Γ.Δ.
1402.67 -0,30%
ACAG
-0,35%
5.75
CENER
-1,68%
8.76
CNLCAP
+2,70%
7.6
DIMAND
-0,97%
8.17
NOVAL
-0,84%
2.71
OPTIMA
+1,02%
11.9
TITC
-1,85%
29.15
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
-1,95%
1.406
ΑΒΕ
-3,18%
0.426
ΑΔΜΗΕ
-0,71%
2.09
ΑΚΡΙΤ
-2,00%
0.735
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.71
ΑΛΦΑ
-2,60%
1.5
ΑΝΔΡΟ
+1,23%
6.58
ΑΡΑΙΓ
-1,50%
11.13
ΑΣΚΟ
-2,25%
2.61
ΑΣΤΑΚ
+0,29%
6.82
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.44
ΑΤΤ
-0,91%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.3
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-2,17%
5.87
ΒΙΟΚΑ
-0,42%
2.38
ΒΙΟΣΚ
-2,65%
1.285
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+4,24%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.42
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,73%
16.3
ΔΑΑ
-1,11%
7.812
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.62
ΔΕΗ
-1,32%
10.46
ΔΟΜΙΚ
+2,56%
4
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.32
ΕΒΡΟΦ
-2,74%
1.42
ΕΕΕ
+0,44%
31.7
ΕΚΤΕΡ
-1,20%
4.12
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
0,00%
2.25
ΕΛΛ
0,00%
13.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,86%
2.35
ΕΛΠΕ
0,00%
8.03
ΕΛΣΤΡ
-0,93%
2.14
ΕΛΤΟΝ
+0,84%
1.678
ΕΛΧΑ
-0,55%
1.82
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,89%
1.295
ΕΤΕ
-0,38%
7.86
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.11
ΕΥΔΑΠ
-0,54%
5.57
ΕΥΡΩΒ
-1,66%
2.013
ΕΧΑΕ
-0,60%
4.95
ΙΑΤΡ
+2,61%
1.57
ΙΚΤΙΝ
-0,84%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
-1,22%
1.62
ΙΝΚΑΤ
-1,42%
4.87
ΙΝΛΙΦ
-1,06%
4.65
ΙΝΛΟΤ
-2,15%
1.09
ΙΝΤΕΚ
+0,36%
5.6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.66
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.17
ΙΝΤΚΑ
-1,37%
3.245
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
332
ΚΕΚΡ
-3,15%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-2,24%
1.525
ΚΟΡΔΕ
+1,66%
0.491
ΚΟΥΑΛ
-0,53%
1.132
ΚΟΥΕΣ
-0,95%
5.19
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.185
ΛΑΒΙ
-3,48%
0.859
ΛΑΜΔΑ
+2,15%
6.64
ΛΑΜΨΑ
-0,54%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,11%
0.93
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.292
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.35
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.928
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
+2,91%
2.83
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
-0,53%
3.765
ΜΙΝ
0,00%
0.48
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,48%
24.76
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.48
ΜΟΤΟ
-3,39%
2.705
ΜΟΥΖΚ
-0,74%
0.67
ΜΠΕΛΑ
+1,09%
25.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.38
ΜΠΡΙΚ
+0,82%
1.85
ΜΠΤΚ
-1,56%
0.63
ΜΥΤΙΛ
+0,63%
35.34
ΝΑΚΑΣ
+2,27%
2.7
ΝΑΥΠ
-1,49%
0.926
ΞΥΛΚ
-0,78%
0.256
ΞΥΛΠ
+14,37%
0.565
ΟΛΘ
-0,94%
21.1
ΟΛΠ
-0,80%
24.8
ΟΛΥΜΠ
-0,81%
2.45
ΟΠΑΠ
-0,20%
14.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,43%
0.924
ΟΤΕ
0,00%
13.55
ΟΤΟΕΛ
+0,17%
11.46
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,41%
2.44
ΠΕΙΡ
-2,83%
3.498
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.1
ΠΛΑΘ
-0,78%
3.83
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.124
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,63%
4.52
ΡΕΒΟΙΛ
+0,64%
1.58
ΣΑΡ
+0,36%
11.04
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-8,82%
0.031
ΣΕΝΤΡ
+0,59%
0.34
ΣΙΔΜΑ
-0,27%
1.815
ΣΠΕΙΣ
-0,31%
6.52
ΣΠΙ
-2,18%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
-0,11%
18.58
ΤΖΚΑ
0,00%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,24%
1.656
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
+0,96%
0.21
ΦΡΛΚ
-2,05%
3.82
ΧΑΙΔΕ
+0,84%
0.6

Politico: Η Ουγγαρία εξαργυρώνει τη φιλία της με την Κίνα

Για τη φιλία Σι Τζινπίνγκ με τον Βίκτορ Όρμπαν την οποία εξαργυρώνει ο Ούγγρος πρωθυπουργός, ο οποίος συχνά ταυτίζεται με τον Κινέζο πρόεδρο αναφέρεται δημοσίευμα του Politico. Οι δύο χώρες, στο πλαίσιο της επίσκεψης του Κινέζου προέδρου υπέγραψαν μια σειρά συμφωνιών στους κλάδους της οικονομίας, της πυρηνικής ενέργειας, της γεωργίας, του πολιτισμού και του κινηματογράφου.

