Γ.Δ.
1381.07 +1,14%
ACAG
+1,11%
6.37
CENER
-0,57%
6.94
CNLCAP
-1,46%
6.75
DIMAND
-0,10%
9.71
OPTIMA
+0,20%
10
TITC
+1,34%
26.4
ΑΑΑΚ
0,00%
6.85
ΑΒΑΞ
+2,66%
1.39
ΑΒΕ
-3,39%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-0,23%
2.19
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.905
ΑΛΜΥ
+1,78%
2.57
ΑΛΦΑ
+0,94%
1.55
ΑΝΔΡΟ
+0,29%
6.82
ΑΡΑΙΓ
+2,71%
11.77
ΑΣΚΟ
+1,55%
2.62
ΑΣΤΑΚ
+0,55%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+1,09%
7.44
ΑΤΤ
+0,93%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
+0,44%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,95%
5.33
ΒΙΟΚΑ
-2,63%
2.59
ΒΙΟΣΚ
+0,43%
1.155
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+1,14%
0.178
ΒΟΣΥΣ
-1,64%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-1,56%
1.575
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+3,35%
16.06
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,18%
10.91
ΔΟΜΙΚ
-0,11%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,59%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+5,44%
1.55
ΕΕΕ
+1,22%
28.3
ΕΚΤΕΡ
+2,69%
4.01
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+1,74%
2.34
ΕΛΛ
-4,00%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,00%
2.52
ΕΛΠΕ
+0,80%
8.19
ΕΛΣΤΡ
+0,42%
2.39
ΕΛΤΟΝ
+0,65%
1.86
ΕΛΧΑ
+0,99%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+3,93%
9.51
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.205
ΕΤΕ
+0,37%
7.074
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+0,72%
5.58
ΕΥΡΩΒ
+1,58%
1.8305
ΕΧΑΕ
+1,22%
4.96
ΙΑΤΡ
-0,63%
1.58
ΙΚΤΙΝ
-0,11%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+2,37%
1.51
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.96
ΙΝΛΙΦ
-0,42%
4.69
ΙΝΛΟΤ
+3,25%
1.08
ΙΝΤΕΚ
+0,33%
6.1
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,85%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-1,23%
1.2
ΙΝΤΚΑ
+1,88%
3.26
ΚΑΜΠ
-4,65%
2.46
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+6,04%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
+1,66%
1.535
ΚΟΡΔΕ
-2,26%
0.518
ΚΟΥΑΛ
+4,13%
1.26
ΚΟΥΕΣ
+0,77%
5.21
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,23%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,09%
1.395
ΛΑΒΙ
+2,66%
0.81
ΛΑΜΔΑ
+3,61%
6.61
ΛΑΜΨΑ
-0,63%
31.8
ΛΑΝΑΚ
-1,02%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-3,11%
1.09
ΜΕΒΑ
-0,26%
3.81
ΜΕΝΤΙ
+1,38%
2.94
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+1,57%
3.87
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.12
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
+0,87%
2.885
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
+2,79%
26.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-0,52%
1.92
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+2,81%
36.62
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
-1,84%
0.96
ΞΥΛΚ
+0,35%
0.285
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.318
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,89%
22.7
ΟΛΠ
-0,21%
23.95
ΟΛΥΜΠ
+1,92%
2.65
ΟΠΑΠ
+0,37%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
-2,14%
0.87
ΟΤΕ
+0,36%
13.98
ΟΤΟΕΛ
+2,12%
13.46
ΠΑΙΡ
0,00%
1.24
ΠΑΠ
-0,76%
2.6
ΠΕΙΡ
+0,56%
3.757
ΠΕΤΡΟ
+0,96%
8.4
ΠΛΑΘ
+1,29%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,36%
1.13
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+2,02%
4.04
ΡΕΒΟΙΛ
-2,88%
1.52
ΣΑΡ
+0,71%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,82%
0.361
ΣΙΔΜΑ
+1,50%
2.03
ΣΠΕΙΣ
+4,86%
7.34
ΣΠΙ
+1,70%
0.718
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+2,59%
17.85
ΤΖΚΑ
-0,31%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,36%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+6,03%
0.369
ΦΛΕΞΟ
+1,92%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
+1,01%
3.99
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Διεθνές εμπόριο: Η Κίνα εγκλωβίζει συναλλαγές 22 τρισ. δολαρίων

Η αυστηρή πολιτική της Κίνας στην καταπολέμηση της πανδημίας της νόσου Covid-19 αναμένεται να προκαλέσει νέες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση εκτιμώμενων συναλλαγών 22 τρισ. δολαρίων του παγκόσμιου εμπορίου, επιδεινώνοντας ήδη υπάρχοντα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες της Ασίας, της Ευρώπης και των ΗΠΑ.

