Έρευνα: Αυξάνεται παγκοσμίως η κατανάλωση σνακ

Οι καταναλωτές αντικαθιστούν με αυξανόμενο ρυθμό τα γεύματα με σνακ, με το 55% να αναφέρει μεγαλύτερη πιθανότητα να φάει ένα σνακ

Σνακ © Unsplash

Τον διευρυμένο ρόλο των σνακ στη ζωή των καταναλωτών, τα οποία αντικαθιστούν όλο και περισσότερο τα παραδοσιακά γεύματα, αναδεικνύει παγκόσμια μελέτη «State of Snacking» η οποία πραγματοποιήθηκε από την Mondelēz International, σε συνεργασία με το The Harris Poll. Η έρευνα αναλύει τις στάσεις και τις συμπεριφορές αναφορικά με τα σνακ μεταξύ χιλιάδων καταναλωτών που ερωτήθηκαν σε 12 χώρες για τέταρτη συνεχή χρονιά.

Από τα ευρήματα προκύπτει ότι 71% των καταναλωτών καταναλώνουν σνακ τουλάχιστον, δύο φορές την ημέρα, 78% των καταναλωτών αναφέρει ότι αφιερώνουν χρόνο για να γευτούν απολαυστικά σνακ, με το 61% των καταναλωτών να λένε ότι χρειάζονται χρόνο για να χωρίσουν τα σνακ σε μερίδες πριν τα φάνε. Οι καταναλωτές αντικαθιστούν με αυξανόμενο ρυθμό τα γεύματα με σνακ, με το 55% να αναφέρει μεγαλύτερη πιθανότητα να φάει ένα σνακ και στις τρεις τυπικές ώρες γευμάτων.

Την ίδια ώρα, η μείωση των απορριμμάτων είναι κορυφαία προτεραιότητα, με επτά στους 10 καταναλωτές να δηλώνουν ότι δίνουν προτεραιότητα στα σνακ που έχουν λιγότερη συσκευασία και 72% των καταναλωτών να δηλώνουν ότι συνήθως την ανακυκλώνουν.

Η έρευνα δείχνει ότι οι καταναλωτές αναζητούν σνακ για να καλύψουν διαφορετικές ανάγκες στη ζωή τους. Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών δήλωσαν ότι καταναλώνουν τακτικά σνακ για να ανταμείψουν τον εαυτό τους (78%) και για μια αίσθηση άνεσης (77%), συμπεριλαμβανομένης της συντριπτικής πλειοψηφίας των millennials (85% και για τους δύο λόγους). Επίσης, ποσοστό 67% θα αγόραζε λιγότερες από τις αγαπημένες του μάρκες σνακ παρά εναλλακτικές, ανεξάρτητα από το κόστος.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές καταβάλλουν προσπάθεια να είναι προσεκτικοί όταν καταναλώνουν σνακ, με το 78% να αναφέρει ότι χρειάζονται χρόνο για να γευτούν απολαυστικά σνακ. Πολλοί προσαρμόζονται επίσης σε μεγέθη μερίδων, λέγοντας ότι χρειάζονται χρόνο για να χωρίσουν τα σνακ σε μερίδες πριν τα καταναλώσουν (61%) και ελέγχουν τις διατροφικές ετικέτες στα σνακ πριν τα αγοράσουν (68%). Εν τω μεταξύ, λιγότεροι από τους μισούς (46%) λένε ότι αισθάνονται ένοχοι όταν καταναλώνουν ένα απολαυστικό σνακ ή λιχουδιά.

Η κατανάλωση σνακ προσφέρει, σύμφωνα με την έρευνα, μια σημαντική ευκαιρία σύνδεσης μεταξύ των ανθρώπων, με επτά στους 10 καταναλωτές να επιβεβαιώνουν ότι «το να μοιράζομαι σνακ με άλλους είναι η γλώσσα της αγάπης μου». Αυτή η τάση τού να μαζεύονται τακτικά με τα αγαπημένα τους πρόσωπα για να απολαύσουν σνακ είναι ιδιαίτερα έντονη μεταξύ των νοικοκυριών στην Ινδία και το Μεξικό.

Οι καταναλωτές εστιάζουν στον τρόπο με τον οποίο οι επιλογές σνακ που κάνουν επηρεάζουν το περιβάλλον και αναγνωρίζουν ότι, τόσο οι εταιρείες, όσο και οι καταναλωτές διαδραματίζουν βασικό ρόλο στο βιώσιμο σνακ. Συγκεκριμένα, 63% των καταναλωτών συμφωνεί ότι τα σνακ με υψηλότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο θα πρέπει να κοστίζουν περισσότερο, ειδικά η γενιά των millennials (70%) και Gen Z (69%). Ποσοστό 64% είναι πρόθυμο να πληρώσει παραπάνω για σνακ που είναι καλύτερα για το περιβάλλον και 65% θα πλήρωνε περισσότερα για σνακ που περιέχουν συστατικά, η συλλογή των οποίων έχει γίνει με ηθικό τρόπο.

