Γ.Δ.
916.06 +0,07%
CENER
-0,16%
3.16
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
+1,45%
13.95
TITC
+0,65%
12.3
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.8
ΑΒΑΞ
-1,37%
0.72
ΑΒΕ
0,00%
0.516
ΑΔΜΗΕ
+2,62%
1.878
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.402
ΑΛΜΥ
0,00%
2.1
ΑΛΦΑ
-0,20%
1.0095
ΑΝΔΡΟ
-0,86%
5.75
ΑΝΕΚ
-0,99%
0.1
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
-0,77%
5.13
ΑΣΚΟ
0,00%
2.11
ΑΣΤΑΚ
-1,26%
6.28
ΑΤΕΚ
-9,21%
0.276
ΑΤΡΑΣΤ
+1,85%
4.4
ΑΤΤ
-0,22%
0.09
ΑΤΤΙΚΑ
+1,68%
0.97
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.222
ΒΙΟ
+1,23%
4.125
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.65
ΒΙΟΣΚ
+0,32%
0.629
ΒΙΟΤ
-3,85%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.825
ΒΟΣΥΣ
+3,96%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+0,42%
1.205
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,20%
9.9
ΔΑΙΟΣ
0,00%
2.94
ΔΕΗ
+0,45%
6.75
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
0,00%
0.816
ΔΟΥΡΟ
-13,39%
0.22
ΔΡΟΜΕ
-2,11%
0.324
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.748
ΕΕΕ
-0,04%
22.99
ΕΚΤΕΡ
+4,17%
1.375
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+0,76%
0.4
ΕΛΙΝ
+0,82%
1.835
ΕΛΛ
+0,31%
16
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,12%
1.732
ΕΛΠΕ
-1,32%
7.5
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.27
ΕΛΤΟΝ
+8,70%
2.25
ΕΛΧΑ
+3,25%
1.65
ΕΝΤΕΡ
+1,30%
3.89
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΠΣΙΛ
-1,25%
6.32
ΕΣΥΜΒ
-1,95%
0.602
ΕΤΕ
+0,36%
3.633
ΕΥΑΠΣ
+4,05%
3.6
ΕΥΔΑΠ
-0,43%
6.92
ΕΥΡΩΒ
+1,31%
1.0435
ΕΧΑΕ
+2,81%
3.295
ΙΑΤΡ
+1,79%
1.42
ΙΚΤΙΝ
-2,00%
0.49
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.18
ΙΝΚΑΤ
+0,14%
1.402
ΙΝΛΙΦ
-0,51%
3.9
ΙΝΛΟΤ
-1,60%
0.492
ΙΝΤΕΚ
+0,29%
3.51
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.7
ΙΝΤΕΤ
-2,86%
0.986
ΙΝΤΚΑ
+1,28%
1.738
ΚΑΜΠ
0,00%
2.48
ΚΑΡΕΛ
-1,38%
286
ΚΕΚΡ
0,00%
0.942
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.6
ΚΛΜ
+0,40%
0.502
ΚΟΡΔΕ
+1,89%
0.485
ΚΟΥΑΛ
+0,88%
0.459
ΚΟΥΕΣ
+0,77%
4.6
ΚΡΕΚΑ
+2,56%
0.2
ΚΡΙ
-0,67%
5.96
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.42
ΚΥΡΙΟ
-0,48%
1.04
ΛΑΒΙ
0,00%
0.37
ΛΑΒΙΔ
-66,67%
0.0005
ΛΑΜΔΑ
+0,72%
5.63
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.698
ΛΕΒΚ
0,00%
0.22
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.918
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.17
ΛΥΚ
-1,51%
1.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.64
ΜΕΒΑ
0,00%
2.6
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.06
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43
ΜΙΓ
-2,48%
0.0394
ΜΙΝ
0,00%
0.474
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,49%
20.32
ΜΟΝΤΑ
-3,13%
0.62
ΜΟΤΟ
-0,47%
2.14
ΜΟΥΖΚ
-1,32%
0.75
ΜΠΕΛΑ
-0,92%
15.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+1,42%
2.14
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.925
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
-0,05%
18.93
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.2
ΝΑΥΠ
0,00%
1.075
ΞΥΛΚ
+0,99%
0.204
ΞΥΛΠ
0,00%
0.2
ΟΛΘ
-2,52%
23.2
ΟΛΠ
-0,25%
16.06
ΟΛΥΜΠ
+0,29%
1.715
ΟΠΑΠ
-0,23%
13.2
ΟΤΕ
-0,40%
14.89
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.34
ΠΑΙΡ
0,00%
0.856
ΠΑΠ
-0,43%
2.29
ΠΕΙΡ
+0,83%
1.341
ΠΕΤΡΟ
+1,44%
5.62
ΠΛΑΘ
0,00%
4.05
ΠΛΑΙΣ
+1,02%
2.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16.7
ΠΡΔ
0,00%
0.5
ΠΡΕΜΙΑ
-0,48%
1.045
ΠΡΟΝΤΕΑ
-6,32%
8.15
ΠΡΟΦ
0,00%
2.865
ΡΕΒΟΙΛ
+3,15%
1.31
ΣΑΡ
-2,34%
6.68
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
+18,75%
0.019
ΣΕΝΤΡ
+0,72%
0.279
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
+0,63%
6.38
ΣΠΙ
-1,02%
0.58
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+1,09%
20.42
ΤΖΚΑ
-3,28%
1.77
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
0.98
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.21
ΦΙΕΡ
0,00%
0.423
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.085
ΦΡΛΚ
-0,99%
2.99
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.496
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Επιστροφές με χρέωση: H πανδημία καθυστερεί τη γρήγορη μόδα

Η λεγόμενη «γρήγορη μόδα» δεν αποφέρει πια τόσο γοργά κέρδη, ενώ οι εταιρείες ακολουθούν πιο αυστηρή πολιτική για να περιορίσουν τις επιστροφές στις διαδικτυακές αγορές, που τους κοστίζουν πλέον ακριβά και κορυφώθηκαν εν μέσω πανδημίας.

