Γ.Δ.
1481.65 +0,11%
ACAG
-1,16%
5.99
CENER
+4,05%
9
CNLCAP
+1,29%
7.85
DIMAND
-3,63%
8.77
OPTIMA
-0,34%
11.64
TITC
+1,10%
32.2
ΑΑΑΚ
-4,76%
6
ΑΒΑΞ
-0,86%
1.606
ΑΒΕ
-2,59%
0.451
ΑΔΜΗΕ
-0,22%
2.275
ΑΚΡΙΤ
-1,79%
0.825
ΑΛΜΥ
+1,08%
2.81
ΑΛΦΑ
-1,18%
1.7115
ΑΝΔΡΟ
-0,88%
6.78
ΑΡΑΙΓ
+0,24%
12.43
ΑΣΚΟ
+2,21%
2.77
ΑΣΤΑΚ
-1,94%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.382
ΑΤΡΑΣΤ
-1,43%
8.26
ΑΤΤ
+0,45%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
-0,83%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+4,11%
6.58
ΒΙΟΚΑ
+1,91%
2.67
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.34
ΒΙΟΤ
+9,45%
0.278
ΒΙΣ
-5,56%
0.153
ΒΟΣΥΣ
-0,75%
2.64
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.585
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,70%
16.72
ΔΑΑ
-0,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.68
ΔΕΗ
-0,85%
11.62
ΔΟΜΙΚ
-1,21%
4.49
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,81%
0.366
ΕΒΡΟΦ
+0,94%
1.615
ΕΕΕ
-0,25%
32.46
ΕΚΤΕΡ
-0,49%
4.07
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+2,56%
2.4
ΕΛΛ
-0,71%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,30%
2.67
ΕΛΠΕ
-0,24%
8.38
ΕΛΣΤΡ
+1,77%
2.3
ΕΛΤΟΝ
+0,75%
1.89
ΕΛΧΑ
-3,79%
1.982
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.83
ΕΠΙΛΚ
-7,89%
0.14
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.315
ΕΤΕ
-0,60%
8.31
ΕΥΑΠΣ
-1,25%
3.16
ΕΥΔΑΠ
-0,84%
5.89
ΕΥΡΩΒ
-0,52%
2.092
ΕΧΑΕ
+0,97%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.66
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.408
ΙΛΥΔΑ
+1,21%
1.675
ΙΝΚΑΤ
+0,19%
5.21
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.9
ΙΝΛΟΤ
-0,69%
1.156
ΙΝΤΕΚ
-1,12%
6.17
ΙΝΤΕΡΚΟ
+5,91%
4.66
ΙΝΤΕΤ
-2,02%
1.21
ΙΝΤΚΑ
-2,03%
3.615
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-1,78%
332
ΚΕΚΡ
-0,67%
1.48
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-2,10%
1.63
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.526
ΚΟΥΑΛ
-1,57%
1.25
ΚΟΥΕΣ
-4,03%
5.48
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,35%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.33
ΛΑΒΙ
+0,42%
0.964
ΛΑΜΔΑ
-0,29%
6.78
ΛΑΜΨΑ
-0,56%
35.8
ΛΑΝΑΚ
+2,00%
1.02
ΛΕΒΚ
+3,01%
0.342
ΛΕΒΠ
0,00%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
+1,11%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.95
ΜΕΒΑ
-3,04%
3.83
ΜΕΝΤΙ
+3,46%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
-1,76%
3.91
ΜΙΝ
-0,89%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,66%
28.56
ΜΟΝΤΑ
+2,61%
3.54
ΜΟΤΟ
-0,99%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
+1,47%
27.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,50%
2
ΜΠΤΚ
+4,77%
0.505
ΜΥΤΙΛ
+0,11%
37.06
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,99%
1
ΞΥΛΚ
+1,11%
0.274
ΞΥΛΠ
+11,46%
0.535
ΟΛΘ
+0,46%
21.7
ΟΛΠ
-0,20%
24.4
ΟΛΥΜΠ
+1,48%
2.75
ΟΠΑΠ
+0,47%
14.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,64%
0.925
ΟΤΕ
-0,14%
13.78
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12
ΠΑΙΡ
-0,89%
1.11
ΠΑΠ
+0,81%
2.49
ΠΕΙΡ
-0,90%
3.758
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.9
ΠΛΑΘ
+0,49%
4.11
ΠΛΑΚΡ
-1,31%
15.1
ΠΡΔ
-0,68%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.188
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,98%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.665
ΣΑΡ
-0,18%
11.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-0,27%
0.374
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
-0,79%
7.5
ΣΠΙ
-1,40%
0.702
ΣΠΥΡ
0,00%
0.172
ΤΕΝΕΡΓ
+0,17%
18.13
ΤΖΚΑ
-0,31%
1.63
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,79%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,03%
1.77
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.244
ΦΡΛΚ
+1,71%
4.17
ΧΑΙΔΕ
+14,17%
0.685

