Γ.Δ.
1442.27 -0,44%
ACAG
-0,61%
6.56
CENER
-1,32%
7.47
CNLCAP
+7,91%
7.5
DIMAND
-0,21%
9.66
OPTIMA
-1,50%
10.5
TITC
-0,53%
28.05
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,40%
1.478
ΑΒΕ
-3,85%
0.475
ΑΔΜΗΕ
-0,90%
2.21
ΑΚΡΙΤ
+4,35%
0.96
ΑΛΜΥ
-0,89%
2.775
ΑΛΦΑ
+0,18%
1.63
ΑΝΔΡΟ
+0,59%
6.84
ΑΡΑΙΓ
-0,81%
12.2
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.64
ΑΣΤΑΚ
+2,19%
7.48
ΑΤΕΚ
-9,52%
0.342
ΑΤΡΑΣΤ
+1,00%
8.1
ΑΤΤ
-1,78%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
-1,26%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,92%
5.62
ΒΙΟΚΑ
+0,75%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+4,08%
1.275
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+9,89%
0.2
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.605
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,97%
16.28
ΔΑΑ
-0,52%
8.414
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+0,26%
11.39
ΔΟΜΙΚ
-0,99%
4.5
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,01%
0.356
ΕΒΡΟΦ
-0,59%
1.68
ΕΕΕ
-0,14%
29.46
ΕΚΤΕΡ
+5,04%
4.585
ΕΛΒΕ
+2,46%
5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.41
ΕΛΛ
+0,35%
14.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,96%
2.57
ΕΛΠΕ
+0,42%
8.315
ΕΛΣΤΡ
-0,40%
2.47
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.848
ΕΛΧΑ
-1,03%
1.93
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
+4,46%
0.164
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
+0,80%
1.255
ΕΤΕ
-0,47%
7.62
ΕΥΑΠΣ
+0,92%
3.28
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.72
ΕΥΡΩΒ
-0,35%
2.01
ΕΧΑΕ
-0,39%
5.11
ΙΑΤΡ
0,00%
1.64
ΙΚΤΙΝ
-0,34%
0.4455
ΙΛΥΔΑ
+1,88%
1.63
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5
ΙΝΛΙΦ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.14
ΙΝΤΕΚ
+0,16%
6.24
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
+2,75%
1.31
ΙΝΤΚΑ
-0,43%
3.51
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-0,95%
1.57
ΚΕΠΕΝ
+4,00%
2.08
ΚΛΜ
+0,32%
1.57
ΚΟΡΔΕ
-2,28%
0.514
ΚΟΥΑΛ
-1,45%
1.36
ΚΟΥΕΣ
-0,54%
5.56
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,90%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,40%
1.45
ΛΑΒΙ
+0,24%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-1,16%
6.84
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
-3,51%
1.1
ΛΕΒΚ
+1,70%
0.358
ΛΕΒΠ
-2,72%
0.358
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-0,71%
2.8
ΜΑΘΙΟ
-0,94%
1.05
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+0,34%
2.96
ΜΕΡΚΟ
-0,87%
45.8
ΜΙΓ
+0,76%
3.98
ΜΙΝ
-2,31%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,76%
26.8
ΜΟΝΤΑ
-0,66%
3
ΜΟΤΟ
-1,00%
2.97
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,21%
28.44
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-1,28%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,10%
37.88
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,48%
1.04
ΞΥΛΚ
-0,67%
0.295
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-22,70%
0.252
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
-1,41%
24.55
ΟΛΥΜΠ
+0,70%
2.89
ΟΠΑΠ
-0,54%
16.49
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,68%
0.884
ΟΤΕ
0,00%
14.28
ΟΤΟΕΛ
-0,62%
12.78
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
-0,68%
3.973
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.62
ΠΛΑΘ
-0,74%
4.01
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
-2,67%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,29%
4.47
ΡΕΒΟΙΛ
-0,31%
1.625
ΣΑΡ
-0,34%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,57%
0.0425
ΣΕΝΤΡ
+1,06%
0.382
ΣΙΔΜΑ
-0,99%
2
ΣΠΕΙΣ
+3,95%
7.9
ΣΠΙ
0,00%
0.74
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,50%
18.2
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,35%
1.724
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-4,40%
0.304
ΦΡΛΚ
-1,80%
4.1
ΧΑΙΔΕ
+0,75%
0.675

Τα ευρωπαϊκά e-shops χάνουν 30 δισ. δολ. ετησίως εξαιτίας φαινομένων απάτης

Σε μείζον πρόβλημα για τα e-shops στην Ευρώπη και παγκοσμίως εξελίσσεται το πρόβλημα της απάτης. Μόνο το 2020 οι επιχειρήσεις του κλάδου έχασαν τουλάχιστον 30 δισ. δολάρια εξαιτίας περιπτώσεων απάτης, συμπεριλαμβανομένων της δόλιας δραστηριότητας που σχετίζεται με την αντιστροφή χρέωσης. Δεδομένου ότι μόλις το 30% των ευρωπαϊκών ηλεκτρονικών καταστημάτων προσφέρει εγγυήσεις ή πολιτικές επιστροφής για τους online αγοραστές, η αντιστροφή χρέωσης παραμένει ένα σημαντικό ζητούμενο. Μάλιστα, ανά δύο έτη ο αριθμός των αντιστροφών χρέωσης αυξάνεται κατά 41%.

Τα πλέον συχνά προβλήματα είναι η διπλή χρέωση μιας παραγγελίας, η μη παράδοση ή η καθυστέρηση στην παράδοση, καθώς και η διαφορά του παραδοθέντος προϊόντος σε σχέση με την περιγραφή του στην ιστοσελίδα ή τις προσδοκίες του πελάτη.

