Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Σίτι του Λονδίνου: Οι αλλαγές και το σχέδιο των 101 εκατ. δολ.

Ριζικές αλλαγές έρχονται στο Σίτι του Λονδίνου. Mια από τις πιο πολυσύχναστες διασταυρώσεις της βρετανικής πρωτεύουσας, υπέστη μια ανεπαίσθητη αλλά σημαντική αλλαγή στα τέλη του περασμένου έτους: την προσθήκη τριών παγκακιών. Κατασκευασμένα από συμπαγή λευκό γρανίτη που εξορύσσεται από λατομεία του Ηνωμένου Βασιλείου, οι λείες επιφάνειές τους και τα πόδια τους που μοιάζουν με στήλες είναι εμπνευσμένα από τη μεγαλοπρεπή νεοκλασική αρχιτεκτονική των κοντινών κτιρίων.

Όπως μεταδίδει το Blοοmberg, είναι τοποθετημένα σε έναν πρόσφατα διαπλατυσμένο διάδρομο στο Bank junction, μια χαοτική συνάντηση εννέα δρόμων στη σκιά της Τράπεζας της Αγγλίας, του πρώην Χρηματιστηρίου του Λονδίνου και του Mansion House, του σπιτιού και του γραφείου του Λόρδου Δημάρχου. Εδώ, δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι βγαίνουν από το μετρό και περνούν από μπροστά τους κάθε πρωί πηγαίνοντας στη δουλειά τους στην παραδοσιακή οικονομική περιοχή της πόλης. Και ο φορέας που διοικεί την περιοχή, η City of London Corporation, ελπίζει ότι ορισμένοι εργαζόμενοι θα μπορούσαν πράγματι να καθίσουν, με την απαγόρευση των αυτοκινήτων στη διασταύρωση για 12 ώρες κάθε εργάσιμη ημέρα.

«Όταν έβγαινες από τον σταθμό Bank πριν από 20 χρόνια, το πρώτο πράγμα που ήθελες να κάνεις ήταν να φύγεις. Μύριζε, με την κίνηση και τα καυσαέρια παντού», λέει ο Shravan Joshi, πρόεδρος της Επιτροπής Σχεδιασμού και Μεταφορών της πόλης του Λονδίνου. «Προσπαθήσαμε να τον κάνουμε ένα μέρος όπου μπορείς να έρθεις και να καθίσεις και να βρεις τον δρόμο σου». Ίσως ακόμη και να σταματήσετε και να απολαύσετε ένα flat white ή να συναντήσετε έναν φίλο.

Τον περασμένο μήνα ο Joshi επέτρεψε στο εμπορικό κέντρο Royal Exchange – το πρώην κτίριο του χρηματιστηρίου που τώρα φιλοξενεί την Hermes, την Tiffany & Co., την ελβετική μάρκα ρολογιών Omega και άλλα – να κατασκευάσει ξύλινες καλύβες που πωλούν ζεστό κρασί στην πλατεία δίπλα στην Τράπεζα της Αγγλίας. Οι καλύβες και οι μεγαλύτεροι διάδρομοι είναι η τελευταία επανάληψη μιας πιο ζεστής, πιο φιλόξενης εικόνας του City of London που ο Joshi και οι συνάδελφοί του επιθυμούν να προβάλουν.

Με τη βελτίωση των δημόσιων χώρων, ελπίζει ότι η επίσκεψη στην πόλη θα είναι μια πιο ευχάριστη εμπειρία, η οποία θα ενθαρρύνει τους εργαζόμενους να επιστρέψουν στο γραφείο.

«Στην πραγματικότητα δίνεται στους ανθρώπους ένας λόγος να έρχονται και να βρίσκονται εκεί ως προορισμός, σε αντίθεση με το να περνούν από εκεί», λέει ο Joshi, ο οποίος φαντάζεται μια πόλη του Λονδίνου όπου «φοιτητές, μαθητές, τουρίστες, επισκέπτες, εργαζόμενοι και κάτοικοι αναμειγνύονται».

