Γέφυρα Βαλτιμόρης: Θαλάσσιος διάδρομος διαμέσου των ερειπίων

Ένας πρώτος θαλάσσιος διάδρομος δημιουργείται διαμέσου των ερειπίων της γέφυρας της Βαλτιμόρης για πλοία που μετέχουν στις υπηρεσίες διάσωσης

Το Λιμάνι της Βαλτιμόρης μετά την κατάρρευση της γέφυρας © EPA/JIM LO SCALZO

Οι λιμενικές αρχές της Βαλτιμόρης ανακοίνωσαν σήμερα ότι εργάζονται για τη δημιουργία ενός προσωρινού θαλάσσιου διαδρόμου απομακρύνοντας ένα μέρος των συντριμμιών της γέφυρας που κατέρρευσε μετά την πρόσκρουση σε αυτήν πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ώστε να μπορούν να περνούν τα πλοία, η διέλευση των οποίων θεωρείται «απαραίτητη».

Σε ανακοίνωση, οι εθνικές αρχές, οι πολιτειακές του Μέριλαντ, και της Βαλτιμόρης, διευκρίνισαν ότι αυτός ο πρώτος διάδρομος θα αποτελεί το πρώτο στάδιο προς τη σταδιακή επανάληψη της θαλάσσιας κυκλοφορίας στο λιμάνι των βορειοανατολικών Ηνωμένων Πολιτειών, ένα από τα σημαντικότερα της χώρας.

Ο διάδρομος αυτός δεν θα είναι ωστόσο σε έναν πρώτο χρόνο αρκετές φαρδύς για τη διέλευση μεγάλων πλοίων και επομένως θα τον διασχίζουν πλοία που «μετέχουν στις επιχειρήσεις», καθώς και στις υπηρεσίες διάσωσης.

«Δεν θα είναι αρκετά φαρδύς για να επιτρέπει τη διέλευση πλοίων εμπορευματοκιβωτίων. Οι εργασίες είναι σε εξέλιξη για τη διάνοιξη σιγά -σιγά της διέλευσης για περισσότερα καράβια, αλλά εμείς δεν έχουμε χρονοδιάγραμμα για αυτό το θέμα», διευκρίνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο η Κάρμεν Κάβερ, εκπρόσωπος της ακτοφυλακής.

(Ο διάδρομος) αναμένεται να ανοίξει «σήμερα, χωρίς να έχει διευκρινιστεί η ώρα επί του παρόντος», πρόσθεσε η συνάδελφός της, η Κίμπερλι Ρέιβς.

Ένας δεύτερος θαλάσσιος διάδρομος ετοιμάζεται να ανοίξει, αλλά ήταν αδύνατο σήμερα να έχουμε διευκρινίσεις για το πότε θα ανοίξει για τη θαλάσσια κυκλοφορία, πρόσθεσε.

Η ανακοίνωση εκδίδεται μετά την έναρξη, την Κυριακή, των εργασιών απομάκρυνσης υλικών της γέφυρας – μια περίπλοκη επιχείρηση που απαιτούσε το κόψιμο και τη μετακίνηση ενός πρώτου τμήματος, βάρους «σχεδόν 200 τόνων».

Αρχές της περασμένης εβδομάδας, πλοίο εμπορευματοκιβωτίων προσέκρουσε μέσα στη νύχτα στη γέφυρα Φράνσις Σκοτ Κι της Βαλτιμόρης, στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ, με αποτέλεσμα να καταρρεύσει η γέφυρα και να χαθούν έξι άνθρωποι.

Το πλοίο είναι πλέον παγιδευμένο στο σημείο, με ένα μέρος της γέφυρας που κατέρρευσε πάνω του. Εμποδίζει έτσι τις θαλάσσιες μεταφορές σε ένα από τα λιμάνια με τη μεγαλύτερη δραστηριότητα.

Έξι εργάτες που επισκεύαζαν το οδόστρωμα πάνω στη γέφυρα την ώρα του δυστυχήματος θεωρούνται νεκροί. Βρέθηκαν οι σοροί δύο εξ αυτών.

Οι επιχειρήσεις για τον εντοπισμό των άλλων σορών διακόπηκαν καθώς οι αρχές κρίνουν επί του παρόντος πολύ επικίνδυνο το έργο των δυτών στο σημείο αυτό, εξαιτίας των καιρικών συνθηκών και της ποσότητας των συντριμμιών που υπάρχουν μέσα στο νερό”, επανέλαβε την Κυριακή ο κυβερνήτης Ουές Μουρ.

