Αποσύρονται τα τρόλεϊ: Τι θα γίνει με τους εργαζόμενους

Έπειτα από 70 χρόνια κυκλοφορίας στους δρόμους της Αθήνας, τα τρόλεϊ οδεύουν προς απόσυρση. Όλα όσα είπε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης

Τρόλεϊ ©eurokinissi

Τέλος εποχής , μετά από 70 χρόνια για τα τρόλεϊ στην Αθήνα , αφού αποσύρονται από τους δρόμους, με τον ΟΑΣΑ να σχεδιάζει τη σταδιακή αντικατάστασή τους με 100 νέα, πλήρως ηλεκτρικά λεωφορεία, στο πλαίσιο ανανέωσης του στόλου που εξυπηρετεί την πρωτεύουσα. Στο θέμα αναφέρθηκε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στη συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ

Πιο συγκεκριμένα, ο κος Κυρανάκης μιλώντας για την επερχόμενη κατάργηση των τρόλεϊ, εξήγησε ότι στον προγραμματισμό προβλεπόταν η αγορά νέων οχημάτων, κάτι που αναιρέθηκε, καθώς το δίκτυο (καλώδια και στύλοι) χρειάζεται να αναβαθμιστεί, κάτι που έχει αυξημένο κόστος. Μετά από έρευνα και συνεκτιμήσεις της υφιστάμενης κατάστασης, ο κ. Κυρανάκης είπε ότι το τέλος των τρόλεϊ θα δοθεί στις εξής 2 φάσεις:

ξήλωμα καλωδίων και στύλων σε Αθήνα και Πειραιά, πέραν από μεγάλους κεντρικούς δρόμους όπως η Συγγρού, όπου θα πυκνώσουν τα δρομολόγια,

Αγορά νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, τα οποία θα αντικαταστήσουν τα τρόλεϊ.

Όπως δήλωσε ο κ. Κυρανάκης, οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ θα απορροφηθούν στα λεωφορεία.

Τα πρώτα τρόλεϊ έκαναν την εμφάνισή τους στην Αθήνα το 1953 και αποτέλεσαν για δεκαετίες το πιο φιλικό προς το περιβάλλον αστικό μέσο, πολύ πριν η ηλεκτροκίνηση γίνει ζητούμενο. Σήμερα, κυκλοφορούν περίπου 210 τρόλεϊ, τα περισσότερα εκ των οποίων αποκτήθηκαν μεταξύ 1999 και 2004.

Στόχος του ΟΑΣΑ είναι έως τα τέλη της δεκαετίας να ενισχύσει περαιτέρω τον στόλο με πάνω από 250 νέα ηλεκτροκίνητα οχήματα, καλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών της πρωτεύουσας με σύγχρονο και βιώσιμο τρόπο.