Τέμπη: Στις 23 Mαρτίου 2026 ξεκινά η δίκη

Πότε θα ξεκινήσει η η δίκη για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη,όπου 57 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους μετά από σύγκρουση τρένων

Οι διασώστες στον τόπο της τραγωδίας στα Τέμπη © Eurokinissi

Στις 23 Μαρτίου 2026 αναμένεται να ξεκινήσει η δίκη για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, όπου 57 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους μετά από σύγκρουση τρένων. Η ημερομηνία ορίστηκε από τον Εισαγγελέα Εφετών Λάρισας. Η δίκη αναμένεται να κρατήσει αρκετούς μήνες και θα διεξαχθεί σε ειδική αίθουσα.

Ανάμεσα σε εκείνους που θα καθίσουν στο εδώλιο είναι ο σταθμάρχης ο οποίος με τα μοιραία εγκληματικά του λάθη έβαλε τα τρένα στην ίδια γραμμή, συνάδελφοί του που δεν ήταν στο πόστο τους, υψηλόβαθμα στελέχη (διευθυντές) του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, διευθυντικά στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ και της Hellenic Train της εταιρείας ιταλικών συμφερόντων που διαχειρίζεται ακόμα και σήμερα το σιδηροδρομικό δίκτυο. Η δικογραφία είναι άνω των 60 χιλιάδων σελίδων.

Όπως έχει γίνει γνωστό, 36 µη πολιτικά πρόσωπα θα καθίσουν στο εδώλιο κατηγορούµενα για πράξεις και παραλείψεις που διώκονται σε βαθµό πληµµελήµατος και κακουργήµατος και συνδέονται αιτιωδώς µε τη σιδηροδροµική τραγωδία στις 28 Φεβρουαρίου 2023.

Κριτική για τη στάση της στο θέμα των Τεμπών άσκησε στη Ζωή Κωνσταντοπούλου. ο υπουργός Δικαιοσύνης, Γιώργος Φλωρίδης, κατηγορώντας την πρόεδρο της Πλεύσης Ελευθερίας και δικηγόρο συγγενών θυμάτων στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη ότι δεν ήθελε να ξεκινήσει η δίκη.

Όπως είπε, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, «ο πρώτος και σημαντικότερος λόγος είναι ότι όσο μπορεί να παραμείνει η ανάκριση ανοιχτή διέπεται από μυστικότητα και έχουν τη δυνατότητα από τα χιλιάδες στοιχεία οι δικηγόροι να διοχετεύουν στοιχεία που να δημιουργούν στρέβλωση και συνωμοσιολογία».

Και στη συνέχεια πρόσθεσε: «Η μυστικότητα επιτρέπει να δημιουργούνται συνωμοσίες όπως το παράνομο φορτίο που το πήρε μια εταιρεία φάντασμα από τον Προμαχώνα, ανέβηκε λαθραία στην αμαξοστοιχία, αυτό εξερράγη και προκάλεσε την πυρόσφαιρα που αφαίρεσε ζωές που δεν θα χάνονταν από τη σύγκρουση. Είχαμε και ότι είχαν εξαφανιστεί 3 βαγόνια ένα εξαερώθηκε και 53 επιβάτες χάθηκαν», συνέχισε ο κ. Φλωρίδης.

Με βάση αυτή τη συνωμοσιολογία, συμπλήρωσε ο υπουργός Δικαιοσύνης, «η κυβέρνηση κατηγορήθηκε για συγκάλυψη αλλά αυτό αποδείχθηκε ένα μεγάλο ψέμα και λίγοι το πολεμούσαμε με τις πληροφορίες που έβγαιναν στη δημοσιότητα από εφημερίδες και ιστοσελίδες»

Όπως υπενθύμισε «το θέμα που τέθηκε τελευταία ήταν ότι έκλεισε μια – τεράστια και υποδειγματική – ανάρτηση και έγινε μια απόπειρα εκμετάλλευσης ενός δυστυχή ανθρώπου πρωτίστως από την κυρία Κωνσταντοπούλου. Το σημείο εκβιασμού της δικαιοσύνης ήταν ότι “ζητάμε εκταφή για βιοχημικές εξετάσεις στο πλαίσιο της ανάκρισης που είχε κλείσει” και αν αυτό συνέβαινε δεν θα γινόταν ποτέ η δίκη. Η τελική επιδίωξη ήταν να εκραγεί η κοινωνία».

Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Φλωρίδης θύμισε, ακόμα, ότι «κάθε φορά που ο ανακριτής πλησίαζε να κλείσει την ανάκριση, γινόταν από τους δικηγόρους κάτι για τον ανακριτή. Αίτηση εξαιρέσεως για να αποφασίσει το δικαστικό συμβούλιο. Μετά μήνυση στον ανακριτή επειδή δεν συμπεριέλαβε 650.000 στοιχεία και αποδείχθηκε ότι αυτοί που το ζητούσαν τα είχαν πάρει νωρίτερα».