Κινέζοι: Αντί για την Tesla του Έλον Μασκ προτιμούν κινεζικά

Την κινεζική αγορά (μεγαλύτερη του πλανήτη) θα μπορούσε να χάσει η Tesla του Έλον Μασκ, αλλά ίσως μετακομίσει στην Ινδία.

Η έδρα της Tesla στην Κίνα/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι Κινέζοι καταναλωτές που θέλουν να αγοράσουν ηλεκτροκίνητο όχημα θα πρέπει να αποφασίσουν αν θα εμπιστευτούν την Tesla του Έλον Μασκ ή κάποια από τις δικές τους αυτοκινητοβιομηχανίες που εξειδικεύονται στα ηλεκτροκίνητα στην Κίνα.

Σύμφωνα με το CNBC, όλοι και περισσότεροι προτιμούν πλέον την εγχώρια βιομηχανία, για λόγους τιμής και αποδόσεων. Αν επικρατήσει πραγματικά αυτή η τάση, τα πράγματα θα είναι δύσκολα για την Tesla, αφού η Κίνα παραμένει η μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη.

Οι κινεζικές start-up ηλεκτροκίνητων οχημάτων Nio, Xpeng και Li Auto είδαν τις παραγγελίες τους να αυξάνονται τη χρονιά που πέρασε, παρά τη γενικότερη πτώση στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας εξαιτίας της πανδημίας. 

Η Tesla παραμένει βέβαια ο υπ’ αριθμόν ένα κατασκευαστής και πωλητής ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Κίνα. Ωστόσο το τηλεοπτικό δίκτυο συγκέντρωσε απόψεις από καταναλωτές που έχουν γυρίσει την πλάτη στην εταιρεία κολοσσό και αποφάσισαν να αγοράσουν κινεζικά.

Κατ’ αρχήν, μεγάλο ρόλο στην απόφαση φαίνεται πως παίζει η σημαντικότερη χαμηλότερη τιμή, αλλά και οι εναλλακτικές δυνατότητες πληρωμής.

Για παράδειγμα, οι πωλήσεις της Nio βασίζονται σε ένα συνδρομητικό μοντέλο, με τους αγοραστές να χρεώνουν μηνιαίο τέλος για την φόρτιση της μπαταρίας.

Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας, άλλωστε είναι ακόμη ένα κριτήριο που μετρά στην επιλογή των Κινέζων καταναλωτών.

Σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, τα περισσότερα αυτοκίνητα δεν διαθέτουν συγκεκριμένους χώρους στάθμευσης, γεγονός που καθιστά ακόμη δυσκολότερη την πρόσβαση σε σταθμούς επαναφόρτισης μπαταριών.

Το κενό αυτό έρχονται να καλύψουν επιχειρήσεις όπως η Li Auto που σε συγκεκριμένα μοντέλα παρέχει τη δυνατότητα φόρτισης εν κινήσει.

Ταυτόχρονα, πολλοί Κινέζοι επιδίδονται σε μία άνευ προηγουμένου επιχείρηση προώθησης των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Τονίζουν την υπεροχή τους και στα δύο αυτά κριτήρια, ιδιαίτερα σε σύγκριση με τα διαθέσιμα μοντέλα ειδικών ανταγωνιστών και ειδικά της Tesla.

Μεταφορά της παραγωγής της στην Ινδία στο μέλλον;

Πάντως, η αύξηση της προτίμησης στα κινεζικά ηλεκτροκίνητα οχήματα, έρχεται τη στιγμή που και η ίδια η Tesla κάνει άνοιγμα προς την Ινδία και δέχεται πρόταση για τη μεταφορά της παραγωγής της από την Κίνα στην Ινδία.

Πριν από εβδομάδες, ο Έλον Μασκ κατέγραψε την πρώτη του εταιρεία στο ινδικό μητρώο επιχειρήσεων, μία πρώτη ενέργεια που σηματοδοτεί το άνοιγμά του προς τη χώρα.

Σύμφωνα με το Ρόιτερς, η Tesla θα αρχίσει να εισάγει και να πουλά το Model 3 στην Ινδία, ενώ ο υπουργός Μεταφορών της χώρας Νιτίν Γκαντκάρι δήλωσε στο πρακτορείο πως η Ινδία είναι έτοιμη να προσφέρει κίνητρα στην Tesla προκειμένου να μεταφέρει την παραγωγή της στη χώρα.