Όπως σημειώνει το Politico, σε μια ανοιχτή επιστολή προς την Ουγγαρία που σε ορισμένα σημεία μοιάζει περισσότερο με ερωτικό σημείωμα παρά με επίσημο κυβερνητικό μήνυμα, ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ αναφέρθηκε σε μια φιλία «τόσο απαλή και πλούσια όσο το κρασί Tokaji», σημειώνει το δημοσίευμα.

Όσο γλυκό κι αν είναι το κρασί της Ουγγαρίας, η συνεργασία της με την Κίνα είναι πολύ πιο επικερδής, τόσο πολιτικά όσο και οικονομικά – και προετοιμάζει την Ουγγαρία για να γίνει κυρίαρχος παίκτης στη μετάβαση της ηπείρου στα ηλεκτρικά οχήματα, ανέφερε ο Σι Τζινπίνγκ.

Παρά το γεγονός ότι κυβερνά μια χώρα που είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης εδώ και 20 χρόνια, ο Ούγγρος πρωθυπουργός Βίκτορ Όρμπαν ταυτίζεται πιο στενά με τον Σι παρά με τους ομολόγους του στο μπλοκ, συχνά βάλλοντας κατά της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας, απορρίπτοντας τις μεταναστευτικές και κοινωνικές πολιτικές της και καταγγέλλοντας την κριτική της για την οπισθοχώρηση της κυβέρνησής του στο κράτος δικαίου.

«Βλέπουμε ο ένας τον άλλον ως εταίρο προτεραιότητας για συνεργασία», έγραψε ο Σι. «Έχουμε περάσει μαζί από δυσκολίες και έχουμε αψηφήσει μαζί τις πολιτικές εξουσίας εν μέσω ασταθών διεθνών καταστάσεων», προσθέτει.

Η πολιτική ευθυγράμμιση αποδίδει επίσης οικονομικά οφέλη, καθώς η Κίνα «λούζει» την Ουγγαρία με επενδύσεις, ιδίως σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μπαταρίες.

Η στενή σχέση του Σι και του Όρμπαν ήταν σε πλήρη επίδειξη αυτή την εβδομάδα, καθώς ο Κινέζος ηγέτης ολοκληρώνει την πρώτη του περιοδεία στην Ευρώπη μετά από πέντε χρόνια, επισκεπτόμενος την Ουγγαρία – μια έντονη αντίθεση με την έναρξη του ταξιδιού του στο Παρίσι, η οποία επισκιάστηκε από μια τεταμένη συνάντηση με τον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν για το εμπόριο και τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του apnews, η Ουγγαρία και η Κίνα υπέγραψαν την Πέμπτη μια σειρά νέων συμφωνιών.

Οι Ούγγροι και οι Κινέζοι αξιωματούχοι σύναψαν συμφωνία στρατηγικής εταιρικής σχέσης και υπέγραψαν 18 άλλες συμφωνίες και μνημόνια κατανόησης.

Την Πέμπτη, ο Σι δήλωσε ότι ο ίδιος και ο Όρμπαν συμφώνησαν ότι η Πρωτοβουλία Ζώνη και Δρόμος «συνάδει σε μεγάλο βαθμό με τη στρατηγική της Ουγγαρίας για άνοιγμα προς τα ανατολικά» και ότι η Κίνα υποστηρίζει την Ουγγαρία στο να διαδραματίσει μεγαλύτερο ρόλο εντός της Ε.Ε. για την προώθηση των σχέσεων Κίνας-Ε.Ε.

Εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων

Η BYD Co., ο κινεζικός γίγαντας των ηλεκτρικών συσκευών, επέλεξε την Ουγγαρία ως τόπο εγκατάστασης του πρώτου της ευρωπαϊκού εργοστασίου αυτοκινήτων, ξεπερνώντας τη Γερμανία και τη Γαλλία, οι οποίες επίσης επιθυμούσαν την επένδυση. Η Ουγγαρία αποτελεί επίσης κόμβο για τους παραγωγούς μπαταριών αυτοκινήτων, με την κινεζική Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. να κατασκευάζει επί του παρόντος εργοστάσιο αξίας 7,3 δισ. ευρώ στην ανατολική πόλη Ντέμπρετσεν.

Σύμφωνα με τo Politico, ο κινεζικός γίγαντας των ηλεκτρικών οχημάτων BYD έχει ήδη θεμελιώσει το πρώτο ευρωπαϊκό εργοστάσιό του στο Szeged, μια πόλη στο νότιο τμήμα της Ουγγαρίας, κοντά στα σύνορά της με την επίσης κινεζική Σερβία, το οποίο εκτιμάται ότι θα παράγει 200.000 αυτοκίνητα ετησίως.