Αεροπορικές: Έλλειψη αεροπλάνων, ενόψει μέσω ζήτησης ρεκόρ

Η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με μια καλοκαιρινή συμπίεση, καθώς η ζήτηση για ταξίδια αναμένεται να ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα, ενώ οι παραδόσεις αεροσκαφών μειώνονται απότομα λόγω των προβλημάτων παραγωγής στην Boeing και στην Airbus, αναφέρει το Reuters.

Οι αερομεταφορείς δαπανούν δισεκατομμύρια για επισκευές για να συνεχίσουν να πετούν παλαιότερα, λιγότερο αποδοτικά σε καύσιμα αεροσκάφη και πληρώνουν ένα premium για να εξασφαλίσουν αεροσκάφη από εκμισθωτές. Αλλά ορισμένοι αερομεταφορείς εξακολουθούν να αναγκάζονται να περικόψουν τα προγράμματά τους για να αντιμετωπίσουν την έλλειψη διαθέσιμων αεροσκαφών. Την ίδια στιγμή, ο αριθμός των ταξιδιωτών παγκοσμίως πρόκειται να φθάσει σε ιστορικά επίπεδα, με 4,7 δισεκατομμύρια ανθρώπους να αναμένεται να ταξιδέψουν το 2024 σε σύγκριση με 4,5 δισεκατομμύρια το 2019.

«Μπορούμε να περιμένουμε ισχυρές επιδόσεις από τις αεροπορικές εταιρείες καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού με μερικά ιδιαίτερα υψηλά αεροπορικά εισιτήρια», δήλωσε ο John Grant, ανώτερος αναλυτής της εταιρείας ταξιδιωτικών δεδομένων OAG.

Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ) είχε προβλέψει ετήσια αύξηση της παγκόσμιας αεροπορικής χωρητικότητας κατά 9% φέτος. Η εκτίμηση αυτή μοιάζει αισιόδοξη μετά την κρίση ασφαλείας της Boeing.

Λιγότερες παραλαβές αεροσκαφών

Οι επιβατικοί αερομεταφορείς θα παραλάβουν φέτος 19% λιγότερα αεροσκάφη από ό,τι περίμεναν λόγω των προβλημάτων παραγωγής στην Boeing και την Airbus, δήλωσε η Martha Neubauer, ανώτερη συνεργάτης της AeroDynamic Advisory.

Οι αμερικανικοί αερομεταφορείς θα παραλάβουν 32% λιγότερα αεροσκάφη από ό,τι είχε προγραμματιστεί πριν από ένα χρόνο, επειδή αρκετές αεροπορικές εταιρείες εξαρτώνται από τα αεροσκάφη 737 MAX της Boeing, δήλωσε ο Neubauer. Η παραγωγή της Boeing έχει περιοριστεί μετά την έκρηξη του πίνακα στο μέσο του αέρα τον Ιανουάριο.

