. Επισημαίνει, επίσης, την ανάγκη για μια κοινωνική συζήτηση, ή ακόμα και μια διαβούλευση με τον πληθυσμό, η οποία θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μέσω του Ιδρύματος «King Baudouin», αρμόδιο για τέτοιου είδους δημόσιες ακροάσεις.

«Ακόμη κι αν μια γενική υποχρέωση εμβολιασμού μπορεί να είναι ηθικά, κοινωνικά και νομικά αποδεκτή και ανάλογη, ακόμη και επιθυμητή, όπως αποδεικνύεται από τις γνώμες που ελήφθησαν, οι αβεβαιότητες σχετικά με την επιδημιολογική εξέλιξη, τη συνέχιση της εκστρατείας εμβολιασμού ως προς την αναγκαιότητα και το εύρος επαναλαμβανόμενων δόσεων με σκοπό την ανοσία της αγέλης κ.λπ., δυσχεραίνουν σήμερα μια απόφαση σχετικά με το πεδίο εφαρμογής και τις λεπτομέρειες της υποχρέωσης εμβολιασμού», επισημαίνει η έκθεση, υπογραμμίζοντας ότι «ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας υποστηρίζει την υποχρέωση μόνο ως έσχατη λύση».

Επιπλέον, η ίδια έκθεση επισημαίνει: πρώτον, ότι ο ιός συνεχίζει να εξελίσσεται, «που θέτει τη διαχείριση της πανδημίας σε επιστημονική αβεβαιότητα». Δεύτερον, ο εμβολιασμός είναι και θα παραμείνει αναμφίβολα μόνο ένας από τους πολλούς τρόπους καταπολέμησης του ιού. Τρίτον, η απροθυμία του πληθυσμού να δεχθεί μέτρα έχει αυξηθεί. Τέταρτον, τα δικαστήρια είναι πιο αυστηρά ως προς την αναλογικότητα των μέτρων. Πέμπτον, υπάρχει ο κίνδυνος πόλωσης στην κοινωνία. Όλα αυτά πλαισιώνουν το επιχείρημα για επιφυλακτικότητα έναντι της υποχρέωσης εμβολιασμού, ειδικά αν γίνει βιαστικά.

Πιο ανοιχτή η Επιτροπή για την υιοθέτηση του «πιστοποιητικό κορονοϊού»

Από την άλλη πλευρά, η ειδική Επιτροπή για τον κορονοϊό είναι πιο ανοιχτή για την υιοθέτηση του «πιστοποιητικό κορονοϊού» (που απαιτεί το εμβόλιο και τίποτα άλλο). Αυτό το μέσο, κατά τη γνώμη της Επιτροπής, εάν τοποθετηθεί σωστά σε ένα ευρύτερο σύνολο πολιτικών, μπορεί να είναι αναλογικό και με τα διαθέσιμα επιστημονικά στοιχεία, πιο αναλογικό από τον υποχρεωτικό εμβολιασμό. Ωστόσο, επισημαίνεται ότι η αναλογικότητα του πιστοποιητικού κορονοϊού θα πρέπει να αξιολογείται τακτικά, δεν θα πρέπει να προκαλεί ψευδή αισθήματα ασφάλειας και πρέπει πάντα να συνδυάζεται με άλλα προστατευτικά μέτρα (π.χ. μάσκες, κοινωνική απόσταση, τηλεργασία, αερισμός κ.λπ.).

Εκτιμάται, επίσης, ότι το «πιστοποιητικό κορονοϊού» θα μπορούσε να συμβάλει σε υψηλότερο ποσοστό εμβολιασμού, προκειμένου να αποφευχθεί ο κορεσμός των νοσοκομείων. Θα μπορούσε επίσης να εξεταστεί η υιοθέτηση του «πιστοποιητικού κορονοϊού» μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις: π.χ. ανάλογα με τα επιδημιολογικά επίπεδα κινδύνου. Ωστόσο, αποτελεί «κόκκινη γραμμή» η ιδέα υιοθέτησης ενός «πιστοποιητικού κορονοϊού» για βασικές δραστηριότητες (εκπαίδευση, υγειονομική περίθαλψη, άσκηση επαγγέλματος/ πρόσβαση στον χώρο εργασίας), που περιορίζει σοβαρά τα ατομικά δικαιώματα. «Ένα τέτοιο μέτρο για τον γενικό πληθυσμό με μοναδικό σκοπό την αύξηση της κάλυψης του εμβολιασμού θα ήταν δυσανάλογο», τονίζει η ειδική Επιτροπή για τον κορονοϊό.

Την επόμενη εβδομάδα, η Επιτροπή Διαβούλευσης θα εξετάσει αυτήν την έκθεση και τη συνέχεια που θα δοθεί σε αυτήν, ενώ η κοινοβουλευτική επιτροπή για την υγεία θα πραγματοποιήσει ακροάσεις για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό πριν από μια πολιτική συζήτηση που αναμένεται στη Βουλή στα τέλη Φεβρουαρίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!