Μια καλή πολιτική αποζημίωσης συνήθως αποτρέπει ή περιορίζει κατά πολύ τις αρνητικές συνέπειες τέτοιων καταστάσεων. Ωστόσο, δεν βοηθάει πάντοτε όσο πρέπει, καθώς χρειάζονται εβδομάδες για να αποζημιωθούν οι πελάτες, ενώ δεν παύει η οικονομική επιβάρυνση για τους εμπόρους.

Οι πάροχοι ηλεκτρονικών πληρωμών έχουν τη λύση, ειδικά για τις αντιστροφές χρέωσης – θα αναλάβουν την ευθύνη για κάθε τέτοια περίπτωση, όντας διατεθειμένοι να καλύψουν οι ίδιοι όλες τις επιπρόσθετες δαπάνες.

Με τον τρέχοντα ρυθμό, τα χρηματικά ποσά που θα χάνουν οι έμποροι αναφορικά με τα έσοδα, το εμπόρευμα, τα μεταφορικά και τις επιπλέον λειτουργικές δαπάνες, θα συνεχίζουν να διογκώνονται.

Σαφείς οδηγίες

Πρόσφατα στοιχεία από πολλές ευρωπαϊκές αγορές δείχνουν ότι οι καταναλωτές – σε ποσοστό που κυμαίνεται από το 41% έως το 64% – θεωρούν σημαντική τη δυνατότητα πρόσβασης σε σαφείς οδηγίες που εξηγούν τον τρόπο επιστροφής κάθε προϊόντος που αγοράστηκε.

Έτσι διαφαίνεται ότι εάν και εφόσον ένα e-shop διασφαλίζει τη σωστή υποστήριξη πελατών, και κατά συνέπεια την αρμόζουσα λύση, όπως για παράδειγμα την ανταλλαγή του ανεπιθύμητου προϊόντος με ένα άλλο, η κλίμακα των απαιτήσεων δύναται να είναι χαμηλότερη.

«Όσον αφορά στους εμπόρους, οι αντιστροφές χρεώσεων και τα πρόσθετα κόστη που ενέχουν, μπορούν να επηρεάσουν σοβαρά τα οικονομικά σχέδια και τους προϋπολογισμούς. Για να μην αναφέρουμε πόσο χρονοβόρα είναι η κατάσταση που συνεπάγονται οι μακροχρόνιες διαδικασίες για κάθε συναλλαγή με πελάτες και τράπεζες. Η διαδικασία αντιστροφής χρέωσης στην τρέχουσα μορφή της μπορεί να προκαλέσει προβλήματα και δυσαρέσκεια και στα δύο συμβαλλόμενα μέρη», εξηγεί ο Michał Bogusławski, Εμπορικός Διευθυντής της ZEN.com, μιας νέας fintech εταιρείας που δραστηριοποιείται στις ευρωπαϊκές αγορές και ανακοίνωσε την είσοδό της στην Ελλάδα.

Η βιομηχανία μόδας

Όπως αναφέρει η ΖΕΝ, ορισμένες επιχειρήσεις είναι πιο ευαίσθητες και επιρρεπείς στους κινδύνους αντιστροφής χρέωσης, λόγω της κατηγορίας του προϊόντος, της τιμολόγησης ή της χώρας προέλευσης, αφήνοντας κενά για ανακρίβειες. Η βιομηχανία της μόδας, λόγου χάρη, αντιμετωπίζει τακτικά ανάλογες δυσκολίες, καθώς οι καταναλωτές συχνά δυσκολεύονται να καταλήξουν στη σωστή επιλογή μεγέθους.

Μάλιστα, δεν λείπει το φαινόμενο των αγοραστών εκείνων που καταφεύγουν σε ιδιαίτερες «στρατηγικές», όπως η αγορά του ίδιου είδους σε διαφορετικά μεγέθη, προκειμένου να εξασφαλίσουν εντέλει το κατάλληλο είδος. Άπαξ και ο καταναλωτής αντιληφθεί πλήρως τα οφέλη της αντιστροφής χρέωσης, είναι πλέον λιγότερες οι πιθανότητες να ζητήσει τη βοήθεια του εμπόρου και την επόμενη φορά που θα κάνει μια αποτυχημένη αγορά, θα επικοινωνήσει απευθείας με την εκδότρια τράπεζά του.

Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, ένας πελάτης που υποβάλλει με επιτυχία μια αίτηση αντιστροφής χρέωσης είναι 9 φορές πιο πιθανό να προβεί σε μια νέα αξίωση, ενώ για το 40% των πελατών που αποστέλλει αίτημα αντιστροφής χρέωσης, δεν θα περάσουν πάνω από 60 ημέρες για να υποβληθεί μία νέα αξίωση.

Επίσης, οι αντιστροφές χρέωσης αποτελούν συχνά αποτέλεσμα δόλιας δραστηριότητας, καθώς δεν λείπουν οι επιτήδειοι απατεώνες, οι οποίοι επιδιώκουν να κερδίζουν χρήματα μέσω αυτής της υπηρεσίας. Τέτοιου τύπου περιστατικά επιβαρύνουν κατά πολύ τους εμπόρους, καθώς μόνο στις ΗΠΑ κάθε 1 δολάριο αντίστοιχης απάτης κοστίζει στις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου 3,36 δολάρια. Στις περιπτώσεις αυτές ακόμα και η πλέον απλή άνετη πολιτική επιστροφής χρημάτων και η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση πελατών μοιάζουν να μην επαρκούν.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!