“Παιχνίδι” μίμησης των ενηλίκων: Το καταναλωτικό φαινόμενο Sephora Kids

Το «Sephora Kids» πρόκειται για το νέο καταναλωτικό φαινόμενο στην αγορά καλλυντικών, όπου πρωταγωνιστούν παιδιά και προέφηβες

Κατάστημα Sephora © EPA/JERZY MUSZYNSKI

«Sephora Kids» αποκαλείται το νέο καταναλωτικό φαινόμενο στην αγορά καλλυντικών όπου πρωταγωνιστούν παιδιά και προέφηβες. Περιπλανώνται στα πολυκαταστήματα, αφήνουν σε κατάσταση «αναρχίας» τους πάγκους με δείγματα προϊόντων και ανεβάζουν βίντεο στο TikTok και το Instagram με συμβουλές για την περιποίηση προσώπου, το μακιγιάζ ή ακόμη τη φροντίδα των άκρων. Αν αυτό το παιχνίδι μίμησης των ενηλίκων έχει προκαλέσει εντονότατη διαμάχη μεταξύ γονέων, παιδαγωγών και δερματολόγων κυρίως στις ΗΠΑ, μια νέα αγορά αναπτύσσεται για να ανταπεξέλθει στις ανάγκες αυτού του νέου καταναλωτικού κοινού.

Σύμφωνα με εταιρεία αναλύσεων Statista, η αγορά προϊόντων περιποίησης για μωρά και παιδιά μικρής ηλικίας προβλέπεται πως θα αναπτυχθεί  με ετήσιο ρυθμό άνω του 6% έως το 2029, προσεγγίζοντας τουλάχιστον τα 610 εκατ. δολάρια. Εντός πενταετίας, οι καταναλωτές αναμένεται να έχουν φθάσει το 1 δισεκατομμύριο. Έρευνες για την αγορά καλλυντικών, ωστόσο, ίσως να συμπυκνώνουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τον αγοραστικό ενδιαφέρον των κοριτσιών του δημοτικού και του γυμνασίου.

Πρόσφατα στοιχεία της McKinsey παραπέμπουν σε μεγαλύτερες προοπτικές καθώς ένα μέρος της αύξησης των παγκόσμιων πωλήσεων στα καλλυντικά κατά σχεδόν 100 δισ. δολάρια τη διετία 2020-22 αποδίδεται σε αυτή τη κατηγορία των νέων καταναλωτών. Πιο συγκεκριμένα, οι δυνατότητες της αγοράς καλλυντικών για μεγαλύτερα παιδιά είναι ισχυρές εάν αναλογιστεί κανείς πως ο παγκόσμιος τζίρος μπορεί να φθάσει τα 31 δισ. δολάρια, σύμφωνα με έρευνα της 360 Μarket Updates.  Πάντως, ο προϋπολογισμός για την περιποίηση προσώπου ενός κοριτσιού δέκα ετών περιλαμβάνει προϊόντα ακόμη και 90 ευρώ το καθένα. Όμως, τα στοιχεία που είναι διαθέσιμα μέχρι σήμερα αδυνατούν να ενσωματώσουν ένα φαινόμενο που ακόμα βρίσκεται σε εξέλιξη.

Μεγάλοι οίκοι του χώρου της μόδας και της ομορφιάς λανσάρουν πια σειρές προϊόντων για παιδιά. Η Dior Kids κυκλοφόρησε πέρσι το άρωμα Donne Etoile που κοστολογείται στα 255 ευρώ. Τα προϊόντα περιποίησης προσώπου της Drunk Elephant κυκλοφορούν στις ΗΠΑ εδώ και μια δεκαετία αλλά πέρσι είχαν τη μεγαλύτερη προβολή στα μέσα μαζικής επικοινωνίας λόγω βίντεο με συμβουλές περιποίησης και ομορφιάς που ανάρτησαν κορίτσια 10 έως 12 ετών. Παρατηρητές κάνουν λόγο για εμμονή παιδιών και προεφήβων στην Drunk Elephant. Τελικά, η εταιρεία, την οποία εξαγόρασε η Shiseido το 2019 έναντι 845 εκατ. δολαρίων, έπρεπε να διαχωρίσει ποια καλλυντικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε τόσο νεαρές ηλικίες.

Η Δρ. Μισέλ Γουόνγκ, μια χημικός που αναλύει τους μύθους για την περιποίηση του προσώπου στην ιστοσελίδα της Lab Muffin Beauty Science, τονίζει πως τα παιδιά δεν είναι θύματα των διασημοτήτων του Διαδικτύου αλλά τείνουν να μιμούνται τους ενήλικους και μέσα από το Διαδίκτυο. Ενώ, μάλιστα, τα δεκάχρονα κορίτσια δεν χρειάζονται τα καλλυντικά που αγοράζουν στα πολυκαταστήματα, ένα αντιηλιακό είναι πάντα απαραίτητο σε όλα τα στάδια.

