Γ.Δ.
1422.35 +0,34%
ACAG
-2,29%
6.4
CENER
+0,28%
7.15
CNLCAP
-0,67%
7.45
DIMAND
-0,40%
9.88
OPTIMA
+4,30%
8.24
TITC
0,00%
26.55
ΑΑΑΚ
0,00%
8.1
ΑΒΑΞ
-1,37%
1.588
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.265
ΑΚΡΙΤ
-1,09%
0.91
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.69
ΑΛΦΑ
-1,09%
1.63
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
12.54
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.67
ΑΣΤΑΚ
+1,23%
8.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.25
ΑΤΤ
-3,52%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,61%
5.51
ΒΙΟΚΑ
-0,38%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.245
ΒΙΟΤ
0,00%
0.338
ΒΙΣ
0,00%
0.238
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-0,84%
1.78
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,48%
16.88
ΔΑΑ
-0,93%
8.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
+1,48%
11.63
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,55%
0.344
ΕΒΡΟΦ
+1,68%
1.82
ΕΕΕ
+0,44%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+0,25%
3.95
ΕΛΒΕ
+5,94%
5.35
ΕΛΙΝ
+0,38%
2.66
ΕΛΛ
+0,65%
15.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,38%
2.63
ΕΛΠΕ
-2,11%
8.34
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.55
ΕΛΤΟΝ
+1,00%
2.02
ΕΛΧΑ
-0,41%
1.962
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+1,05%
9.6
ΕΣΥΜΒ
+2,41%
1.275
ΕΤΕ
-1,14%
7.256
ΕΥΑΠΣ
+0,58%
3.46
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.97
ΕΥΡΩΒ
-0,34%
1.782
ΕΧΑΕ
+0,18%
5.46
ΙΑΤΡ
0,00%
1.745
ΙΚΤΙΝ
-0,79%
0.5
ΙΛΥΔΑ
-2,12%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.38
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.92
ΙΝΛΟΤ
+3,55%
1.168
ΙΝΤΕΚ
-0,95%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,27%
6.45
ΙΝΤΕΤ
-1,43%
1.38
ΙΝΤΚΑ
-0,41%
3.665
ΚΑΜΠ
-0,85%
2.33
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
340
ΚΕΚΡ
+2,29%
1.565
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
+0,68%
1.49
ΚΟΡΔΕ
-1,01%
0.59
ΚΟΥΑΛ
-6,03%
1.325
ΚΟΥΕΣ
+1,20%
5.88
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,68%
11.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+9,00%
1.635
ΛΑΒΙ
+0,23%
0.886
ΛΑΜΔΑ
+0,37%
6.75
ΛΑΜΨΑ
+1,27%
32
ΛΑΝΑΚ
+1,90%
1.07
ΛΕΒΚ
+6,82%
0.376
ΛΕΒΠ
0,00%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.33
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-0,65%
3.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.4
ΜΙΓ
0,00%
4.1
ΜΙΝ
+0,78%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,40%
27.62
ΜΟΝΤΑ
-1,19%
3.32
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.08
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.765
ΜΠΕΛΑ
+1,68%
26.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,60%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.93
ΜΠΤΚ
0,00%
0.6
ΜΥΤΙΛ
-0,22%
35.76
ΝΑΚΑΣ
+2,94%
2.8
ΝΑΥΠ
+4,63%
1.13
ΞΥΛΚ
+0,30%
0.329
ΞΥΛΠ
0,00%
0.36
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,86%
28.8
ΟΛΥΜΠ
-2,40%
2.85
ΟΠΑΠ
+2,58%
16.68
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,24%
0.9
ΟΤΕ
+1,03%
13.67
ΟΤΟΕΛ
+0,30%
13.3
ΠΑΙΡ
0,00%
1.345
ΠΑΠ
+2,52%
2.44
ΠΕΙΡ
+1,15%
3.876
ΠΕΤΡΟ
+1,29%
9.42
ΠΛΑΘ
-0,60%
4.15
ΠΛΑΚΡ
+3,29%
15.7
ΠΡΔ
-2,67%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-0,69%
1.146
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+0,92%
4.41
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.63
ΣΑΡ
+1,21%
11.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.43
ΣΙΔΜΑ
+1,46%
2.09
ΣΠΕΙΣ
+0,51%
7.94
ΣΠΙ
+15,63%
0.932
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+1,58%
18.02
ΤΖΚΑ
-4,87%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.21
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-1,55%
0.38
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+1,33%
0.304
ΦΡΛΚ
-0,35%
4.25
ΧΑΙΔΕ
-1,37%
0.72

Στοίχημα Ντράγκι ύψους 221 δισ. ευρώ για την ανόρθωση της Ιταλίας

Στοίχημα να απεγκλωβίσει την ιταλική οικονομία από μια 20ετία στασιμότητας και να την απαλλάξει από τη βαθύτερη ύφεση στην μεταπολεμική περίοδο φαίνεται να έχει βάλει ο πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Ντράγκι με το σχέδιο ανάκαμψης των 221 δισ. ευρώ που αναμένεται να εγκριθεί από το κοινοβούλιο μέχρι τα τέλη αυτής της εβδομάδας. Βάζοντας ψηλά στην ατζέντα επενδύσεις για την τόνωση της πράσινης ενέργειας, την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και την ψηφιοποίηση της δημόσιας διοίκησης, ο Ντράγκι στοχεύει στην εξασφάλιση 191,5 δισ ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης της Ε.Ε και 30 δισ. ευρώ από τον προϋπολογισμό της χώρας. Η Ιταλία μαζί με την Ισπανία εκτιμάται πως θα λάβουν τη μερίδα του λέοντος από το πακέτο Next Generation EU των 750 δισ. ευρώ, με την κυβέρνηση Ντράγκι να έχει συνθέσει ένα οικονομικό πρόγραμμα σε 200 σελίδες και 500 γραφήματα.

