Την έντονη αντίθεσή του στη φημολογούμενη μετατροπή του Μετρικού Δικτύου της Πελοποννήσου σε ποδηλατόδρομο, εξέφρασε ο Σύλλογος Εργαζομένων της ΕΡΓΟΣΕ κατά τη διάρκεια συνάντησής του με τη διοίκηση του Οργανισμού. Όπως σημειώνουν, μία τέτοια εξέλιξη αποτελεί για τους Σιδηροδρομικούς όχι απλά μια διαφωνία αλλά «αιτία πολέμου». Στη συνάντηση συζητήθηκαν ακόμη θέματα όπως, το μεταβατικό οργανόγραμμα, μισθολογικά θέματα, η υποστελέχωση της εταιρείας. Παράλληλα αξιολογούν τη γενικότερη εικόνα ως θολή και απολύτως ρευστή και προτείνουν διεκδίκηση και επαγρύπνηση.
Η ανακοίνωση του Συλλόγου των Εργαζομένων ΕΡΓΟΣΕ
Συνάδελφοι,
την Παρασκευή 3/10 συναντηθήκαμε, κατόπιν αιτήματός μας με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Χρ. Παληό και τον αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο Ευαγγ. Χριστογιάννη.
Η συνάντηση διεξήχθη σε καλό κλίμα, τα αποτελέσματα όμως αυτής υπολείπονται σαφώς.
Τα θέματα όπως ετέθησαν και οι απαντήσεις όπως δόθηκαν έχουν ως εξής :
- Μεταβατικό οργανόγραμμα
Παρατηρήσαμε ότι το μεταβατικό οργανόγραμμα παράγει – αποτυπώνει μια ανισοβαρή δόμηση της λειτουργίας της εταιρείας καθώς οι παραγωγικές Διευθύνσεις Έργων, Συντήρησης, Συμβάσεων και Κυκλοφορίας, εμφανίζονται υποπεριγραφόμενες και υποστελεχωμένες. Ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι η Διεύθυνση Κυκλοφορίας δεν διαθέτει καν Διευθυντή!
Η ασάφεια εντείνεται περαιτέρω προς τα κατώτερα ιεραρχικά επίπεδα, όπου παρατηρείται η ύπαρξη Υπηρεσιών ή Υποδιευθύνσεων με αλληλοκαλυπτόμενους ρόλους με ασαφείς και γενικόλογες περιγραφές.
Σε κάθε περίπτωση η «μεταβατικότητα» δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία για προχειρότητα ή για έλλειψη ορθολογικότητας.
Οι απαντήσεις που λάβαμε εστίασαν αποκλειστικά στον μεταβατικό- προσωρινό χαρακτήρα του εγχειρήματος και στο ότι όλα θα επαναθεωρηθούν με την εφαρμογή οριστικού οργανογράμματος.
Ζητήσαμε να συμμετάσχουμε στην διαβούλευση – σε όποιο στάδιο αυτής – για το οριστικό οργανόγραμμα (όσον αφορά στην δομή και όχι φυσικά στην στελέχωση) και μας υποσχέθηκε ότι θα γίνει κύκλος επαφών με τον Σύμβουλο (Ernst & Young) ώστε να συζητηθούν και να ληφθούν υπόψιν οι απόψεις και παρατηρήσεις μας.
Άποψή μας είναι ότι αυτό είναι αναγκαίο να γίνει όχι μόνο σε στενό υπηρεσιακό κύκλο, αλλά με ευρεία διαβούλευση και με συμμετοχή του Σωματείου μας.
- Διοικητική δομή εταιρείας
Τονίσαμε πως θεωρούμε ακατανόητη την έκδοση απόφασης περί αποφαινομένων οργάνων 25 μέρες μετά τη σύσταση της εταιρείας. Η συγκεκριμένη απόφαση προφανώς απαιτεί εμβάθυνση στις πιο κάτω βαθμίδες αφενός και αφετέρου συμπλήρωση με αποφάσεις που θα καθορίζουν τις εξουσιοδοτήσεις.
Λάβαμε τη διαβεβαίωση ότι οι σχετικές ενέργειες θα ολοκληρωθούν σύντομα.
- Μισθολογικά θέματα
Ζητήσαμε την ομογενοποίηση των μισθολογικών απολαβών όλων των εργαζομένων, πρωτευουσών και δευτερευουσών σύμφωνα με την λογική του νόμου, με στόχο την αποκατάσταση του αισθήματος δικαίου. Τέθηκαν εκ νέου τα προβλήματα που προκύπτουν από την μη μισθολογική αναγνώριση των θέσεων ευθύνης διαχείρισης συμβάσεων έργων και μελετών, οι οποίες ανατίθενται σε στελέχη που δεν έχουν θέση ευθύνης με βάση το οργανόγραμμα.
Λάβαμε την ενημέρωση, ότι το πρώτο ζήτημα βρίσκεται σε φάση εξέτασης.
- Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας – όριο ηλικίας εργαζομένων
Ζητήσαμε να παραταθεί κατά 1 χρόνο η εφαρμογή της αναγκαστικής απομάκρυνσης των εργαζομένων που συμπληρώνουν το 67ο έτος ηλικίας, ιδίως δε για τους μη έχοντες θεμελιώσει δικαίωμα πλήρους σύνταξης.