Είναι πολύ μακριά από την πόλη πριν από 30 χρόνια, όταν «ο πρόεδρος και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου σας έρχονταν με το αυτοκίνητο», λέει ο Joshi. Τώρα, αυτοί οι τραπεζίτες «θα έρθουν με το Network Rail, δεν παίρνουν πια τα αυτοκίνητα με σοφέρ», λέει.

Η ιστορικός της αρχιτεκτονικής Amy Thomas είπε ότι ένας εργαζόμενος του City από τη δεκαετία του 1980 που θα επισκεπτόταν κάποια στιγμή την επόμενη δεκαετία θα έβρισκε έναν «εντελώς διαφορετικό κόσμο». Τα σχέδια της εταιρείας για μεγάλες δημόσιες πλατείες γεμάτες δέντρα, ποδηλατόδρομους και ευρύτερους διαδρόμους για να περιηγηθείτε στα καταστήματα “θα ήταν πολύ ξένα γι’ αυτούς», λέει.

Αν και η πανδημία επιτάχυνε αυτές τις αλλαγές, η μετατόπιση προς μια πιο ευχάριστη πόλη του Λονδίνου έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια, λέει η ίδια. Για το μεγαλύτερο μέρος του 20ού αιώνα, οι δρόμοι της περιοχής ήταν σχεδιασμένοι για την εξυπηρέτηση αυτοκινήτων, φορτηγών και ταξί. Οι αλλαγές τώρα έρχονται με λίγες δημόσιες φανφάρες, ίσως από φόβο μήπως προκληθούν οι αντιδράσεις του κοινού που συνόδευσαν την επέκταση της ζώνης εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών ρύπων, την καθιέρωση ορίων ταχύτητας 20 μιλίων ανά ώρα και τις λεγόμενες πόλεις των 15 λεπτών που δίνουν προτεραιότητα στους ανθρώπους έναντι των αυτοκινήτων.

Τα παγκάκια στη διασταύρωση Bank, τα οποία μπορούν επίσης να εμποδίσουν τις επιθέσεις με οχήματα, αποτελούν μέρος αυτού του παράδοξου.

Φιλόδοξο σχέδιο 101 εκατ. δολαρίων για την επανεξέταση της Fleet Street

Στα δυτικά της Bank υπάρχει ένα φιλόδοξο σχέδιο για την επανεξέταση της Fleet Street, (δρόμος στο κεντρικό Λονδίνο της Αγγλίας), επί δεκαετίες έδρα της βρετανικής βιομηχανίας εφημερίδων, η οποία έχει μετακομίσει από καιρό αλλού για να κάνει χώρο για επενδυτικές τράπεζες και άλλες επαγγελματικές υπηρεσίες. Το φαρδύ οδόστρωμα της Fleet Street σχεδιάστηκε για να επιτρέπει τις παραδόσεις μελανιού και χαρτιού με φορτηγά στους εκτυπωτές εφημερίδων που βρίσκονται εκεί, λέει ο Ian Mulcahey, διευθυντής του τμήματος Cities and Urban Design στην αρχιτεκτονική εταιρεία Gensler.

«Οι εφημερίδες έχουν βγει στο διαδίκτυο, αλλά οι δρόμοι εξακολουθούν να είναι σχεδιασμένοι όπως ήταν όταν αυτά τα κτίρια ήταν ουσιαστικά γιγαντιαία εργοστάσια», λέει.

Τον περασμένο μήνα, η Gensler και ένας επιχειρηματικός όμιλος της Fleet Street ανακοίνωσαν ένα σχέδιο πολλών εκατομμυρίων λιρών για την αφαίρεση μιας λωρίδας από το οδόστρωμα ώστε να δημιουργηθεί χώρος για πεζόδρομους. Μια πολυσύχναστη διασταύρωση θα αποκτήσει μια συγχρονισμένη διάβαση που θα αντικατοπτρίζει το Oxford Circus. Στα διευρυμένα πεζοδρόμια θα εγκατασταθούν δέντρα και παρκινγκ και θα αφαιρεθούν τα κιγκλιδώματα.

