Γ.Δ.
1027.47 +0,71%
ACAG
0,00%
13.42
CENER
+7,01%
3.74
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
12
TITC
-1,96%
14.04
ΑΑΑΚ
+3,48%
11.9
ΑΑΑΠ
+8,11%
10
ΑΒΑΞ
+1,30%
0.777
ΑΒΕ
-0,38%
0.522
ΑΔΜΗΕ
+3,25%
1.716
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.51
ΑΛΜΥ
+5,02%
2.195
ΑΛΦΑ
+3,57%
1.1025
ΑΝΔΡΟ
-0,79%
6.25
ΑΝΕΚ
0,00%
0.216
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.38
ΑΡΑΙΓ
-1,26%
7.04
ΑΣΚΟ
0,00%
2.13
ΑΣΤΑΚ
-0,97%
8.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.388
ΑΤΡΑΣΤ
-0,96%
5.15
ΑΤΤ
-0,88%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
+0,42%
2.4
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,42%
4.18
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.91
ΒΙΟΣΚ
+0,84%
0.601
ΒΙΟΤ
+14,07%
0.308
ΒΙΣ
+3,75%
0.166
ΒΟΣΥΣ
+7,48%
2.3
ΓΕΒΚΑ
+7,87%
1.37
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,93%
10.68
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.12
ΔΕΗ
-1,28%
7.7
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+1,34%
0.758
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.26
ΔΡΟΜΕ
+4,18%
0.324
ΕΒΡΟΦ
+1,08%
0.752
ΕΕΕ
-0,12%
24.38
ΕΚΤΕΡ
-0,36%
1.39
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+3,02%
0.41
ΕΛΙΝ
-2,28%
2.14
ΕΛΛ
+1,52%
16.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,11%
1.826
ΕΛΠΕ
+4,17%
7.5
ΕΛΣΤΡ
+0,78%
2.58
ΕΛΤΟΝ
0,00%
2.27
ΕΛΧΑ
-1,39%
1.558
ΕΝΤΕΡ
+4,00%
3.9
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.134
ΕΠΣΙΛ
+1,69%
7.2
ΕΣΥΜΒ
-0,66%
0.6
ΕΤΕ
+1,90%
4.514
ΕΥΑΠΣ
-1,19%
3.32
ΕΥΔΑΠ
-2,48%
6.69
ΕΥΡΩΒ
+1,98%
1.2375
ΕΧΑΕ
+1,88%
4.075
ΙΑΤΡ
-1,93%
1.525
ΙΚΤΙΝ
+2,79%
0.59
ΙΛΥΔΑ
+5,56%
1.14
ΙΝΚΑΤ
-1,68%
1.524
ΙΝΛΙΦ
-1,64%
3.6
ΙΝΛΟΤ
+0,79%
0.635
ΙΝΤΕΚ
+2,23%
3.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.97
ΙΝΤΚΑ
0,00%
1.7
ΚΑΜΠ
0,00%
2.5
ΚΑΡΕΛ
0,00%
310
ΚΕΚΡ
+5,48%
1.078
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.14
ΚΛΜ
+1,07%
0.946
ΚΟΡΔΕ
+3,05%
0.54
ΚΟΥΑΛ
+1,89%
0.54
ΚΟΥΕΣ
-1,58%
4.665
ΚΡΕΚΑ
+13,85%
0.296
ΚΡΙ
+2,95%
6.28
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,82%
1.08
ΛΑΒΙ
+0,26%
0.389
ΛΑΜΔΑ
-0,78%
5.725
ΛΑΜΨΑ
0,00%
22.4
ΛΑΝΑΚ
+2,39%
0.944
ΛΕΒΚ
-10,00%
0.306
ΛΕΒΠ
0,00%
0.312
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+3,24%
1.02
ΛΟΥΛΗ
+2,92%
2.47
ΛΥΚ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.735
ΜΕΒΑ
+1,33%
3.04
ΜΕΝΤΙ
-5,15%
3.5
ΜΕΡΚΟ
+1,22%
49.8
ΜΙΓ
0,00%
0.217
ΜΙΝ
+4,26%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,77%
21.12
ΜΟΝΤΑ
+0,28%
0.718
ΜΟΤΟ
+3,88%
2.68
ΜΟΥΖΚ
+0,88%
0.686
ΜΠΕΛΑ
-0,84%
21.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.25
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,76%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,48%
0.575
ΜΥΤΙΛ
+2,92%
24.7
ΝΑΚΑΣ
-5,51%
2.4
ΝΑΥΠ
-2,49%
0.98
ΞΥΛΚ
+0,40%
0.252
ΞΥΛΠ
-10,85%
0.23
ΟΛΘ
+2,08%
24.5
ΟΛΠ
+1,76%
18.52
ΟΛΥΜΠ
-0,75%
1.98
ΟΠΑΠ
-1,82%
14.55
ΟΤΕ
+3,36%
13.24
ΟΤΟΕΛ
+2,07%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
0.93
ΠΑΠ
-0,43%
2.34
ΠΕΙΡ
+6,31%
1.92
ΠΕΤΡΟ
+0,31%
6.52
ΠΛΑΘ
-1,29%
3.83
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
-3,14%
15.4
ΠΡΔ
-0,41%
0.488
ΠΡΕΜΙΑ
-1,82%
1.08
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.6
ΠΡΟΦ
0,00%
2.625
ΡΕΒΟΙΛ
-3,47%
1.25
ΣΑΡ
-4,02%
6.69
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+3,70%
0.28
ΣΙΔΜΑ
+3,64%
2.28
ΣΠΕΙΣ
-0,69%
5.78
ΣΠΙ
+2,39%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.22
ΤΕΝΕΡΓ
-1,03%
18.31
ΤΖΚΑ
+0,27%
1.85
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΥΑΛΚΟ
-9,09%
0.2
ΦΙΕΡ
+4,48%
0.443
ΦΛΕΞΟ
+7,50%
8.6
ΦΡΙΓΟ
-1,49%
0.066
ΦΡΛΚ
+1,51%
3.36
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+4,90%
0.535
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Τα ευρωπαϊκά e-shops χάνουν 30 δισ. δολ. ετησίως εξαιτίας φαινομένων απάτης