ΟΛΘ
-0.90%
33.00
ΑΣΤΑΚ
-1.61%
7.34
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
-0.42%
28.38
ΟΛΥΜΠ
-0.44%
2.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
1.69%
6.00
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΚΟΥΕΣ
-0.14%
7.27
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.30%
1.70
ΜΥΤΙΛ
-1.37%
43.30
ΑΤΡΑΣΤ
0.00%
8.50
ΚΡΙ
-0.11%
17.84
ΡΕΒΟΙΛ
0.00%
1.62
ΠΛΑΘ
0.26%
3.88
ΑΤΤ
-0.51%
0.77
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
CNLCAP
0.77%
6.55
ΒΙΟΚΑ
-1.07%
1.85
ΔΟΜΙΚ
1.08%
1.88
ΑΚΡΙΤ
0.00%
0.95
AEM
-0.67%
4.18
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.49%
0.82
ΣΠΙ
0.00%
0.00
CENER
-0.86%
9.24
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
-0.49%
2.04
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΛΤΟΝ
1.15%
1.77
ΕΚΤΕΡ
-1.91%
2.05
OPTIMA
-0.78%
17.82
ΜΑΘΙΟ
7.83%
0.62
EVRR
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
-1.42%
2.64
ΙΛΥΔΑ
-1.48%
2.66
ΕΤΕ
-0.53%
10.30
ΠΑΙΡ
0.99%
0.82
ΚΕΠΕΝ
10.00%
1.87
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.00%
1.16
ΙΝΛΟΤ
-0.76%
1.05
ΓΕΒΚΑ
0.00%
1.44
ΕΛΧΑ
-0.46%
2.17
ΕΛΠΕ
0.26%
7.71
ΕΛΣΤΡ
-2.20%
2.22
ΠΕΤΡΟ
0.42%
9.46
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΕΥΔΑΠ
-0.17%
5.77
ΜΕΒΑ
-2.86%
5.10
ΦΑΙΣ
-0.28%
3.60
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΚΕΚΡ
0.00%
1.20
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0.05%
19.35
ΑΤΕΚ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
-1.82%
2.16
ΝΑΥΠ
0.00%
0.69
ΣΑΡ
1.17%
13.86
ΕΒΡΟΦ
-0.25%
1.99
ΕΛΛ
0.36%
13.85
ΔΡΟΜΕ
-0.94%
0.32
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.26%
3.91
ΦΡΙΓΟ
-1.38%
0.29
BOCHGR
0.00%
6.60
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0.93%
1.30
ΟΠΑΠ
-0.10%
20.38
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
0.46%
1.31
ΒΙΟΣΚ
0.60%
1.69
ΙΚΤΙΝ
-1.59%
0.34
ΜΠΡΙΚ
0.00%
2.63
ΑΛΜΥ
0.40%
4.99
ΑΝΔΡΟ
0.00%
6.72
ΑΒΕ
-1.74%
0.45
ΣΕΝΤΡ
0.00%
0.32
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
-1.34%
5.88
ΙΝΛΙΦ
0.00%
5.12
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΙΑΤΡ
0.00%
1.77
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΚ
0.80%
6.32
ΙΝΤΕΤ
-0.40%
1.25
ΑΤΤΙΚΑ
0.00%
2.12
ΞΥΛΚ
1.32%
0.23
ΛΑΒΙ
-1.01%
0.79
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.00%
0.00
ΟΤΟΕΛ
0.51%
11.78
ΣΙΔΜΑ
0.00%
1.38
ΑΣΚΟ
0.56%
3.57
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
NOVAL
-1.16%
2.56
ΦΡΛΚ
0.75%
4.05
ΕΥΑΠΣ
0.31%
3.20
ΝΑΚΑΣ
-0.67%
2.96
ΕΧΑΕ
-1.19%
5.83
DIMAND
0.48%
8.46
ΠΛΑΚΡ
-2.68%
14.50
ΤΖΚΑ
0.39%
1.30
ΔΑΑ
0.72%
9.73
QLCO
-1.42%
5.92
ΜΙΓ
-1.46%
3.38
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΒΟΣΥΣ
-1.87%
2.10
ΠΡΔ
0.00%
0.00
ΔΕΗ
-3.34%
13.31
ΙΝΤΚΑ
-0.96%
3.11
ΜΕΡΚΟ
2.34%
35.00
ΠΡΟΦ
-0.69%
5.78
ΚΥΡΙΟ
-0.45%
1.11
ΛΟΥΛΗ
-2.02%
3.88
TITC
-1.19%
41.45
ΕΣΥΜΒ
0.34%
1.19
ACAG
0.89%
5.67
ΣΠΕΙΣ
0.62%
6.52
ΑΡΑΙΓ
-0.65%
12.28
ΚΑΡΕΛ
0.00%
318.00
ΑΔΜΗΕ
-0.99%
2.99
ΜΕΝΤΙ
1.65%
2.46
ΟΤΕ
-0.89%
16.73
ΛΕΒΚ
-9.65%
0.21
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.16
ΒΙΟ
-0.86%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-1.35%
2.63
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
-3.73%
0.46
AKTR
-0.93%
5.34
ΜΟΤΟ
1.82%
2.80
ΕΕΕ
-0.38%
46.80
EVR
-3.18%
1.68
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
-0.26%
22.78
ΜΙΝ
0.87%
0.46
ΠΑΠ
-1.09%
2.73
ΛΑΜΔΑ
0.76%
6.59
ΟΛΠ
0.99%
45.95
ΚΟΡΔΕ
-2.38%
0.41
ΚΟΥΑΛ
1.92%
1.17
ΠΕΙΡ
-0.63%
5.66