Γ.Δ.
1413.26 -0,42%
ACAG
-0,17%
5.99
CENER
-0,43%
6.91
CNLCAP
0,00%
7.8
DIMAND
-0,40%
9.96
OPTIMA
-1,05%
7.54
TITC
-1,15%
25.75
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΒΑΞ
-0,58%
1.72
ΑΒΕ
+0,39%
0.51
ΑΔΜΗΕ
-1,27%
2.325
ΑΚΡΙΤ
-1,96%
1
ΑΛΜΥ
0,00%
2.74
ΑΛΦΑ
-1,53%
1.7005
ΑΝΔΡΟ
+0,29%
6.96
ΑΡΑΙΓ
+0,80%
12.64
ΑΣΚΟ
-1,15%
2.59
ΑΣΤΑΚ
+0,45%
11.05
ΑΤΕΚ
0,00%
0.344
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.1
ΑΤΤ
+1,35%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
-3,39%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,50%
5.96
ΒΙΟΚΑ
-2,10%
2.8
ΒΙΟΣΚ
-1,17%
1.265
ΒΙΟΤ
+9,84%
0.402
ΒΙΣ
0,00%
0.26
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.3
ΓΕΒΚΑ
-1,10%
1.8
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,24%
14.38
ΔΑΑ
-0,20%
8.683
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
-1,17%
11.81
ΔΟΜΙΚ
+1,62%
4.4
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,24%
0.351
ΕΒΡΟΦ
+5,00%
1.47
ΕΕΕ
+0,69%
29.01
ΕΚΤΕΡ
-0,25%
3.95
ΕΛΒΕ
-0,98%
5.05
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.33
ΕΛΛ
+2,15%
14.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,93%
2.725
ΕΛΠΕ
+0,12%
8.2
ΕΛΣΤΡ
-1,95%
2.51
ΕΛΤΟΝ
-1,01%
1.97
ΕΛΧΑ
-2,05%
2.155
ΕΝΤΕΡ
-1,75%
6.74
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.15
ΕΠΣΙΛ
-1,13%
10.54
ΕΣΥΜΒ
-0,88%
1.13
ΕΤΕ
+0,08%
7.25
ΕΥΑΠΣ
+1,22%
3.32
ΕΥΔΑΠ
-1,22%
5.68
ΕΥΡΩΒ
+0,03%
1.9005
ΕΧΑΕ
-1,30%
5.33
ΙΑΤΡ
+0,28%
1.785
ΙΚΤΙΝ
-1,56%
0.506
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.415
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.4
ΙΝΛΙΦ
+0,40%
5.02
ΙΝΛΟΤ
-0,17%
1.198
ΙΝΤΕΚ
+0,93%
6.48
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.6
ΙΝΤΕΤ
-2,21%
1.33
ΙΝΤΚΑ
-2,20%
4
ΚΑΜΠ
0,00%
2.31
ΚΑΡΕΛ
+1,18%
342
ΚΕΚΡ
-1,92%
1.535
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.02
ΚΛΜ
-3,43%
1.69
ΚΟΡΔΕ
+0,63%
0.634
ΚΟΥΑΛ
+2,05%
0.896
ΚΟΥΕΣ
-0,19%
5.21
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,44%
10.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.69
ΚΥΡΙΟ
+17,24%
1.19
ΛΑΒΙ
+4,51%
0.926
ΛΑΜΔΑ
-0,58%
6.87
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
+2,91%
1.06
ΛΕΒΚ
+6,67%
0.32
ΛΕΒΠ
+2,61%
0.314
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-7,94%
1.16
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.88
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.18
ΜΕΒΑ
-3,72%
4.14
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.15
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.6
ΜΙΓ
-0,57%
4.365
ΜΙΝ
+0,77%
0.655
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,73%
27.2
ΜΟΝΤΑ
+4,00%
2.6
ΜΟΤΟ
-1,32%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.82
ΜΠΕΛΑ
-0,65%
27.36
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.34
ΜΠΡΙΚ
-0,52%
1.93
ΜΠΤΚ
0,00%
0.755
ΜΥΤΙΛ
-0,70%
36.74
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
1.12
ΞΥΛΚ
+3,28%
0.378
ΞΥΛΠ
0,00%
0.384
ΟΛΘ
+0,47%
21.5
ΟΛΠ
+1,20%
25.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.8
ΟΠΑΠ
+0,12%
16.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,88%
0.92
ΟΤΕ
-0,52%
13.46
ΟΤΟΕΛ
+1,04%
13.62
ΠΑΙΡ
0,00%
1.315
ΠΑΠ
+1,66%
2.45
ΠΕΙΡ
-1,26%
3.92
ΠΕΤΡΟ
+0,20%
9.78
ΠΛΑΘ
-0,83%
4.2
ΠΛΑΚΡ
-2,53%
15.4
ΠΡΔ
-3,03%
0.32
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.166
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
-1,84%
4.27
ΡΕΒΟΙΛ
+0,83%
1.815
ΣΑΡ
-1,75%
9.53
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.065
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.374
ΣΙΔΜΑ
+0,48%
2.11
ΣΠΕΙΣ
-0,26%
7.62
ΣΠΙ
-0,30%
0.676
ΣΠΥΡ
0,00%
0.226
ΤΕΝΕΡΓ
+0,31%
16.16
ΤΖΚΑ
+0,59%
1.7
ΤΡΑΣΤΟΡ
+5,31%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.732
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.2
ΦΙΕΡ
-1,96%
0.4
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-0,58%
0.34
ΦΡΛΚ
-0,71%
4.2
ΧΑΙΔΕ
+1,25%
0.81

