Γ.Δ.
1381.29 +0,02%
ACAG
0,00%
6.37
CENER
+2,45%
7.11
CNLCAP
-0,74%
6.7
DIMAND
-0,21%
9.69
OPTIMA
-0,50%
9.95
TITC
+0,38%
26.5
ΑΑΑΚ
+0,73%
6.9
ΑΒΑΞ
+0,58%
1.398
ΑΒΕ
-5,15%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+0,23%
2.195
ΑΚΡΙΤ
+4,97%
0.95
ΑΛΜΥ
+0,78%
2.59
ΑΛΦΑ
-0,19%
1.547
ΑΝΔΡΟ
-1,47%
6.72
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.77
ΑΣΚΟ
-4,58%
2.5
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,54%
7.48
ΑΤΤ
0,00%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
+0,44%
2.29
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,94%
5.38
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.59
ΒΙΟΣΚ
+0,87%
1.165
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
-0,83%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+0,95%
1.59
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,12%
16.04
ΔΑΑ
-0,49%
8.18
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+0,73%
10.99
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,18%
0.344
ΕΒΡΟΦ
-0,65%
1.54
ΕΕΕ
-0,07%
28.28
ΕΚΤΕΡ
+3,24%
4.14
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+1,71%
2.38
ΕΛΛ
+0,35%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,79%
2.565
ΕΛΠΕ
0,00%
8.19
ΕΛΣΤΡ
-0,42%
2.38
ΕΛΤΟΝ
+1,08%
1.88
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.828
ΕΝΤΕΡ
+0,51%
7.89
ΕΠΙΛΚ
+9,23%
0.142
ΕΠΣΙΛ
+1,47%
9.65
ΕΣΥΜΒ
-0,41%
1.2
ΕΤΕ
-0,45%
7.042
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-0,72%
5.54
ΕΥΡΩΒ
-1,04%
1.8115
ΕΧΑΕ
+0,20%
4.97
ΙΑΤΡ
+1,27%
1.6
ΙΚΤΙΝ
+1,59%
0.447
ΙΛΥΔΑ
+2,32%
1.545
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.955
ΙΝΛΙΦ
+0,64%
4.72
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.08
ΙΝΤΕΚ
-1,64%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,45%
4.38
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.2
ΙΝΤΚΑ
-0,61%
3.24
ΚΑΜΠ
+9,76%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+1,27%
1.6
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
+0,98%
1.55
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.518
ΚΟΥΑΛ
+3,17%
1.3
ΚΟΥΕΣ
+1,73%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,87%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,08%
1.38
ΛΑΒΙ
-1,36%
0.799
ΛΑΜΔΑ
+1,66%
6.72
ΛΑΜΨΑ
0,00%
31.8
ΛΑΝΑΚ
+0,52%
0.975
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-3,21%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.81
ΜΕΝΤΙ
-3,06%
2.85
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
-2,20%
3.785
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,84%
25.9
ΜΟΝΤΑ
-9,68%
2.8
ΜΟΤΟ
+0,69%
2.905
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
+0,08%
26.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,30%
3.32
ΜΠΡΙΚ
-0,26%
1.915
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+0,71%
36.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,46%
0.974
ΞΥΛΚ
-0,70%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.318
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,88%
22.9
ΟΛΠ
-0,42%
23.85
ΟΛΥΜΠ
+0,38%
2.66
ΟΠΑΠ
+0,56%
16.24
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,15%
0.86
ΟΤΕ
-1,36%
13.79
ΟΤΟΕΛ
-0,59%
13.38
ΠΑΙΡ
-1,21%
1.225
ΠΑΠ
-1,15%
2.57
ΠΕΙΡ
-0,19%
3.75
ΠΕΤΡΟ
+0,71%
8.46
ΠΛΑΘ
-0,51%
3.91
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,89%
1.14
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+5,45%
4.26
ΡΕΒΟΙΛ
+0,33%
1.525
ΣΑΡ
+0,70%
11.46
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,83%
0.364
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.03
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.34
ΣΠΙ
+0,28%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
17.85
ΤΖΚΑ
0,00%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,79%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-5,15%
0.35
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
-0,63%
3.965
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Στόχος της Tesla να αυξήσει την παραγωγή κατά το ήμισυ φέτος

Η Tesla είναι αναμφίβολα ένας από τους νικητές των δύο τελευταίων ετών, κατά τη διάρκεια των οποίων ο πλανήτης αντιμετώπιζε την πανδημία του κορονοϊού. Ενώ οι άνθρωποι έπρεπε να περιμένουν αρκετούς μήνες ή και περισσότερο για να αποκτήσουν αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, η Tesla κατάφερε να ξεπεράσει τη δυσκολία στην προμήθεια σημαντικών εξαρτημάτων. Γι’ αυτό, άλλωστε, τα αυτοκίνητά της φιγουράρουν στις λίστες με τα αυτοκίνητα με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη. Ωστόσο, αν θέλει να διατηρήσει την ανάπτυξή της, πρέπει να πληροί αρκετές απαιτήσεις, σύμφωνα με ανάλυση της CapitalPanda.