DIMAND
1.92%
8.48
ΕΛΣΤΡ
0.00%
0.00
ΚΥΡΙΟ
2.58%
0.95
ΟΛΠ
3.11%
33.15
CENER
1.41%
9.38
ΙΝΤΕΤ
-0.45%
1.10
ΕΕΕ
0.05%
41.74
ΟΛΥΜΠ
0.40%
2.48
ΙΚΤΙΝ
2.81%
0.37
ΣΠΥΡ
5.96%
0.16
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΜΥΤΙΛ
2.89%
39.92
ΟΤΟΕΛ
0.97%
12.52
ΕΒΡΟΦ
1.63%
1.87
ΡΕΒΟΙΛ
-0.61%
1.64
ΜΟΝΤΑ
2.72%
3.77
ΠΑΙΡ
-0.62%
0.96
ΚΟΥΕΣ
3.16%
6.21
ΑΡΑΙΓ
0.82%
12.23
ΜΙΝ
1.30%
0.47
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.86
ΤΕΝΕΡΓ
-1.27%
20.14
ΑΣΤΑΚ
2.27%
7.22
ΙΝΛΙΦ
6.37%
5.18
ΔΡΟΜΕ
-0.29%
0.35
ΤΡΑΣΤΟΡ
-3.08%
1.26
ΠΕΙΡ
1.57%
5.30
ΠΡΔ
0.00%
0.25
ΦΡΛΚ
1.11%
4.10
AKTR
1.31%
5.41
ΛΑΜΔΑ
2.59%
6.74
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.37%
1.63
ΚΑΡΕΛ
-0.64%
312.00
ΙΝΤΚΑ
3.40%
3.35
ΚΤΗΛΑ
0.00%
2.00
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΒΙΟΚΑ
0.85%
1.78
ΟΛΘ
0.71%
28.30
ΚΟΥΑΛ
-1.07%
1.29
ΝΑΚΑΣ
0.65%
3.12
ΙΝΤΕΚ
0.00%
6.20
ΝΑΥΠ
3.00%
0.82
ΜΕΒΑ
0.74%
4.10
ΠΕΤΡΟ
0.25%
8.00
ΚΕΚΡ
-1.19%
1.25
ΠΡΟΦ
0.00%
5.10
BOCHGR
0.00%
6.06
ΕΥΔΑΠ
0.50%
6.07
ΜΟΤΟ
2.78%
2.78
ΦΡΙΓΟ
0.00%
0.23
ΜΠΡΙΚ
0.81%
2.50
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
5.90
ΔΟΜΙΚ
0.00%
2.70
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΚΟΡΔΕ
-0.68%
0.44
ΜΕΝΤΙ
0.00%
2.25
ΜΕΡΚΟ
0.54%
37.00
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΛΟΥΛΗ
0.30%
3.34
ΕΥΑΠΣ
1.45%
3.50
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.00%
0.79
ΟΤΕ
1.80%
15.24
ΔΕΗ
3.13%
14.19
ΕΛΙΝ
3.30%
2.19
ΛΟΓΟΣ
0.00%
1.61
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
AEM
1.26%
4.49
ΑΣΚΟ
3.87%
3.49
ΙΝΛΟΤ
0.00%
1.09
ΛΑΒΙ
1.45%
0.84
ΕΣΥΜΒ
0.44%
1.14
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
-0.45%
8.80
ΑΝΔΡΟ
1.52%
6.68
ΔΑΑ
1.28%
9.20
ΒΟΣΥΣ
-2.54%
2.30
EVR
3.32%
1.71
ΚΡΙ
0.31%
16.00
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
2.53%
5.27
ΠΛΑΘ
0.00%
4.17
ΙΛΥΔΑ
1.14%
1.78
ΕΚΤΕΡ
-0.10%
1.99
ΒΙΟ
0.33%
6.15
ΛΑΝΑΚ
4.30%
0.97
TITC
0.36%
41.50
ΜΟΗ
3.31%
22.44
ΣΙΔΜΑ
-0.33%
1.50
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΑΔΜΗΕ
2.97%
2.77
ΒΙΟΣΚ
0.98%
1.54
ΙΑΤΡ
2.32%
1.99
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΣΠΙ
-3.05%
0.57
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ACAG
0.17%
6.01
ΕΧΑΕ
4.89%
5.58
ΠΑΠ
0.00%
2.54
ΟΠΑΠ
0.88%
18.40
ΑΒΑΞ
2.27%
2.26
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
2.23%
1.47
ΜΠΕΛΑ
0.61%
26.50
ΣΑΡ
4.69%
12.96
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΕΛΠΕ
2.36%
7.80
ΕΥΡΩΒ
1.54%
2.63
ΜΑΘΙΟ
1.52%
0.67
ΑΛΜΥ
1.68%
4.83
NOVAL
0.40%
2.48
ΑΤΤ
0.24%
0.83
ΧΑΙΔΕ
4.83%
0.76
ΑΤΤΙΚΑ
1.29%
2.35
ΕΛΒΕ
1.80%
5.65
ΕΛΧΑ
1.37%
2.22
ΒΙΟΤ
0.00%
0.23
OPTIMA
-0.87%
15.98
ΓΕΒΚΑ
1.03%
1.47
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΑΤΕΚ
-0.91%
1.09
ΠΡΕΜΙΑ
0.46%
1.31
ΣΠΕΙΣ
-2.17%
6.32
ΕΛΛ
0.34%
14.60
CNLCAP
0.00%
7.00
ΑΚΡΙΤ
-3.23%
0.75
ΜΙΓ
-0.18%
2.80
ΑΛΦΑ
4.43%
2.38
ΤΖΚΑ
-0.35%
1.42
ΕΛΤΟΝ
0.67%
1.81
ΣΕΝΤΡ
0.88%
0.35
ΛΕΒΚ
3.48%
0.24
ΑΒΕ
-0.49%
0.40
ΞΥΛΚ
0.38%
0.26
ΕΤΕ
2.99%
10.00
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
1.71%
19.04
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00