Γ.Δ.
1422.37 -0,17%
ACAG
0,00%
6
CENER
+2,78%
7.39
CNLCAP
-3,82%
7.55
DIMAND
+0,20%
9.96
OPTIMA
+0,13%
7.54
TITC
0,00%
26.25
ΑΑΑΚ
0,00%
7.6
ΑΒΑΞ
+0,24%
1.678
ΑΒΕ
+0,39%
0.51
ΑΔΜΗΕ
+2,19%
2.33
ΑΚΡΙΤ
-1,96%
1
ΑΛΜΥ
0,00%
2.72
ΑΛΦΑ
-0,52%
1.728
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.98
ΑΡΑΙΓ
+0,32%
12.62
ΑΣΚΟ
-1,93%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
11.45
ΑΤΕΚ
0,00%
0.344
ΑΤΡΑΣΤ
+0,70%
7.15
ΑΤΤ
+0,93%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,33%
6.14
ΒΙΟΚΑ
-0,73%
2.73
ΒΙΟΣΚ
+3,23%
1.28
ΒΙΟΤ
0,00%
0.398
ΒΙΣ
0,00%
0.246
ΒΟΣΥΣ
+0,89%
2.28
ΓΕΒΚΑ
-0,55%
1.815
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,12%
14.4
ΔΑΑ
-0,23%
8.68
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
-1,16%
11.92
ΔΟΜΙΚ
-0,87%
4.54
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,59%
0.34
ΕΒΡΟΦ
-1,20%
1.65
ΕΕΕ
-1,72%
28.58
ΕΚΤΕΡ
-0,75%
3.96
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+0,85%
2.36
ΕΛΛ
+0,70%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,19%
2.68
ΕΛΠΕ
-1,31%
8.3
ΕΛΣΤΡ
-0,78%
2.56
ΕΛΤΟΝ
+0,51%
1.97
ΕΛΧΑ
-1,11%
2.235
ΕΝΤΕΡ
+1,08%
7.46
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.15
ΕΠΣΙΛ
-1,77%
10
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.15
ΕΤΕ
-0,61%
7.2
ΕΥΑΠΣ
+0,60%
3.33
ΕΥΔΑΠ
+1,45%
5.6
ΕΥΡΩΒ
-0,26%
1.9065
ΕΧΑΕ
-0,18%
5.48
ΙΑΤΡ
0,00%
1.8
ΙΚΤΙΝ
-0,95%
0.523
ΙΛΥΔΑ
+1,12%
1.355
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.5
ΙΝΛΙΦ
-0,60%
4.99
ΙΝΛΟΤ
-0,80%
1.24
ΙΝΤΕΚ
-0,15%
6.47
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.5
ΙΝΤΕΤ
-1,17%
1.265
ΙΝΤΚΑ
+1,26%
4.03
ΚΑΜΠ
-4,22%
2.27
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+0,63%
1.6
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
0,00%
1.64
ΚΟΡΔΕ
+1,67%
0.61
ΚΟΥΑΛ
+3,61%
0.86
ΚΟΥΕΣ
-0,36%
5.59
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,46%
10.85
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.77
ΚΥΡΙΟ
+2,50%
1.23
ΛΑΒΙ
+0,43%
0.924
ΛΑΜΔΑ
+0,96%
6.825
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29.2
ΛΑΝΑΚ
+0,93%
1.08
ΛΕΒΚ
+6,25%
0.34
ΛΕΒΠ
0,00%
0.318
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.9
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
-1,96%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,95%
3.13
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.8
ΜΙΓ
-1,82%
4.32
ΜΙΝ
+1,45%
0.7
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,68%
26.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
2.6
ΜΟΤΟ
+0,34%
2.96
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.85
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
27.26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.34
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.935
ΜΠΤΚ
-9,56%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,33%
36.48
ΝΑΚΑΣ
-2,78%
2.8
ΝΑΥΠ
+1,79%
1.14
ΞΥΛΚ
0,00%
0.386
ΞΥΛΠ
0,00%
0.384
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
+0,97%
26.1
ΟΛΥΜΠ
+2,15%
2.85
ΟΠΑΠ
+0,18%
16.9
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.906
ΟΤΕ
-0,43%
13.9
ΟΤΟΕΛ
-0,89%
13.38
ΠΑΙΡ
-5,30%
1.25
ΠΑΠ
+0,83%
2.44
ΠΕΙΡ
-1,52%
4.008
ΠΕΤΡΟ
+0,20%
9.82
ΠΛΑΘ
-0,48%
4.17
ΠΛΑΚΡ
-1,90%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.328
ΠΡΕΜΙΑ
+0,87%
1.166
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+1,44%
4.24
ΡΕΒΟΙΛ
-1,72%
1.715
ΣΑΡ
+0,33%
9.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,40%
0.053
ΣΕΝΤΡ
+0,53%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+7,31%
2.35
ΣΠΕΙΣ
+0,80%
7.54
ΣΠΙ
+0,31%
0.642
ΣΠΥΡ
0,00%
0.21
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
16.59
ΤΖΚΑ
+1,18%
1.72
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.694
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.2
ΦΙΕΡ
0,00%
0.404
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.15
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.334
ΦΡΛΚ
+0,23%
4.27
ΧΑΙΔΕ
-7,50%
0.74