Σύμφωνα με τους Financial Times, ακόμη και αν αυτό οδηγήσει σε μείωση των αγορών (και των κερδών) μπορεί να έχει θετικό αποτέλεσμα, κάνοντας τη μόδα πιο βιώσιμη και περιορίζοντας τις σπατάλες και τις άκριτες αγορές.

Σύμφωνα με έρευνα της KPMG στη λιανική της φθηνής ένδυσης στη Βρετανία, το 2020 οι επιστροφές αγορών που είχαν γίνει διαδικτυακά κόστισαν συνολικά στον κλάδο περί τα 7 δισ. λίρες Αγγλίας. Επρόκειτο για μία χρονιά που είχαν εκτιναχθεί, λόγω της πανδημίας, οι διαδικτυακές πωλήσεις.

Όμως ως γνωστόν οι διαδικτυακές πωλήσεις, ενέχουν τον κίνδυνο το προϊόν, όταν παραληφθεί να μην ικανοποιεί την επιθυμία του καταναλωτή, να μην είναι το σωστό μέγεθος, να μην «ταιριάζει» στον αγοραστή, να… δείχνει διαφορετικό απ’ ό,τι στο online κατάστημα.

Έτσι, ενώ προ πανδημίας, το ποσοστό επιστροφών από διαδικτυακές αγορές για τη Next ανερχόταν σε 22%, τον Φεβρουάριο του 2021 έφτασε στο 41%. Η Next, Asos και η Boohoo, εταιρείες που αρχικά είχαν δει τα κέρδη τους να αυξάνονται, διαπίστωσαν πως τελικά το συμπέρασμα αυτό ήταν ανακριβές.

Για την Boohoo, που ιδρύθηκε το 2006 και το αγοραστικό κοινό της οποίας είναι οι ηλικίες 16-30 χρόνων, οι ακαθάριστες πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 9%, όταν όμως ελήφθησαν υπ’ όψιν και οι επιστροφές, παρατηρήθηκε πως τα έσοδα σημείωσαν πτώση 8%.

Η εταιρεία εκτιμά ότι τα υψηλότερα ναύλα λόγω πανδημίας μείωσαν σχεδόν κατά 30% τα προσαρμοσμένα κέρδη της προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA). Στην Asos, το μικτό περιθώριο κέρδους το πρώτο τρίμηνο υποχώρησε κατά 3% σε σχέση με πέρυσι.

Χρέωση για την επιστροφή

Διαφορετικές εταιρείες ανακοίνωσαν διαφορετική πολιτική επιστροφών, συνολικά όμως προς την κατεύθυνση της χρέωσης. Το Μάιο, η Zara εισήγαγε κόστος επιστροφής 1,95 λίρες Αγγλίας για τις διαδικτυακές αγορές, αναφέρουν οι Financial Times (στην Ελλάδα η επιστροφή σε κατάστημα στην ίδια περιοχή όπου έγινε η αγορά είναι δωρεάν, ενώ οι επιστροφές από την κατοικία έχουν χρέωση 3,95 ευρώ).

Η Boohoo εισήγαγε χρέωση 1.99 λίρες για τις in-house brands, αλλά προσφέρει δωρεάν επιστροφές στο Premier πακέτο της, ενώ η Uniqlo προτρέπει σε επιστροφές στα φυσικά καταστήματα. Όπως και η Next, η οποία διοχετεύει περί το 80% των επιστροφών των online αγορών της σε φυσικά καταστήματα. Μία επιλογή που θεωρείται πως κοστίζει λιγότερο και μειώνει τον χρόνο μέχρι να επιστρέψει το προϊόν στην αγοραστική αλυσίδα.

Αυτή η χρέωση μπορεί να αποτελέσει για τη γρήγορη μόδα, «το αντίστοιχο με τη χρέωση της πλαστικής σακούλας», γράφει η Guardian. «Η πλάκα τελείωσε» σχολίασε ένας αγοραστής στο Twitter.

Κι όμως, η πολιτική των δωρεάν επιστροφών ήταν εκείνη που ώθησε τους καταναλωτές να απομακρυνθούν από τα φυσικά καταστήματα, και να δημιουργήσουν μία νέα δυναμική στις αγορές. Κάποια χρόνια μετά, δεν είναι λίγοι οι σχολιαστές που αναρωτιούνται μήπως στη γρήγορη μόδα, αυτό τελικά οδήγησε στην κατάχρηση.

Έρευνα του 2018 (προ πανδημίας) από την Barlaycard διαπίστωνε ήδη πως το 9% των Βρετανών καταναλωτών συνήθιζαν να παραγγέλνουν ρούχα για να φωτογραφηθούν με αυτά, να τα αναρτήσουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στη συνέχεια να τα επιστρέψουν! Σχεδόν ένας στους 5 αγοραστές ηλικίας 35-44 χρόνων (και όχι στους νέους) παραδέχθηκαν πως το είχαν κάνει αυτό και οι άνδρες το συνήθιζαν (ή το ομολογούσαν) περισσότερο από τις γυναίκες!

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!