Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Γερμανία: Φθηνότερη η βενζίνη – Η μείωση που θα δει ο καταναλωτής

Με στόχο να ανακουφιστούν οι πολίτες της Γερμανίας από τις διαρκώς αυξανόμενες τιμές ενέργειας, η κυβέρνηση αποφάσισε πως η βενζίνη από σήμερα  συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, θα κοστίζει κανονικά 35 λεπτά λιγότερο και το ντίζελ σχεδόν 17 λεπτά φθηνότερα.

Παρ΄όλα αυτά, σύμφωνα με τη DW αυτό που μένει να δούμε είναι το κατα πόσον αυτή η μείωση θα φτάνει στον καταναλωτή. Σήμερα Τετάρτη που τίθεται σε εφαρμογή ο μειωμένος φόρος, δεν θα έχει φτάσει ούτε σταγόνα από τα φθηνότερα καύσιμα στα πρατήρια βενζίνης. Επιπλέον, θα συνεχίσει να ισχύει ότι η διαμόρφωση των τιμών στα πρατήρια υγρών καυσίμων είναι μια υπόθεση αρκετά αδιαφανής. Τι ακριβώς χρεώνουν οι εταιρείες πετρελαίου και τι περιθώριο κέρδους ζητούν τα πρατήρια βενζίνης, είναι ένα επτασφράγιστο μυστικό.

Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που το ολιγοπώλιο των εταιρειών ορυκτελαίων βρίσκεται και πάλι υπό την αυστηρότερη επιτήρηση της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Καρτέλ. Διότι ναι μεν οι τιμές του πετρελαίου που είχαν εκτοξευθεί με την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, γρήγορα εξομαλύνθηκαν ξανά στις παγκόσμιες αγορές ωστόσο οι τιμές στα πρατήρια, από την άλλη πλευρά, παρέμειναν υψηλές για πολύ περισσότερο. Σε κάθε περίπτωση, ο υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ πανηγυρίζει για τη μείωση των φόρων ως μέτρο αλληλεγγύης προς τον πληθυσμό που υποφέρει από τις υψηλές τιμές. «Δεν αφήνουμε μόνους τους ανθρώπους που εξαρτώνται από το αυτοκίνητο», έγραψε στο Twitter ο Λίντνερ. Από οικονομική σκοπιά ωστόσο, οι περισσότεροι οικονομολόγοι βλέπουν τον υπουργό Οικονομικών μάλλον μόνο με αυτή την εκτίμηση. «Ποτέ δεν πίστευα ότι αυτό θα είχε νόημα», είπε ο Μάνουελ Φρόντελ στην Deutsche Welle. Ο οικονομολόγος ενέργειας είναι καθηγητής στο Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών Λάιμπνιτς στο Έσεν. «Λαμβάνοντας υπόψη ότι συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε την κλιματική αλλαγή, αυτό το μέτρο είναι εξαιρετικά αντιπαραγωγικό» τονίζει. Η τιμολόγηση του διοξειδίου του άνθρακα ισχύει στη Γερμανία από το 2021, με στόχο να μειωθούν κάπως οι βλαβερές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Η έκπτωση στις τιμές καυσίμων ανατρέπει αυτόν τον απαραίτητο αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής.

Στην τσέπη θα φανεί η μείωση;

Ένα άλλο μειονέκτημα έγκειται στο ότι η μείωση των φόρων οδηγεί σε απώλεια εσόδων στον προϋπολογισμό και επίσης αυξάνει το εθνικό χρέος. Αυτές οι απώλειες θα πρέπει να χρηματοδοτηθούν και να επιστραφούν τελικά σε όλους τους φορολογούμενους. Το Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών της Κολωνίας (IW) είναι επίσης επικριτικό στην επιδότηση των τιμών καυσίμων. «Τέτοιες προτάσεις μπορεί στην αρχή να γίνουν θετικά αποδεκτές, αλλά στην ουσία δεν βοηθούν», έγραψαν στην ανάλυσή τους οι οικονομολόγοι της IW Μάρτιν Μπεζνόσκα και Κρίστοφερ Σρέντερ. Ο επικεφαλής του IW, Μίχαελ Χίτερ, επέκρινε το μέτρο από κανονιστική άποψη. «Με όρους ρυθμιστικής πολιτικής, η πολιτεία θα πρέπει να παρεμβαίνει στην αγορά μόνο εάν η αύξηση της τιμής οφείλεται σε καταχρηστική εκμετάλλευση  της δεσπόζουσας θέσης στην αγορά», εξήγησε ο Χίτνερ μιλώντας στην Augsburger Allgemeine. Αλλά και η Greenpeace αντιτίθεται στις ρυθμίσεις σύμφωνα με τα σχέδια του υπουργού Οικονομικών από το κόμμα των Φιλελευθέρων: «Ειδικά το κόμμα που θέλει πάντα να διαμορφώσει την προστασία του κλίματος με όρους οικονομίας της αγοράς, πανικοβάλλεται με τα πρώτα μηνύματα των τιμών και παρεμβαίνει στην αγορά με την έκπτωση στις αντλίες βενζίνης αξίας δισεκατομμυρίων» ήταν η αντίδραση.

Αλλά και στον κλάδο των μεταφορών που πλήττεται ιδιαίτερα από τις υψηλές τιμές των καυσίμων, η ενίσχυση που θα ισχύει από σήμερα Τετάρτη, αντιμετωπίζεται με κριτικό πνεύμα. Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Ένωση Εμπορευματικών Μεταφορών και Logistics (BGL) με έδρα την Φρανκφούρτη, το μέτρο δεν θα αγγίξει τον συγκεκριμένο κλάδο. Δεδομένου ότι οι τιμές στα πρατήρια βενζίνης έχουν αυξηθεί κατά το 1/3 περίπου πιθανή μείωση της τιμής ντίζελ κατά 17 λεπτά δεν θα έφερνε τίποτα. Εν τέλει μένει ακόμα αναπάντητο το ερώτημα που τέθηκε στην αρχή: Τι από τη μείωση φόρου θα φανεί στην τσέπη του καταναλωτή στο πρατήριο βενζίνης; Διότι οι πρατηριούχοι μπορούν να παραγγείλουν τα καύσιμα με έκπτωση μόνο από σήμερα. Μέχρι τότε θα διαθέτουν καύσιμα από τις αποθήκες τους με τις προηγούμενες υψηλότερες τιμές. Και αν, εκτός όλων αυτών, παρατηρηθεί συνωστισμός στα πρατήρια επειδή οι καταναλωτές έχουν αφήσει άδεια τα ρεζερβουάρ τους με την χαρμόσυνη προσμονή της σημερινής ημέρας, οι τιμές μάλλον δεν θα πέσουν λόγω της μεγάλης ζήτησης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!