ΗΠΑ: Φρένο στα EV ζητούν από τον Μπάιντεν 3.882 πωλητές ΙΧ

Σχεδόν 4.000 υπεύθυνοι αντιπροσωπειών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ με επιστολή τους ζητούν από τον πρόεδρο, Τζο Μπάιντεν, να βάλει φρένο στην ταχύτητα με την οποία η κυβέρνησή του επιδιώκει τη μετάβαση από τα βενζινοκίνητα IX στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV). Κι αυτό γιατί το πρώτο κύμα μεγάλου ενδιαφέροντος για τα ηλεκτρικά ΙΧ δείχνει να έχει καταλαγιάσει και τα νέα EV παραμένουν στα γκαράζ των αντιπροσωπειών… απούλητα.

Στην επιστολή που απηύθυναν στον Αμερικανό πρόεδρο την Τρίτη, 3.882 πωλητές ΙΧ επισημαίνουν πως η κυβέρνησή του έχει προτείνει κανόνες (για τις εκπομπές ρύπων), που επί της ουσίας προβλέπουν μια δραματική μετακίνηση της αγοράς προς τα ηλεκτρικά οχήματα, αυξανόμενη μάλιστα έως το 2032, οπότε περί τα 2 στα 3 αυτοκίνητα που θα πουλιούνται στις ΗΠΑ στην πράξη θα πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα. Ωστόσο, όπως λένε, κανείς δεν γνωρίζει καλύτερα την αγορά αυτοκινήτου από τους ίδιους. Και βλέπουν πως, παρ’ ότι ήδη βρίσκονται στην αγορά «πολλά εξαιρετικά οχήματα με μπαταρίες διαθέσιμα στους καταναλωτές», η ζήτηση απλά δεν αντεπεξέρχεται στη μεγάλη ροή νέων ηλεκτρικών οχημάτων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Οι αντιπρόσωποι που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου αυτοαποκαλούνται «Η Φωνή των EV του Καταναλωτή». «Πέρυσι υπήρχε πολλή ελπίδα και δημοσιότητα γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα», αναφέρουν. «Αλλά ο ενθουσιασμός έπεσε. Σήμερα η προσφορά απούλητων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) αυξάνεται, καθώς δεν πουλιούνται ούτε κατά προσέγγιση τόσο γρήγορα όσο φτάνουν στις αντιπροσωπείες -ακόμη και με μεγάλες εκπτώσεις, κίνητρα από τους κατασκευαστές και γενναίες κυβερνητικές επιδοτήσεις».

Ο Μίκι Άντερσον, ιδιοκτήτης του Baxter Auto Group με 20 καταστήματα στη Νεμπράσκα, το Μιζούρι και το Κολοράντο, αναφέρει συγκεκριμένα στο Axios πως για το F-150 Lightning της Ford, παρ’ ότι πέρυσι είχε 200 προπαραγγελίες, η λίστα ζήτησης διαρκώς μειώνεται και αυτήν τη στιγμή έχει 12 οχήματα, στοκ δηλαδή εξαμήνου, στις αποθήκες, τα οποία δεν μπορεί να πουλήσει, ακόμη και με κίνητρα για εκπτώσεις συνολικού ύψους 14.000 δολαρίων (συμπληρωματικά στα 7.500 δολάρια έκπτωσης στην ομοσπονδιακή φορολόγηση).

Ανάμεσα στα βασικά προβλήματα που αναφέρουν είναι το κόστος, οι δυσκολίες στην εγκατάσταση φορτιστών στις οικίες των αγοραστών και οι μεγάλοι χρόνοι που απαιτούνται για να φορτιστούν τα οχήματα σε δημόσιους χώρους. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι πελάτες διαμαρτυρήθηκαν πως οι επιδόσεις των ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκαν με τις ακραίες θερμοκρασίες ή όταν προσπαθούσαν να σύρουν με το EV ένα τρέιλερ.

Οι αντιπροσωπείες έχουν και άλλες ανησυχίες. Για παράδειγμα, οι αντιπρόσωποι της Ford λένε πως η εταιρεία ζητεί να κάνουν κοστοβόρες επενδύσεις σε φορτιστές μπαταριών και εκπαίδευση, ώστε να γίνει καλύτερα η μετάβαση. Η εταιρεία απαντά ότι ακούει το feedback που έχουν να δώσουν οι έμποροι και συνεχίζει να προσαρμόζει τη στρατηγική της για τα EV. Άλλοι αντιπρόσωποι ανησυχούν πως θα μειωθεί το επισκευαστικό κέρδος γι’ αυτούς, καθώς τα ηλεκτροκίνητα οχήματα διαθέτουν λιγότερα αποσπώμενα μέρη.

Τα κίνητρα για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση

Η κυβέρνηση Μπάιντεν προτείνει πολύ πιο αυστηρούς στόχους για τις εκπομπές των νέων οχημάτων που κυκλοφορούν στην αμερικανική αγορά. Η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας (Environmental Protection Agency) πρότεινε τέτοιους περιορισμούς στις εκπομπές για το διάστημα 2027-2032, ώστε για να τους «πιάσουν» οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να αντικαταστήσουν μεγάλο μέρος του στόλου τους με ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!