 

ΙΛΥΔΑ
3.04%
2.37
AKTR
0.57%
5.28
ΔΕΗ
1.10%
13.83
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.90
ΕΛΠΕ
1.23%
7.81
ΠΕΤΡΟ
2.54%
8.88
ΟΛΠ
-1.17%
42.30
TITC
1.13%
40.45
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.48%
18.98
ΕΥΑΠΣ
-1.82%
3.24
ΛΟΥΛΗ
-0.56%
3.54
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
1.33%
1.22
NOVAL
1.27%
2.40
ΙΝΤΚΑ
1.48%
3.08
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΔΡΟΜΕ
0.32%
0.31
ACAG
0.50%
6.01
ΑΣΚΟ
1.15%
3.51
ΚΥΡΙΟ
13.26%
1.09
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
0.66%
3.06
BOCHGR
3.33%
6.20
ΚΕΚΡ
-2.36%
1.24
ΠΛΑΘ
1.04%
3.89
ΡΕΒΟΙΛ
0.92%
1.64
ΕΛΛ
0.00%
13.70
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
-1.31%
0.34
ΟΠΑΠ
0.15%
19.77
ΜΥΤΙΛ
1.74%
42.20
ΔΟΜΙΚ
0.48%
2.10
ΦΡΛΚ
0.25%
3.96
ΜΕΡΚΟ
4.07%
35.80
ΣΑΡ
-0.29%
13.80
ΟΤΟΕΛ
1.57%
11.62
ΚΡΙ
0.48%
16.76
ΙΑΤΡ
1.39%
1.83
ΠΑΙΡ
4.01%
0.83
ΜΟΤΟ
1.48%
2.75
ΣΠΕΙΣ
4.03%
6.20
ΚΟΡΔΕ
2.99%
0.41
ΠΡΟΦ
0.53%
5.65
ΒΟΣΥΣ
2.86%
2.16
ΕΛΙΝ
0.47%
2.16
OPTIMA
1.26%
16.10
ΑΚΡΙΤ
-1.47%
0.94
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
EVRR
0.00%
0.17
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
0.00%
0.00
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
-0.92%
8.60
ΒΙΟΚΑ
-1.79%
1.65
ΠΑΠ
0.00%
2.68
ΙΝΤΕΤ
-0.40%
1.24
ΠΕΙΡ
2.38%
5.43
ΜΙΝ
0.00%
0.00
ΕΤΕ
2.45%
10.04
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
ΑΛΜΥ
1.56%
5.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
1.23%
1.64
ΜΕΝΤΙ
4.21%
2.23
ΜΟΗ
2.36%
22.52
ΟΛΘ
0.00%
33.80
ΣΕΝΤΡ
0.00%
0.00
ΕΕΕ
-3.24%
44.26
ΚΟΥΕΣ
1.03%
6.84
ΕΥΔΑΠ
0.35%
5.79
ΜΙΓ
0.67%
2.99
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
0.00%
0.00
ΔΑΙΟΣ
-7.14%
3.90
ΦΑΙΣ
0.81%
3.75
ΛΑΝΑΚ
2.25%
0.91
CENER
0.89%
9.05
ΝΑΥΠ
2.82%
0.73
ΙΝΤΕΚ
0.16%
6.30
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.00
ΚΑΡΕΛ
0.00%
0.00
ΑΤΤ
2.39%
0.77
ΑΤΤΙΚΑ
0.94%
2.14
ΕΣΥΜΒ
3.21%
1.22
ΕΥΡΩΒ
2.77%
2.56
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΕΛΣΤΡ
0.00%
2.07
ΑΔΜΗΕ
1.01%
2.99
DIMAND
0.70%
8.64
ΒΙΟΣΚ
3.18%
1.62
ΑΒΑΞ
2.81%
2.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0.31%
1.28
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
0.49%
0.81
EVR
0.33%
1.52
ΓΕΒΚΑ
0.00%
1.47
ΑΛΦΑ
1.19%
2.47
ΟΤΕ
1.96%
17.13
ΜΕΒΑ
0.00%
0.00
ΑΣΤΑΚ
0.00%
0.00
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΙΝΛΟΤ
0.00%
1.06
CNLCAP
0.00%
0.00
ΑΤΕΚ
0.00%
0.00
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
2.28%
2.02
ΔΑΑ
-0.05%
9.10
ΑΝΔΡΟ
0.00%
6.76
ΞΥΛΚ
1.28%
0.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
5.90
ΜΠΕΛΑ
1.62%
28.78
ΚΟΥΑΛ
1.48%
1.10
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΤΖΚΑ
-0.40%
1.24
ΕΛΧΑ
3.48%
2.08
ΑΡΑΙΓ
1.43%
12.74
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
2.27%
4.05
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
1.02%
4.96
ΟΛΥΜΠ
0.00%
2.22
ΑΒΕ
4.55%
0.48
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
1.01%
5.98
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0.83%
1.20
ΕΛΤΟΝ
2.38%
1.72
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
-0.15%
6.58
AEM
0.48%
4.15
ΒΙΟ
1.61%
5.69
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
1.28%
5.54
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.00%
0.77
ΣΙΔΜΑ
2.46%
1.46
ΣΠΙ
0.00%
0.00
ΕΒΡΟΦ
-1.58%
1.87
ΜΠΡΙΚ
-0.39%
2.57