Σε μείζον πρόβλημα για τα e-shops στην Ευρώπη και παγκοσμίως εξελίσσεται το πρόβλημα της απάτης. Μόνο το 2020 οι επιχειρήσεις του κλάδου έχασαν τουλάχιστον 30 δισ. δολάρια εξαιτίας περιπτώσεων απάτης, συμπεριλαμβανομένων της δόλιας δραστηριότητας που σχετίζεται με την αντιστροφή χρέωσης. Δεδομένου ότι μόλις το 30% των ευρωπαϊκών ηλεκτρονικών καταστημάτων προσφέρει εγγυήσεις ή πολιτικές επιστροφής για τους online αγοραστές, η αντιστροφή χρέωσης παραμένει ένα σημαντικό ζητούμενο. Μάλιστα, ανά δύο έτη ο αριθμός των αντιστροφών χρέωσης αυξάνεται κατά 41%.

Τα πλέον συχνά προβλήματα είναι η διπλή χρέωση μιας παραγγελίας, η μη παράδοση ή η καθυστέρηση στην παράδοση, καθώς και η διαφορά του παραδοθέντος προϊόντος σε σχέση με την περιγραφή του στην ιστοσελίδα ή τις προσδοκίες του πελάτη.

Μια καλή πολιτική αποζημίωσης συνήθως αποτρέπει ή περιορίζει κατά πολύ τις αρνητικές συνέπειες τέτοιων καταστάσεων. Ωστόσο, δεν βοηθάει πάντοτε όσο πρέπει, καθώς χρειάζονται εβδομάδες για να αποζημιωθούν οι πελάτες, ενώ δεν παύει η οικονομική επιβάρυνση για τους εμπόρους.

Οι πάροχοι ηλεκτρονικών πληρωμών έχουν τη λύση, ειδικά για τις αντιστροφές χρέωσης – θα αναλάβουν την ευθύνη για κάθε τέτοια περίπτωση, όντας διατεθειμένοι να καλύψουν οι ίδιοι όλες τις επιπρόσθετες δαπάνες.

Με τον τρέχοντα ρυθμό, τα χρηματικά ποσά που θα χάνουν οι έμποροι αναφορικά με τα έσοδα, το εμπόρευμα, τα μεταφορικά και τις επιπλέον λειτουργικές δαπάνες, θα συνεχίζουν να διογκώνονται.