Νο 1 επενδυτής στην Ουγγαρία η Κίνα, με 16 δισ. ευρώ

Οι κινεζικές επιχειρήσεις έχουν επενδύσει 16 δισεκατομμύρια ευρώ στην Ουγγαρία, καθιστώντας την Κίνα τον Νο 1 επενδυτή της χώρας, δήλωσε ο Péter Szijjártó, υπουργός Εξωτερικών της Ουγγαρίας, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης με το Chatham House την Τετάρτη.

«Βλέπουμε τη συνεργασία μας με την Κίνα ως μια τεράστια ευκαιρία και μια τεράστια ευκαιρία», είπε.

Σύμφωνα με τον Szijjártó, οι συμφωνίες συνεργασίας της Κίνας με την Ιαπωνία καλύπτουν τα πάντα, από τα αυτοκίνητα μέχρι την πυρηνική ενέργεια. Η επίσκεψη του Σι ολοκληρώνεται σήμερα Παρασκευή.

Η Κίνα βλέπει την Ουγγαρία ως σύμμαχο σε μια εποχή που πολλές άλλες χώρες της ΕΕ είναι όλο και πιο επιφυλακτικές απέναντι στο Πεκίνο και ως κόμβο παραγωγής που θα επιτρέψει στους παραγωγούς αυτοκινήτων της να παρακάμψουν πιθανούς δασμούς της ΕΕ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να ανακοινώσει τα αποτελέσματα της έρευνας κατά των επιδοτήσεων για τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να επιβάλει νέους δασμούς στα οχήματα αυτά, ήδη από το καλοκαίρι.

Ωστόσο, οι δασμοί, οι οποίοι αναμένεται να κυμαίνονται μεταξύ 15%-30%, είναι απίθανο να είναι αρκετά υψηλοί ώστε να αποτρέψουν τους Κινέζους κατασκευαστές, ιδίως μεγάλους παίκτες όπως η BYD, οι οποίοι μπορούν να παράγουν αυτοκίνητα με χαμηλό κόστος χάρη στις ισχυρές αλυσίδες εφοδιασμού τους.

«Έχουν σήμερα πολύ υψηλά περιθώρια κέρδους στην Ευρώπη, οπότε … ένας πολύ υψηλός δασμός 30% θα μείωνε τα κέρδη, αλλά δεν είναι αρκετό ώστε τα κέρδη να εξαλειφθούν εντελώς», δήλωσε ο Camille Boullenois, αναπληρωτής διευθυντής για την Κίνα στην εταιρεία ερευνών Rhodium Group.

Η Ουγγαρία θέλει να γίνει παγκόσμιος κόμβος παραγωγής ηλεκτρικών μπαταριών

Τα εργοστάσια της BYD και της GMW θα μπορούσαν να είναι σε λειτουργία σε ένα ή δύο χρόνια, πράγμα που σημαίνει ότι οι όποιοι δασμοί της ΕΕ θα είχαν περιορισμένο χρόνο για να έχουν αντίκτυπο πριν οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανεβάσουν την παραγωγή στην ΕΕ.

Η προσέγγιση με την Κίνα αποδίδει καρπούς στην Ουγγαρία, η οποία είναι ήδη ένας από τους ηγέτες στην κατασκευή αυτοκινήτων στην ΕΕ.

«Η ουγγρική στρατηγική είναι να γίνει παγκόσμιος κόμβος παραγωγής ηλεκτρικών μπαταριών», δήλωσε ο Ágnes Szunomár, ερευνητής της China Observers in Central and Eastern Europe, μιας εταιρείας αναλύσεων.

Η Ουγγαρία βλέπει έναν κατακλυσμό επενδύσεων κατά μήκος της αλυσίδας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.

Η CATL, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών στον κόσμο, επένδυσε περισσότερα από 7 δισεκατομμύρια ευρώ σε ένα εργοστάσιο μπαταριών 100 γιγαβάτ στο Ντέμπρετσεν.

«Το έργο greenfield στην Ουγγαρία θα αποτελέσει ένα τεράστιο άλμα στην παγκόσμια επέκταση της CATL», δήλωσε ο ιδρυτής της εταιρείας Robin Zeng ανακοινώνοντας τη συμφωνία.

Όπως σημειώνει το Politico, τα νέα εργοστάσια αποτελούν μια πολιτική και οικονομική νίκη για τον Όρμπαν στο φλερτ του με τον Σι, αλλά αντιμετωπίζει κάποιες εσωτερικές αντιδράσεις λόγω ανησυχιών ότι τα εργοστάσια θα μπορούσαν να μολύνουν τα αποθέματα νερού και να προκαλέσουν άλλα περιβαλλοντικά προβλήματα.

Η Ουγγαρία αντιστρατεύεται μια περιφερειακή τάση όσον αφορά τη συμμαχία της με το Πεκίνο. Άλλες χώρες της Κεντρικής Ευρώπης αποστασιοποιούνται από την Κίνα, αποχωρώντας από την πρωτοβουλία 17+1 του Πεκίνου λόγω της συμμαχίας της με τη Μόσχα στον πόλεμο για την Ουκρανία. Η ομάδα έχει μειωθεί σε 14+1 μετά την αποχώρηση της Λιθουανίας, της Λετονίας και της Εσθονίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!