Γ.Δ.
1021.16 -2,97%
ACAG
-7,62%
12
CENER
-3,36%
3.735
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,41%
12
TITC
-3,28%
14.14
ΑΑΑΚ
0,00%
12.9
ΑΑΑΠ
0,00%
10.1
ΑΒΑΞ
-4,22%
0.772
ΑΒΕ
-1,12%
0.53
ΑΔΜΗΕ
-3,72%
1.71
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
+11,11%
0.5
ΑΛΜΥ
-0,46%
2.16
ΑΛΦΑ
-6,03%
1.09
ΑΝΔΡΟ
-0,79%
6.3
ΑΝΕΚ
-0,91%
0.218
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.38
ΑΡΑΙΓ
-1,95%
7.05
ΑΣΚΟ
+0,93%
2.16
ΑΣΤΑΚ
-2,18%
8.08
ΑΤΕΚ
0,00%
0.388
ΑΤΡΑΣΤ
-2,80%
5.2
ΑΤΤ
-6,05%
12.74
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,68%
4.06
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.08
ΒΙΟΣΚ
-0,67%
0.596
ΒΙΟΤ
0,00%
0.3
ΒΙΣ
+1,85%
0.165
ΒΟΣΥΣ
+5,22%
2.42
ΓΕΒΚΑ
-1,49%
1.325
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,83%
11
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.12
ΔΕΗ
-1,40%
7.76
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+1,32%
0.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.26
ΔΡΟΜΕ
-2,42%
0.322
ΕΒΡΟΦ
+1,37%
0.742
ΕΕΕ
-0,28%
24.72
ΕΚΤΕΡ
-1,05%
1.42
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.428
ΕΛΙΝ
-2,35%
2.08
ΕΛΛ
-0,90%
16.55
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,41%
2.105
ΕΛΠΕ
-2,93%
7.28
ΕΛΣΤΡ
-1,52%
2.6
ΕΛΤΟΝ
-1,73%
2.27
ΕΛΧΑ
-3,85%
1.55
ΕΝΤΕΡ
-0,53%
3.78
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
+1,10%
7.34
ΕΣΥΜΒ
-0,33%
0.608
ΕΤΕ
-5,97%
4.35
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.4
ΕΥΔΑΠ
-1,49%
6.6
ΕΥΡΩΒ
-5,71%
1.19
ΕΧΑΕ
-3,35%
4.04
ΙΑΤΡ
-3,53%
1.505
ΙΚΤΙΝ
-1,24%
0.558
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.15
ΙΝΚΑΤ
-4,85%
1.57
ΙΝΛΙΦ
-0,55%
3.62
ΙΝΛΟΤ
-3,08%
0.63
ΙΝΤΕΚ
-1,52%
3.89
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.65
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.03
ΙΝΤΚΑ
+0,44%
1.818
ΚΑΜΠ
0,00%
2.49
ΚΑΡΕΛ
+1,28%
316
ΚΕΚΡ
-7,86%
1.032
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.14
ΚΛΜ
-0,21%
0.944
ΚΟΡΔΕ
+1,74%
0.584
ΚΟΥΑΛ
-4,32%
0.532
ΚΟΥΕΣ
-0,50%
4.945
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.288
ΚΡΙ
-1,23%
6.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.1
ΛΑΒΙ
-2,68%
0.4
ΛΑΜΔΑ
-1,99%
5.65
ΛΑΜΨΑ
0,00%
22.8
ΛΑΝΑΚ
+2,89%
0.926
ΛΕΒΚ
0,00%
0.306
ΛΕΒΠ
0,00%
0.312
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.998
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.59
ΛΥΚ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-2,04%
0.72
ΜΕΒΑ
-1,92%
3.06
ΜΕΝΤΙ
+1,66%
3.68
ΜΕΡΚΟ
0,00%
49.6
ΜΙΓ
0,00%
0.217
ΜΙΝ
0,00%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-3,24%
22.12
ΜΟΝΤΑ
-3,71%
0.674
ΜΟΤΟ
-3,06%
2.85
ΜΟΥΖΚ
+8,59%
0.708
ΜΠΕΛΑ
-4,26%
18.67
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,44%
2.26
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,26%
1.95
ΜΠΤΚ
-5,17%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-2,68%
24.66
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.38
ΝΑΥΠ
+1,42%
1
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.26
ΟΛΘ
-1,56%
25.3
ΟΛΠ
-1,55%
19.06
ΟΛΥΜΠ
-0,96%
2.06
ΟΠΑΠ
-3,63%
14.6
ΟΤΕ
-1,65%
13.09
ΟΤΟΕΛ
-1,16%
11.98
ΠΑΙΡ
-4,86%
0.94
ΠΑΠ
+0,86%
2.35
ΠΕΙΡ
-5,17%
1.88
ΠΕΤΡΟ
0,00%
6.54
ΠΛΑΘ
-3,44%
3.93
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
+3,90%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.49
ΠΡΕΜΙΑ
-0,45%
1.095
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.6
ΠΡΟΦ
-1,60%
2.765
ΡΕΒΟΙΛ
-3,04%
1.275
ΣΑΡ
-2,57%
6.45
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.04
ΣΕΝΤΡ
-6,33%
0.281
ΣΙΔΜΑ
-2,40%
2.44
ΣΠΕΙΣ
-0,63%
6.3
ΣΠΙ
-0,33%
0.598
ΣΠΥΡ
-1,58%
0.187
ΤΕΝΕΡΓ
-2,65%
18.4
ΤΖΚΑ
-3,09%
1.88
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΥΑΛΚΟ
-5,66%
0.2
ΦΙΕΡ
-3,04%
0.414
ΦΛΕΞΟ
0,00%
9
ΦΡΙΓΟ
-9,21%
0.069
ΦΡΛΚ
-1,41%
3.5
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-0,94%
0.525
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Έρευνα: Η πανδημία έκανε τους Ευρωπαίους λιγότερο νευρικούς στο τιμόνι