Ο Gareth Roberts, ο οποίος εργάζεται στην British Land, έναν μεγάλο ιδιοκτήτη γης στο Ηνωμένο Βασίλειο, λέει ότι αυτές οι ανακαινίσεις είναι ελκυστικές για τους ιδιοκτήτες, επειδή οι ενοικιαστές θα πληρώσουν περισσότερα για να κατοικήσουν σε μια περιοχή που έχει κατασκευαστεί για τους ανθρώπους, και τα έργα είναι σχετικά προσιτά σε σύγκριση με τις δαπανηρές εργασίες μετατροπής γραφείων.

«Οι άνθρωποι δεν κοιτάζουν πραγματικά ψηλά», λέει. «Αν βελτιώσεις το ισόγειο, ο κόσμος νομίζει ότι έχει αλλάξει περισσότερο από ό,τι στην πραγματικότητα. Μπορείτε να επιφέρετε περισσότερες αλλαγές με χαμηλότερο επίπεδο παρέμβασης». Το σχέδιο της Fleet Street εκτιμάται ότι θα κοστίσει περίπου 80 εκατομμύρια λίρες (101 εκατομμύρια δολάρια) σε 10 χρόνια, ένα κλάσμα των 5 δισεκατομμυρίων λιρών που δαπανώνται για την ανάπλαση των γραφείων της περιοχής.

Ένα ξεχωριστό έργο στα βόρεια του Καθεδρικού Ναού του Αγίου Παύλου που προτείνεται από την Εταιρεία θα αντικαταστήσει ένα τμήμα ενός φαρδιού, κυριαρχούμενου από οχήματα, κυκλικού κόμβου με μια δημόσια πλατεία. Με έκταση 3.000 τετραγωνικών μέτρων – περίπου το μισό μέγεθος ενός γηπέδου ποδοσφαίρου – θα αντικαταστήσει την άσφαλτο που εγκαταστάθηκε τη δεκαετία του 1970 και θα είναι από τις μεγαλύτερες δημόσιες πλατείες στο Σίτι του Λονδίνου όταν ολοκληρωθεί το επόμενο έτος. Εκτεινόμενη από την πρώην τοποθεσία του Μουσείου του Λονδίνου μέχρι το St Paul’s, θα δημιουργήσει έναν πιο ευχάριστο περίπατο μεταξύ του συγκροτήματος Barbican και των γραφείων της περιοχής προς τη γέφυρα Millennium Bridge, την Tate Modern και τη South Bank πέρα από αυτήν.

Το όραμα αυτό ακολουθεί μια παρόμοια μεταμόρφωση στο Strand, το οποίο γειτνιάζει με το City of London. Εκεί, ο Δήμος του Westminster αφαίρεσε πρόσφατα έναν κυκλικό κόμβο με κυκλοφοριακή συμφόρηση για να δημιουργήσει μια ήσυχη πεζοδρομημένη πλατεία όπου οι επισκέπτες μπορούν να παραμένουν και να ξεκουράζονται. Τα πεζοδρόμια δίπλα στην εκκλησία St Mary Le Strand του 18ου αιώνα, που είναι διατηρητέα εκκλησία Grade I, κάποτε κυριολεκτικά ένα νησί που περιβαλλόταν από κίνηση και οι οδηγοί λεωφορείων αποκαλούσαν «St Mary’s in the Way», τώρα κατοικούνται από φοιτητές του King’s College του Λονδίνου και επισκέπτες του Somerset House και της Courtauld Gallery.