Διαβάστε επίσης:

Lunchbox: Τα μυστικά ενός τέλειου γεύματος στο γραφείο

Γιατί οι ψαγμένοι ταξιδιώτες επιλέγουν το Reddit για συμβουλές

Φωτοβολταϊκά: Στο 8,2% η παγκόσμια παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας τον Ιούνιο

ΟΛΘ
0.00%
33.30
ΑΣΤΑΚ
-2.14%
7.30
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
-0.42%
28.38
ΟΛΥΜΠ
-1.31%
2.26
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
5.90
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΚΟΥΕΣ
0.14%
7.29
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.59%
1.71
ΜΥΤΙΛ
-0.46%
43.70
ΑΤΡΑΣΤ
0.00%
8.50
ΚΡΙ
0.34%
17.92
ΡΕΒΟΙΛ
0.00%
1.62
ΠΛΑΘ
0.65%
3.90
ΑΤΤ
0.13%
0.78
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
CNLCAP
0.00%
0.00
ΒΙΟΚΑ
0.00%
1.87
ΔΟΜΙΚ
0.00%
1.86
ΑΚΡΙΤ
-2.10%
0.93
AEM
0.48%
4.23
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0.49%
0.81
ΣΠΙ
0.00%
0.00
CENER
-0.11%
9.31
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
0.00%
2.05
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΛΤΟΝ
1.72%
1.78
ΕΚΤΕΡ
0.00%
0.00
OPTIMA
-0.22%
17.92
ΜΑΘΙΟ
7.83%
0.62
EVRR
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
-0.19%
2.68
ΙΛΥΔΑ
0.74%
2.72
ΕΤΕ
0.05%
10.36
ΠΑΙΡ
2.47%
0.83
ΚΕΠΕΝ
10.00%
1.87
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.00%
1.16
ΙΝΛΟΤ
-0.95%
1.05
ΓΕΒΚΑ
0.00%
1.44
ΕΛΧΑ
0.23%
2.19
ΕΛΠΕ
0.07%
7.69
ΕΛΣΤΡ
0.00%
0.00
ΠΕΤΡΟ
-0.21%
9.40
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΕΥΔΑΠ
0.00%
0.00
ΜΕΒΑ
-1.90%
5.15
ΦΑΙΣ
0.42%
3.62
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΚΕΚΡ
0.00%
0.00
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.10%
19.38
ΑΤΕΚ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
0.00%
0.00
ΝΑΥΠ
0.29%
0.69
ΣΑΡ
-0.15%
13.68
ΕΒΡΟΦ
0.00%
0.00
ΕΛΛ
-0.36%
13.75
ΔΡΟΜΕ
1.57%
0.32
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-1.03%
3.86
ΦΡΙΓΟ
0.00%
0.00
BOCHGR
0.61%
6.64
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
1.25%
1.30
ΟΠΑΠ
-0.69%
20.26
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
0.15%
1.31
ΒΙΟΣΚ
3.57%
1.74
ΙΚΤΙΝ
0.87%
0.35
ΜΠΡΙΚ
0.38%
2.64
ΑΛΜΥ
0.40%
4.99
ΑΝΔΡΟ
0.60%
6.76
ΑΒΕ
-0.22%
0.46
ΣΕΝΤΡ
0.00%
0.00
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
-0.34%
5.94
ΙΝΛΙΦ
-0.78%
5.08
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΙΑΤΡ
-1.70%
1.74
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΚ
1.28%
6.35
ΙΝΤΕΤ
0.00%
1.26
ΑΤΤΙΚΑ
-0.47%
2.11
ΞΥΛΚ
0.88%
0.23
ΛΑΒΙ
0.50%
0.80
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.00%
0.00
ΟΤΟΕΛ
1.54%
11.90
ΣΙΔΜΑ
0.00%
1.38
ΑΣΚΟ
0.00%
3.55
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
NOVAL
-0.77%
2.57
ΦΡΛΚ
0.00%
0.00
ΕΥΑΠΣ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
-0.51%
5.87
DIMAND
0.48%
8.46
ΠΛΑΚΡ
-2.68%
14.50
ΤΖΚΑ
0.00%
0.00
ΔΑΑ
0.41%
9.70
QLCO
-0.17%
5.99
ΜΙΓ
3.21%
3.54
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
0.00%
0.00
ΔΕΗ
-2.32%
13.45
ΙΝΤΚΑ
-0.48%
3.13
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΠΡΟΦ
-0.69%
5.78
ΚΥΡΙΟ
0.00%
0.00
ΛΟΥΛΗ
0.25%
3.97
TITC
-0.12%
41.90
ΕΣΥΜΒ
0.00%
1.18
ACAG
0.53%
5.65
ΣΠΕΙΣ
0.00%
0.00
ΑΡΑΙΓ
0.49%
12.42
ΚΑΡΕΛ
0.00%
0.00
ΑΔΜΗΕ
0.00%
3.02
ΜΕΝΤΙ
0.83%
2.44
ΟΤΕ
-0.12%
16.86
ΛΕΒΚ
-9.65%
0.21
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΒΙΟ
-0.69%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-1.31%
2.63
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
AKTR
-1.11%
5.33
ΜΟΤΟ
0.00%
2.75
ΕΕΕ
0.04%
47.00
EVR
-1.16%
1.71
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
-0.53%
22.72
ΜΙΝ
0.00%
0.00
ΠΑΠ
0.72%
2.78
ΛΑΜΔΑ
0.31%
6.56
ΟΛΠ
-0.33%
45.35
ΚΟΡΔΕ
-0.24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
0.35%
1.15
ΠΕΙΡ
-0.18%
5.69