Περίπου το 40% των ευρωπαϊκών κεφαλαίων αναμένεται να κατανεμηθούν στον ιταλικό Νότο που ιστορικά υστερεί σε επιδόσεις από τον Βορά όπου εδρεύει και καρποφορεί η βαριά βιομηχανία της χώρας. Παράλληλα η Ρώμη, όπως το Βερολίνο και το Παρίσι, λαμβάνουν μέτρα για να τονώσουν την εγχώρια επιχειρηματικότητα και να την θωρακίσουν από την εξαγορά εταιρειών από το εξωτερικό και ειδικότερα από την Κίνα. Η ανάγκη για να αποκτήσουν τα κράτη-μέλη της Ε.Ε την αυτονομία τους σε στρατηγικούς κλάδους της οικονομίας εντάθηκε μετά το ξέσπασμα της πανδημίας διότι, μεταξύ άλλων, εμφανίστηκαν σοβαρές ελλείψεις σε απαραίτητο ιατρικό εξοπλισμό.

Τώρα πια κοινός στόχος της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας, των τριών ισχυρότερων οικονομιών της Ευρωζώνης, είναι να αξιοποιηθούν τα ευρωπαϊκά κεφάλαια με τον βέλτιστο τρόπο για να αναρρώσουν οικονομίες από τη βαθύτερη οικονομική κρίση στην μεταπολεμική περίοδο που προκλήθηκε από την πανδημία του ιού SARS-CoV-2. Στη διαδικασία αυτή γιγαντώνεται ο ρόλος της γεωπολιτικής. «Θα ήταν κοροϊδία εάν η Ευρώπη με τους διαθέσιμους πόρους τους να επέτρεπε σε κινεζικές εταιρείες να επωφεληθούν από την ανάπτυξη κλάδων σαν την ηλεκτροκίνηση», είχε δηλώσει προ ημερών ο Τζιανκάρλο Τζιορτζέτι, υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης της Ιταλίας, στον ραδιοφωνικό σταθμό Confapi. «Θα κατανεμηθούν δισεκατομμύρια από το ταμείο ανάκαμψης και ίσως η ιταλική αλλά και η ευρωπαϊκή βιομηχανία θα έπρεπε να εστιάσουν στην τόνωση της προσφοράς», πρόσθεσε ο ίδιος.

Αφορμή για τα σχόλια του Ιταλού αξιωματούχου αποτέλεσε το πάγωμα της πώλησης της μονάδας κατασκευής φορτηγών και λεωφορείων της Iveco, θυγατρική του ομίλου CNH Industrial της οικογενείας Ανιέλι, στην αυτοκινητοβιομηχανία FAW Group που ανήκει στο κινεζικό κράτος. Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της CNH Industrial και της FAW Group τερματίστηκαν άδοξα όταν η ιταλική κυβέρνηση διεμήνυσε πως διαφωνεί με τη σύναψη συμφωνίας.

Μεταξύ των στρατηγικών επενδύσεων του Ντράγκι είναι η βελτίωση της αποτελεσματικότητας του δικτύου ηλεκτροδότησης, η επένδυση στην παραγωγή ενέργειας από υδρογόνο και άλλα σχέδια ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Για τη μετάβαση της τρίτης μεγαλύτερης οικονομίας στην Ευρωζώνη σε πηγές πράσινης ενέργειας προβλέπονται 69,8 δισ ευρώ, εκ των οποίων τα 30 δισ ευρώ αφορούν την ανακαίνιση κτιρίων του δημοσίου προκειμένου να ενισχυθεί η ενεργειακή τους απόδοση. Στην κορυφή της λίστας των δαπανών του μεγαλόπνοου σχεδίου Ντράγκι βρίσκεται η ψηφιοποίηση, η καινοτομία, η ανταγωνιστικότητα και ο πολιτισμός, με συνολικά κονδύλια 46,3 δισ. ευρώ, σύμφωνα με πηγές του πρακτορείου Bloomberg. Στόχος της Ρώμης είναι, βέβαια, η καταπολέμηση της γραφειοκρατίας. Σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα, ο μέσος όρος του απαιτούμενου χρόνου για να εφαρμοστεί μια εμπορική σύμβαση στην Ιταλία υπερβαίνει τις 1.100 ημέρες. Είναι διπλάσιο το διάστημα συγκριτικά με την Γερμανία, τη Γαλλία ή την Ισπανία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!