Η Boeing ταλανίζεται από μια εκτεταμένη κρίση που ξέσπασε μετά την έκρηξη της Alaska Airlines στις 5 Ιανουαρίου. Οι ρυθμιστικές αρχές έχουν θέσει ανώτατο όριο στην παραγωγή του 737 MAX, αλλά η εταιρεία δεν πιάνει ούτε αυτό το επίπεδο.

Έως και 650 αεροσκάφη Airbus A320neo θα μπορούσαν να καθηλωθούν στο έδαφος το πρώτο εξάμηνο του 2024 για επιθεωρήσεις προκειμένου να αντιμετωπιστεί ένα ελάττωμα στους κινητήρες Pratt & Whitney της RTX Corp, δήλωσε η RTX πέρυσι.

Στην Ευρώπη, η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair έχει περικόψει ορισμένα δρομολόγια. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η United και η Southwest  έχουν μειώσει τις πτήσεις και έχουν προσαρμόσει τα σχέδια προσλήψεων και προσωπικού.

Άνθιση της αγοράς χρηματοδοτικής μίσθωσης

Οι αναλυτές αναμένουν ότι η χωρητικότητα των περισσότερων αμερικανικών αερομεταφορέων το δεύτερο τρίμηνο θα αυξηθεί με βραδύτερο ρυθμό από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Οι αεροπορικές εταιρείες θα επικαιροποιήσουν τα σχέδια ανάπτυξής τους και θα εξηγήσουν πώς θα αντισταθμίσουν τους περιορισμούς χωρητικότητας όταν θα ανακοινώσουν τα τριμηνιαία αποτελέσματα, αρχής γενομένης την Τετάρτη με την Delta Air Lines.

Λόγω της έλλειψης νέων αεροσκαφών, η αγορά χρηματοδοτικής μίσθωσης αεροσκαφών γνωρίζει άνθιση. Τα στοιχεία της Cirium Ascend Consultancy δείχνουν ότι οι τιμές μίσθωσης για τα νέα αεροσκάφη Airbus A320-200neo και Boeing 737-8 MAX έχουν φτάσει τα 400.000 δολάρια μηνιαίως, τα υψηλότερα από τα μέσα του 2008.

Οι αεροπορικές εταιρείες ξοδεύουν 30% περισσότερα χρήματα για τη μίσθωση αεροσκαφών από ό,τι πριν από την πανδημία, δήλωσε ο John Heimlich, επικεφαλής οικονομολόγος της Airlines for America (A4A) που εκπροσωπεί τους μεγαλύτερους αμερικανικούς αερομεταφορείς.

Κρατούν επίσης αεροσκάφη που έχουν περάσει την ωφέλιμη οικονομική τους ζωή και απαιτούν βαριά συντήρηση που τώρα διαρκεί αρκετούς μήνες, δήλωσε ο Heimlich. Το κόστος επισκευής στις United, Delta και American ήταν αυξημένο κατά 40% πέρυσι από το 2019.

Το αυξημένο κόστος χρηματοδοτικής μίσθωσης, επισκευής και εργασίας θα δαγκώσει το κέρδος παρά την υψηλή ζήτηση, δήλωσε ο Heimlich. Οι αμερικανικές επιβατικές αεροπορικές εταιρείες εμφάνισαν περιθώριο κέρδους προ φόρων 4,5% πέρυσι, με το μεγαλύτερο μέρος της συνεισφοράς να προέρχεται από τη Delta και τη United.

Λιγότεροι Αμερικανοί σχεδιάζουν να ταξιδέψουν με αεροπλάνο αυτό το καλοκαίρι σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, λόγω του υψηλού πληθωρισμού, έδειξε έρευνα της ταξιδιωτικής ιστοσελίδας The Vacationer. Οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων είναι μειωμένες σε ετήσια βάση, αλλά αυξάνονται από μήνα σε μήνα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!