Η νομική υποχρέωση της Υποκατάστατης (νέα εταιρεία) να διατηρήσει όλα τα δικαιώματα και υποχρεώσεις που υπάρχουν ή απορρέουν από τις συμβάσεις των εργαζομένων, που υφίσταντο με τις Υποκαθιστάμενες εταιρείες, είναι απολύτως σαφής και δεν επιδέχεται άλλης ερμηνείας.
Επ’ αυτού του ζητήματος λάβαμε την πρώτη κατά σειρά, απολύτως σαφή απάντηση, ένα μεγαλοπρεπές : όχι.
- Ζητήσαμε:
- να ξεκινήσουν έγκαιρα οι διαπραγματεύσεις για νέα ΣΣΕ,
- να αναγνωριστούν ως Master οι τίτλοι 5ετούς φοίτησης όπως εξαγγέλθηκε στη ΔΕΘ.
- καθώς και να συνεχιστεί κανονικά η εκτέλεση του Συμβολαίου αποζημίωσης Αστικής ευθύνης προκειμένου να καλύψει και τους συναδέλφους προ του 2019.
Λάβαμε θετικές απαντήσεις.
- Υποστελέχωση εταιρείας
Ζητήσαμε να αντιμετωπιστούν άμεσα τα κενά στελέχωσης (το νέο οργανόγραμμα προβλέπει 2.510 θέσεις εργασίας), προκειμένου να θεραπευτεί και η απαιτούμενη ανάγκη μεταφοράς τεχνογνωσίας προς τις νεότερες γενιές.
Το πρόβλημα σημειώθηκε προς επίλυση.
Θεωρούμε το συγκεκριμένο ως θέμα πρωταρχικής σπουδαιότητας!
- Ζητήσαμε να ενημερωθούμε και για το θέμα τυχόν μεταστέγασης μερικής ή ολικής.
Πληροφορηθήκαμε ότι αναζητείται κτίριο κατάλληλο όσον αφορά το μέγεθος, τις υποδομές και την θέση αλλά δεν έχουν καταλήξει ακόμη.
Προτείναμε την ανακαίνιση του υπάρχοντος κτιρίου έστω όροφο – όροφο και βάσει ολοκληρωμένης μελέτης με ολιστική αντιμετώπιση, ήτοι αρχιτεκτονικά, στατικά και Η/Μ εγκαταστάσεων, για την απαίτηση εκσυγχρονισμού του κτιρίου σύμφωνα με τα σύγχρονα δεδομένα.
- Θέσαμε με σαφήνεια την κάθετη εναντίωσή μας σε σχέδια μαθητευόμενων μάγων (στην καλύτερη περίπτωση) και περιφερόμενων πλασιέ αλλότριων συμφερόντων (στη χειρότερη), που προβάλλουν την μετατροπή του Μετρικού Δικτύου της Πελοποννήσου σε… Ποδηλατόδρομο (!!!) ως αναπτυξιακή προοπτική.
Τονίσαμε ότι κάτι τέτοιο αποτελεί για τους Σιδηροδρομικούς όχι απλά μια διαφωνία αλλά «αιτία πολέμου»!
Μας απήντησαν ότι δεν ξέρουν κάτι και δεν αφορά την Διοίκηση, το τι προτείνει κάποιος τρίτος φορέας, εν προκειμένω ο θεσμοθετημένος τεχνικός σύμβουλος της Πολιτείας.
Στην εύλογη – μεταφορική – ερώτησή μας για το τι πράττει ένας ιδιοκτήτης ακινήτου όταν αυτό προτείνεται για πλατεία από κάποιον μη έχοντα ιδιοκτησία, απάντησε ότι χωρίς τη συναίνεση του ιδιοκτήτη προφανώς και τίποτε δεν μπορεί να προχωρήσει.
Κρίνουμε πάντως ότι επί του ζητήματος δεν αρκούν οι σιωπηρές απορρίψεις αλλά απαιτούνται και ενέργειες.
- Στον ίδιο άξονα εκφράσαμε τις αντιρρήσεις μας για τον περιορισμό των αρτηριακών δρομολογίων Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 2 ανερχόμενα και 2 κατερχόμενα, προκειμένου να επιταχυνθούν τα έργα αποκατάστασης των ζημιών από τον Daniel.
Είχαμε εκφράσει έγκαιρα τις ανησυχίες μας ότι η ανάθεση εκτέλεσης αυτών των έργων σε φορείς ασχέτους προς τα σιδηροδρομικά έργα (Υπερταμείο, Υπουργείο ) κάπως έτσι θα εξελίσσονταν και δυστυχώς επαληθευτήκαμε.
Ελπίζουμε να μη δούμε και το αποκορύφωμα της ασχετοσύνης, δηλαδή τον μηδενισμό των επιβατικών δρομολογίων …
Η απάντηση ότι αυτά εκτελούνται από τρίτους και όχι από την εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.», ήρθε να ενδυναμώσει τις αντιρρήσεις μας.
Εν αναμονή περαιτέρω εξελίξεων αξιολογούμε την γενικότερη εικόνα ως θολή και απολύτως ρευστή και προτείνουμε διεκδίκηση και επαγρύπνηση.