Οικονομικοί αναλυτές αναθεωρούν, από μια ημέρα στην άλλη, τις προβλέψεις τους για την παγκόσμια οικονομία, όσο η Κίνα μένει αμετακίνητη στην πολιτική μηδενικής ανοχής στην πανδημία, η Ρωσία συνεχίζει τον πόλεμο στην Ουκρανία και ο πληθωρισμός αναγκάζει τις κεντρικές τράπεζες να εξετάσουν μεγαλύτερες αυξήσεις στο κόστος δανεισμού. Την ίδια ώρα, πληθαίνουν τα σχόλια για μικρότερες και πιο ευέλικτες εφοδιαστικές αλυσίδες, ενώ επιχειρηματίες και έμποροι είναι αντιμέτωποι με μια σειρά ανατιμήσεων από τις πρώτες ύλες μέχρι το κόστος των μεταφορών.

«Αναμένουμε μεγαλύτερη συμφόρηση από πέρσι» σχολίασε στο Bloomberg ο Ζακ Βάντερμεϊρεν, διευθύνων σύμβουλος στο λιμάνι της Αμβέρσας, το οποίο είναι το δεύτερο λιμάνι στην Ευρώπη με τον μεγαλύτερο όγκο εμπορευματοκιβωτίων. Απευθυνόμενος στο πρακτορείο Bloomberg, υπογράμμισε πως οι επιπτώσεις θα είναι αισθητές καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022. Σε ανάλογο μήκος κύματος, ανάλυση στο blog του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου αναφέρει πως οι καθυστερήσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες και η αύξηση των τιμών στα εμπορεύματα θα έχουν αρνητική επίδραση στην Ασία, ενώ ο πόλεμος στην Ουκρανία θα πλήξει τη ζήτηση στην Ευρώπη λόγω της μεγάλης αύξησης στο κόστος διαβίωσης.

Κίνα: Γίνεται ο αδύναμος κρίκος του παγκόσμιου εμπορίου

Τα lockdown στη Σαγκάη και άλλα μεγάλα αστικά κέντρα της Κίνας μαζί με την αποδυνάμωση του κλάδου των ακινήτων της χώρας αναμένεται να οδηγήσουν σε επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης στο 4,4% το τρέχον οικονομικό έτος από το 8,1% πέρσι, προκαλώντας αλυσιδωτές αντιδράσεις στην ευρύτερη Ασία. Σύμφωνα με τις προβλέψεις που είχε δημοσιοποιήσει το ΔΝΤ τον Ιανουάριο, η δεύτερη ισχυρότερη οικονομία του κόσμου θα αναπτυχθεί  φέτος με ρυθμό 4,8%, δηλαδή υψηλότερα από το αναθεωρημένο 4,4% που ανακοινώθηκε αυτόν τον μήνα. Η Κίνα αναλογεί στο 12% του παγκόσμιου εμπορίου, όπου ο όγκος των συναλλαγών έφθασε πέρσι το ιστορικό υψηλό των 28,5 τρισ. δολαρίων με άνοδο 25% από το 2020. Φέτος εκτιμάται πως θα κινηθεί στα 22 τρισ. δολάρια, σύμφωνα με προβλέψεις της HIS Markit. Ένας από τους κλάδους που είναι πιο εκτεθειμένος είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες με τη Tesla, παραδείγματος χάριν, να διακόπτει την παραγωγή στο εργοστάσιο της στη Σαγκάη για έναν μήνα.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες έχει ενταθεί η ανάγκη να γίνουν οι εφοδιαστικές αλυσίδες πιο τοπικές, δηλώνει στο αμερικανικό πρακτορείο ο Λορέντζο Μπέρχο, διευθύνων σύμβουλος της Vesta, μια εταιρεία κατασκευής βιομηχανικών κτιρίων και κέντρων διανομής. Το Bloomberg τονίζει πως αυτή η μεταστροφή ήδη λαμβάνει χώρα με αποδέκτες χώρες όπως το Μεξικό. O Μπέρχο δηλώνει πως « η παγκοσμιοποίηση έτσι όπως την γνωρίζαμε ίσως να έρχεται στο τέλος της».

Το παγκόσμιο εμπόριο έχει υποστεί στρεβλώσεις και ανατροπές πάνω από μια διετία, με τους οικονομικούς αναλυτές να προεξοφλούν  ένα τρίτο έτος με προβλήματα όχι μόνον τα lockdown στην Κίνα αλλά και τον πόλεμο στην Ουκρανία που αναγκάζει τα δρομολόγια των εμπορικών πλοίων να αποφύγουν τη Μαύρη Θάλασσα. Υπολογίζεται πως κάθε χρόνο μετακινούνται 25 εκατ. κοντέινερ με 6.000 πλοία στο πλαίσιο ενός διεθνούς δικτύου που «παίρνει σάρκα και οστά» από τη συγχρονισμένη λειτουργία λιμανιών, σιδηροδρόμων, τερματικών σταθμών και αποθηκών. Μόνον η Κίνα διαθέτει έξι από τα δέκα μεγαλύτερα λιμάνια στη διακίνηση κοντέινερ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!