Ρωσικό πετρέλαιο: To Γύθειο και η τρύπα 11 δισ. δολ. στις κυρώσεις

Στo ρωσικό πετρέλαιο και στις κυρώσεις της Δύσης εστιάζει το Bloomberg που κάνει αναφορά σε μια ιστορική κωμόπολη και λιμάνι, το Γύθειο. Ειδικότερα, σύμφωνα με το πρακτορείο, η αποτυχία των δυτικών κυρώσεων στις ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου φαίνεται σε μια σύντομη βόλτα με σκάφος από την ελληνική παραλιακή πόλη Γύθειο, όπου δύο πετρελαιοφόρα με σκουριασμένο κύτος και συνδυασμένη ηλικία 57 ετών βρίσκονται λίγα μέτρα μακριά το ένα από το άλλο. Η ταυτότητα των ιδιοκτητών και του ασφαλιστή των πλοίων είναι άγνωστη. Πλέουν με τη μοναδική σημαία στον κόσμο που οι αρχές θεωρούν ότι είναι «πολύ υψηλού κινδύνου». Και ο τελικός προορισμός των κερδών από την εμπορία των ρωσικών καυσίμων τους είναι ένα μυστήριο.

Ακόμα και οι κινήσεις τους είναι ύποπτες. Τα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης έδειξαν τον 26χρονο Turba να επιπλέει σε απόσταση 4 μιλίων, καθώς το Simba μήκους 900 ποδιών άδειασε το φορτίο καυσίμων του στο μικρότερο σκάφος, στην πλήρη προβολή του Bloomberg News. Την ίδια μέρα που έγινε αυτή η μεταφορά από πλοίο σε πλοίο, τον Σεπτέμβριο, περισσότερα από δώδεκα παρόμοια σκάφη – μέρος ενός τεράστιου στόλου σκιών – επέπλεαν κοντά, κάνοντας το ίδιο πράγμα ή ετοιμάζονταν να το κάνουν.

Σχεδιασμένη για να μειώσει τα έσοδα του Κρεμλίνου η επιβολή πλαφόν 60 δολάρια ανά βαρέλι για το ρωσικό πετρέλαιο που αποστέλλεται δια θαλάσσης (24 δολάρια κάτω από τη μέση τιμή αγοράς τους τελευταίους 12 μήνες) έχει, αντίθετα, δημιουργήσει μια κερδοφόρα επιχείρηση για πολλούς δύσκολα ανιχνεύσιμους traders και ναυτιλιακές εταιρείες. Έως και 11 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως φτάνουν τα έσοδα από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

«Ο σκιώδης στόλος και οι εναλλακτικές λύσεις στις κυρώσεις δεν κάτι νέο. Το Ιράν τα χρησιμοποιεί εδώ και χρόνια. Τώρα που ένας τεράστιος παραγωγός όπως η Ρωσία τα χρησιμοποιεί, έχουν γίνει πιο mainstream», δήλωσε ο Eddie Fishman, ανώτερος ερευνητής στο Κέντρο Παγκόσμιας Ενεργειακής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Columbia.

Οι Έλληνες εφοπλιστές μπόρεσαν να παραμείνουν στο χώρο —χωρίς να παραβιάσουν τους κανόνες της ΕΕ— αφού οι Ελληνες διπλωμάτες άσκησαν επιτυχώς πιέσεις σε άλλα κράτη μέλη να περιορίσουν τα μέτρα που διαφορετικά θα μείωναν τη δυνατότητα των φορτωτών να συναλλάσσονται με τη Ρωσία, γράφει το Bloomberg. Τα ελληνικά πλοία έχουν μεταφέρει το 20% όλων των αποστολών πετρελαίου της Ρωσίας μέχρι στιγμής το 2023 και σχεδόν το ένα τρίτο των εξαγωγών του τύπου Urals, σύμφωνα με ναυτιλιακά στοιχεία.

Tο πόσο θα συνεχιστεί είναι αβέβαιο. Αλλά η αυξανόμενη σημασία του σκιώδους στόλου είναι προφανής, αφού μετέφερε περίπου το 45% του ρωσικού πετρελαίου φέτος.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!