Η προκαταρκτική έκθεση της ΑΑΙΒ αποκάλυψε ότι η πτώση του αεροσκάφους της Air India σε κατοικημένη περιοχή της Ινδίας οφείλεται σε ένα μηχανικό πρόβλημα στο κάθισμα του κυβερνήτη. Συγκεκριμένα, κατά την απογείωση, το κάθισμα γλίστρησε προς τα πίσω λόγω αστοχίας του μηχανισμού ασφάλισης.
Αυτή η απροσδόκητη μετατόπιση είχε ως αποτέλεσμα την ακούσια μετακίνηση των μοχλών ώθησης στη θέση «idle» (μηδέν), μειώνοντας άμεσα την ισχύ των κινητήρων. Τα δεδομένα από το μαύρο κουτί επιβεβαιώνουν ότι ο συγκυβερνήτης αναφώνησε «πέφτει η ώθηση», με τον κυβερνήτη να απαντά «η θέση μου», υποδηλώνοντας το πρόβλημα με το κάθισμά του.
Παρά τις προσπάθειες του συγκυβερνήτη να αποτρέψει την καταστροφή, το αεροσκάφος άρχισε να χάνει ύψος αντί να κερδίζει, οδηγώντας στην τελική πτώση και την ανάφλεξη σε κατοικημένη περιοχή. Το πόρισμα, που δημοσιοποιήθηκε σήμερα (Κυριακή, 15/6), επιβεβαιώνει τη μηχανική αστοχία ως την κύρια αιτία του δυστυχήματος.
Το Boeing 787 Dreamliner θεωρείται ένα από τα πιο προηγμένα επιβατικά αεροσκάφη στον κόσμο. Όμως, όπως αποδείχθηκε, ακόμα και σε ένα τέτοιο τεχνολογικό θαύμα, ένας ασήμαντος φαινομενικά μηχανισμός, όπως η ράγα καθίσματος του κυβερνήτη, μπορεί να αποτελέσει τον κρίσιμο κρίκο που λείπει στην αλυσίδα ασφάλειας.
Το περιστατικό θέτει στο μικροσκόπιο την παλαιότερη υπόθεση της «ανθρώπινης παγίδας» στη σχεδίαση: όταν η διεπαφή ανθρώπου-μηχανής (human-machine interface) δεν προβλέπει την αποτροπή σφαλμάτων, τα λάθη καθίστανται αναπόφευκτα.