Επιστρέφοντας στο City του Λονδίνου, ο Joshi ονειρεύεται ακόμη μεγαλύτερα πράγματα. Θέλει το Λονδίνο να αποκτήσει τη δική του εκδοχή του δημόσιου πάρκου High Line της Νέας Υόρκης και λέει ότι ετοιμάζεται ένα σχέδιο για ένα φιλικό προς τους πεζούς κηπουρικό μονοπάτι που ονομάζεται «χαμηλή γραμμή».

Εκτός από τα σχέδια για το St Paul’s και τη Fleet Street, ο Δήμος έχει πλέον κλείσει την Threadneedle Street έξω από την Τράπεζα της Αγγλίας – μία από τις πιο εμβληματικές απόψεις του Λονδίνου – για την κυκλοφορία των οχημάτων. Εκεί που κάποτε θα έβλεπες ένα κόκκινο διώροφο λεωφορείο ή ένα μαύρο ταξί, υπάρχει τώρα ένα πολύ πιο φαρδύ πεζοδρόμιο και ένας ποδηλατόδρομος.

Δεν είναι όλοι στην πόλη πλήρως ενταγμένοι στα σχέδια της εταιρείας. Μια ομάδα δημοτικών συμβούλων κέρδισε πρόσφατα μια σημαντική παραχώρηση που θα μπορούσε να οδηγήσει στην ανατροπή μιας από τις εμβληματικές πολιτικές του Δήμου για τους πεζούς.

Kινδυνεύει να μετατραπεί σε μια «επιχειρηματική Ντίσνεϋλαντ»

Η Cabs Across Bank, μια ομάδα εκστρατείας με επικεφαλής τον δημοτικό σύμβουλο James Thomson, λέει ότι πολλά μαύρα ταξί αποφεύγουν πλέον εντελώς το City of London εξαιτίας του κλεισίματος των δρόμων, καθιστώντας δύσκολο να καλέσει κανείς ένα στο δρόμο ή σε εφαρμογές. Θέλει το Σίτι να «πάρει πίσω τον έλεγχο των δρόμων μας από την Transport for London», την υπηρεσία της πόλης την οποία κατηγορεί για την προώθηση των περιορισμών στα ταξί. Ορισμένοι δημοτικοί σύμβουλοι λένε ότι πιστεύουν ότι η Πόλη κινδυνεύει να μετατραπεί σε μια «επιχειρηματική Ντίσνεϋλαντ», όπου οι τουρίστες και οι περιπλανώμενοι επισκέπτες μουσείων έχουν προτεραιότητα έναντι των αναγκών των πολυάσχολων τραπεζιτών που προσπαθούν να κανονίσουν συμφωνίες.

Η Corporation έχει τώρα δεσμευτεί να δαπανήσει έως και 643.000 λίρες για να επανεξετάσει αν θα πρέπει να άρει την απαγόρευση των ταξί να διέρχονται από τη διασταύρωση Bank και την Bishopsgate κατά τη διάρκεια της καθημερινής ημέρας, η οποία ξεκίνησε το 2018. Το εν λόγω κλείσιμο οδήγησε σε διαμαρτυρίες και αποκλεισμό από τους οδηγούς ταξί. Διαπιστώθηκε ότι η εξάλειψη του μεγαλύτερου μέρους της κυκλοφορίας από τον κόμβο μείωσε κατά περισσότερο από 67% τον αριθμό των νεκρών ή των σοβαρά τραυματιών σε ατυχήματα εκεί.

«Είμαστε ένα παγκόσμιο κέντρο, οι πελάτες έρχονται από διάφορα μέρη του κόσμου και πρέπει να μπορούν να μετακινούνται εύκολα μεταξύ των συμβούλων τους», λέει ο δημοτικός σύμβουλος Jason Groves. «Οι εταιρείες θέλουν να μπορούν να βάζουν τους σημαντικούς διεθνείς πελάτες τους σε ένα αυτοκίνητο ή σε ένα μαύρο ταξί και να ξέρουν ότι δεν θα κάθονται σε κυκλοφοριακή συμφόρηση τύπου Νέας Υόρκης. Είναι ένα σημαντικό μέρος της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας».

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!