Η αμερικανική εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla είναι μία από τις λίγες εταιρείες με αγοραία αξία άνω του ενός τρισεκατομμυρίου δολαρίων. Αυτή τη στιγμή κατέχει με ασφάλεια την έκτη θέση, με την Berkshire Hathaway (τον επενδυτικό όμιλο του Warren Buffett) να ακολουθεί στην έβδομη, με διαφορά περίπου 270 δισεκατομμύρια δολάρια, και να απέχει περίπου μισό τρισεκατομμύριο από την πέμπτη εταιρεία, δηλαδή την Amazon του Jeff Bezos. Ωστόσο, είναι με διαφορά η εταιρεία με τη μεγαλύτερη αξία ανάμεσα στους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Η Tesla έγινε μέρος της «αφρόκρεμας» των εταιρειών με αξία τρισεκατομμυρίων δολαρίων μόλις τον τελευταίο χρόνο. Οι μετοχές της σημείωσαν τη μεγαλύτερη άνοδο το περασμένο φθινόπωρο, καθώς η τιμή αγοράς τους αυξήθηκε 68 τοις εκατό σε σχεδόν 1.230 δολάρια από τις αρχές Σεπτεμβρίου έως τις αρχές Νοεμβρίου. Στη συνέχεια, η Tesla σημείωσε πτώση, η οποία σταμάτησε στα 776 δολάρια στα μέσα Μαρτίου και οι μετοχές της κυμαίνονται τώρα κοντά στο όριο των 1.000 δολαρίων.

Ενώ στο παρελθόν οι μετοχές της Tesla καθοδηγούνταν περισσότερο από το ενδιαφέρον των οπαδών της ηλεκτροκίνησης, τα τελευταία δύο χρόνια η ικανότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας να παρέχει τα αυτοκίνητά της στην αγορά γίνεται ολοένα και πιο σημαντική. Με άλλα λόγια, η Tesla γίνεται μια τυπική εταιρεία από αυτή την άποψη, της οποίας η επιτυχία στο χρηματιστήριο εξαρτάται όλο και περισσότερο από τα θεμελιώδη στοιχεία παρά από την εκάστοτε διάθεση των επενδυτών.

Ωστόσο, η Tesla μπορεί να διατηρήσει το προβάδισμά της. Θα εξαρτηθεί από το πόσο καλά θα καταφέρει να αναπτύξει περαιτέρω καινοτομίες και από το πώς θα μπορέσει να διεισδύσει σε άλλα τμήματα της αγοράς αυτοκινήτων. Προς το παρόν, μόνο οι ευκατάστατοι πελάτες μπορούν να αγοράσουν τα αυτοκίνητά της και οι επενδυτές περιμένουν με ανυπομονησία τη στιγμή που η Tesla θα κυκλοφορήσει πολύ πιο προσιτά μοντέλα.

Βέβαια, ο ιδρυτής και συνιδιοκτήτης της Tesla, Έλον Μασκ, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα παρουσιάσει ένα πιο προσιτό αυτοκίνητο που θα κοστίζει περίπου 25.000 δολάρια φέτος. «Δεν δουλεύουμε αυτήν τη στιγμή σε αυτό το αυτοκίνητο των 25.000 δολαρίων. Κάποια στιγμή θα το κάνουμε. Έχουμε αρκετά με τα οποία ασχολούμαστε αυτή τη στιγμή, πάρα πολλά, ειλικρινά. Επομένως, κάποια στιγμή θα υπάρξει αυτό το πιο προσιτό αυτοκίνητο, αλλά νομίζω ότι είναι κάπως λάθος η ερώτηση σχετικά με το πότε ακριβώς θα βγάλουμε αυτό το μοντέλο. Πραγματικά αυτό που έχει την ύψιστη σημασία είναι το πότε θα είναι αυτόνομο το αυτοκίνητο», εξήγησε ο Μασκ στις αρχές του έτους.

Την ίδια στιγμή, η Tesla σχεδιάζει να αυξήσει τον αριθμό των αυτοκινήτων που παραδίδονται στους πελάτες της κατά 50 τοις εκατό φέτος. Ενώ πέρυσι παρέδωσε πάνω από 936 χιλιάδες αυτοκίνητα, φέτος πρέπει να είναι τουλάχιστον 1,4 εκατομμύρια.

Τεχνικά, αυτός δεν είναι ένας μη ρεαλιστικός στόχος. Στα τέλη Φεβρουαρίου, η Tesla άνοιξε το πρώτο της Ευρωπαϊκό Gigafactory, το οποίο χτίστηκε στην πόλη Grünheide κοντά στη γερμανική πρωτεύουσα του Βερολίνου. Το εργοστάσιο έχει τη δυνατότητα να παράγει έως και 500.000 αυτοκίνητα ετησίως και το Model Y θα πρέπει να παράγεται εκεί. Αν λοιπόν το γερμανικό Gigafactory καταφέρει να εκμεταλλευτεί την παραγωγική του ικανότητα φέτος, η Tesla θα πετύχει τον στόχο που έχει τεθεί.

Η υψηλή παραγωγικότητα του συγκεκριμένου γερμανικού εργοστασίου όμως μάλλον δεν θα είναι αρκετή. Η Tesla αντιμετωπίζει προβλήματα στην Κίνα, όπου αναγκάστηκε να κλείσει ένα εργοστάσιο στη Σαγκάη για λίγο. Αυτό προέκυψε ως αποτέλεσμα της αναζωπύρωσης της πανδημίας του κορονοϊού και τα σχετικά σκληρά lockdown που διέταξαν οι κινεζικές αρχές στη Σαγκάη. Τις τελευταίες μόλις μέρες ξεκίνησε ξανά η παραγωγή εκεί. Το δεύτερο εξάμηνο του έτους θα αποδειχτεί στην πράξη εάν ο φιλόδοξος στόχος της Tesla είναι τελικά εφικτός για το 2022.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!