Σαφείς οδηγίες

Πρόσφατα στοιχεία από πολλές ευρωπαϊκές αγορές δείχνουν ότι οι καταναλωτές – σε ποσοστό που κυμαίνεται από το 41% έως το 64% – θεωρούν σημαντική τη δυνατότητα πρόσβασης σε σαφείς οδηγίες που εξηγούν τον τρόπο επιστροφής κάθε προϊόντος που αγοράστηκε.

Έτσι διαφαίνεται ότι εάν και εφόσον ένα e-shop διασφαλίζει τη σωστή υποστήριξη πελατών, και κατά συνέπεια την αρμόζουσα λύση, όπως για παράδειγμα την ανταλλαγή του ανεπιθύμητου προϊόντος με ένα άλλο, η κλίμακα των απαιτήσεων δύναται να είναι χαμηλότερη.

«Όσον αφορά στους εμπόρους, οι αντιστροφές χρεώσεων και τα πρόσθετα κόστη που ενέχουν, μπορούν να επηρεάσουν σοβαρά τα οικονομικά σχέδια και τους προϋπολογισμούς. Για να μην αναφέρουμε πόσο χρονοβόρα είναι η κατάσταση που συνεπάγονται οι μακροχρόνιες διαδικασίες για κάθε συναλλαγή με πελάτες και τράπεζες. Η διαδικασία αντιστροφής χρέωσης στην τρέχουσα μορφή της μπορεί να προκαλέσει προβλήματα και δυσαρέσκεια και στα δύο συμβαλλόμενα μέρη», εξηγεί ο Michał Bogusławski, Εμπορικός Διευθυντής της ZEN.com, μιας νέας fintech εταιρείας που δραστηριοποιείται στις ευρωπαϊκές αγορές και ανακοίνωσε την είσοδό της στην Ελλάδα.

Η βιομηχανία μόδας

Όπως αναφέρει η ΖΕΝ, ορισμένες επιχειρήσεις είναι πιο ευαίσθητες και επιρρεπείς στους κινδύνους αντιστροφής χρέωσης, λόγω της κατηγορίας του προϊόντος, της τιμολόγησης ή της χώρας προέλευσης, αφήνοντας κενά για ανακρίβειες. Η βιομηχανία της μόδας, λόγου χάρη, αντιμετωπίζει τακτικά ανάλογες δυσκολίες, καθώς οι καταναλωτές συχνά δυσκολεύονται να καταλήξουν στη σωστή επιλογή μεγέθους.

Μάλιστα, δεν λείπει το φαινόμενο των αγοραστών εκείνων που καταφεύγουν σε ιδιαίτερες «στρατηγικές», όπως η αγορά του ίδιου είδους σε διαφορετικά μεγέθη, προκειμένου να εξασφαλίσουν εντέλει το κατάλληλο είδος. Άπαξ και ο καταναλωτής αντιληφθεί πλήρως τα οφέλη της αντιστροφής χρέωσης, είναι πλέον λιγότερες οι πιθανότητες να ζητήσει τη βοήθεια του εμπόρου και την επόμενη φορά που θα κάνει μια αποτυχημένη αγορά, θα επικοινωνήσει απευθείας με την εκδότρια τράπεζά του.

Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, ένας πελάτης που υποβάλλει με επιτυχία μια αίτηση αντιστροφής χρέωσης είναι 9 φορές πιο πιθανό να προβεί σε μια νέα αξίωση, ενώ για το 40% των πελατών που αποστέλλει αίτημα αντιστροφής χρέωσης, δεν θα περάσουν πάνω από 60 ημέρες για να υποβληθεί μία νέα αξίωση.

Επίσης, οι αντιστροφές χρέωσης αποτελούν συχνά αποτέλεσμα δόλιας δραστηριότητας, καθώς δεν λείπουν οι επιτήδειοι απατεώνες, οι οποίοι επιδιώκουν να κερδίζουν χρήματα μέσω αυτής της υπηρεσίας. Τέτοιου τύπου περιστατικά επιβαρύνουν κατά πολύ τους εμπόρους, καθώς μόνο στις ΗΠΑ κάθε 1 δολάριο αντίστοιχης απάτης κοστίζει στις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου 3,36 δολάρια. Στις περιπτώσεις αυτές ακόμα και η πλέον απλή άνετη πολιτική επιστροφής χρημάτων και η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση πελατών μοιάζουν να μην επαρκούν.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!