Πρόκειται πιθανότατα για ένα «έμμεσο αποτέλεσμα» της υγειονομικής κρίσης: οι Ευρωπαίοι, ανάμεσά τους και οι Έλληνες, είναι λιγότερο νευρικοί στο τιμόνι μετά την εκδήλωση της πανδημίας της Covid-19, σύμφωνα με το 11ο Βαρόμετρο Υπεύθυνης Οδήγησης του ιδρύματος Vinci Autoroutes που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Οι οδηγοί βρίζουν πλέον λιγότερο εύκολα, αν και εξακολουθούν να βρίζουν πολύ συχνά: 52% έχουν ήδη βρίσει έναν άλλο οδηγό, ποσοστό που είναι μειωμένο κατά τέσσερις μονάδες σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα, η οποία είχε πραγματοποιηθεί στην αρχή της περασμένης χρονιάς, πριν ξεσπάσει η επιδημία του νέου κορονοϊού.

Επίσης λιγότεροι είναι οι οδηγοί που κορνάρουν χωρίς να υπάρχει λόγος (47%, -4 μονάδες) και που θεωρούν ότι γίνονται «άλλος άνθρωπος» στο τιμόνι, δηλαδή πιο νευρικοί, παρορμητικοί ή επιθετικοί (12%, -4).

Οι κάτοικοι των μεσογειακών χωρών είναι οι πιο νευρικοί: οι Έλληνες και οι Γάλλοι είναι αυτοί που βρίζουν περισσότερο τους άλλους (65%), ενώ οι Ισπανοί έχουν την τάση να κάνουν κατάχρηση στο κλάξον (62%).

Άραγε η υγειονομική κρίση έχει κάνει πλέον τους οδηγούς πιο χαλαρούς; Σύμφωνα με τη γενική αντιπρόσωπο του ιδρύματος Vinci Autoroutes, την Μπερναντέτ Μορό, η κρίση είχε κυρίως «έμμεσο αντίκτυπο», στο μέτρο που, με τους περιορισμούς των μετακινήσεων, «υπάρχει λιγότερος κόσμος στο δρόμο, λιγότερη κυκλοφορία και συνεπώς λιγότερες εντάσεις».

«Έχει ενδιαφέρον να δούμε αν αυτές οι καλύτερες συμπεριφορές θα διαρκέσουν στο χρόνο ή αν θα επανέλθουμε στον ‘κόσμο του πριν’», προσθέτει μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο.
Αυτή η βελτίωση είναι εξάλλου μικρή, συνεχίζει, αφού 93% των οδηγών (όσοι και πέρυσι) φοβούνται την επιθετική στάση του άλλου.

Επίσης η χρήση στη διάρκεια της οδήγησης μέσων που αποσπούν την προσοχή του οδηγού (τηλέφωνο, συστήματα πλοήγησης με GPS) βρίσκεται σε σημαντική άνοδο, μια τάση η οποία είναι συνεχής εδώ και χρόνια: 53% (+3 μέσα σε ένα χρόνο και +10 σε πέντε χρόνια) τηλεφωνούν χρησιμοποιώντας ένα σύστημα Bluetooth και 43% εισάγουν παραμέτρους στο GPS τους την ώρα που οδηγούν (+6 σε πέντε χρόνια).

Οι Μεσογειακοί, με τους Έλληνες και τους Ιταλούς (57%), είναι επίσης αυτοί που χρησιμοποιούν περισσότερο το τηλέφωνο, αλλά έχουν εκθρονισθεί από τους Βέλγους (55%) όσον αφορά τη χρήση του GPS.

«Αυτά που αποσπούν την προσοχή του οδηγού καταλαμβάνουν ακόμη περισσότερο χώρο. Έχει κανείς την εντύπωση ότι αυτό δεν θα σταματήσει ποτέ, ιδιαίτερα επειδή τα οχήματα είναι όλο και περισσότερο συνδεδεμένα και δίνουν την ψευδαίσθηση ότι μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα μαζί», σχολιάζει η Μπερναντέτ Μορό.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Ipsos μέσω του Ίντερνετ από τις 2 έως τις 15 Μαρτίου, μεταξύ 12.400 Ευρωπαίων ηλικίας από 16 ετών και άνω, από τους οποίους κατ’ ελάχιστον 1.000 πρόσωπα σε καθεμιά από τις 11 χώρες που σφυγμομετρήθηκαν (Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο, Ισπανία, Βρετανία, Ιταλία, Σουηδία, Πολωνία, Ολλανδία, Σλοβακία), σύμφωνα με τη μέθοδο των ποσοστώσεων.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!