28η Οκτωβρίου: Μαθητής με αυτισμό αποκλείστηκε από τη σημαιοφορία στην παρέλαση

Υπόθεση αποκλεισμού μαθητή με αυτισμό από τη σημαιοφορία στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις

Μαθητές ©intime

Μαθητής με αυτισμό που αναδείχθηκε σημαιοφόρος στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου με κλήρωση, αποκλείστηκε από τη σημαιοφορία. Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) ζητεί πλήρη διερεύνηση των σχετικών καταγγελιών, καθώς και απόδοση ευθυνών εφόσον το περιστατικό επιβεβαιωθεί.

Συγκεκριμένα, ο μαθητής είχε αναδειχθεί σημαιοφόρος για την 28η Οκτωβρίου ύστερα από επίσημη διαδικασία, ωστόσο λίγες ώρες αργότερα ενημερώθηκε ότι η κλήρωση θα επαναληφθεί. Η οικογένεια του παιδιού προσπαθεί να διασφαλίσει ότι δεν θα επαναληφθούν τέτοιου είδους αποκλεισμοί και κατέθεσε επίσημη αναφορά στη διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας, με κοινοποίηση στο υπουργείο Παιδείας, ζητώντας να διερευνηθούν πλήρως οι συνθήκες του περιστατικού και να θεσπιστούν σαφείς οδηγίες για το μέλλον.

28η Οκτωβρίου: Έντονες αντιδράσεις μετά τον αποκλεισμό του μαθητή με αυτισμό

Η υπόθεση, η οποία έχει προκαλέσει έντονο δημόσιο διάλογο για τα ζητήματα ισότητας και συμπερίληψης στα σχολεία, επαναφέρει στο προσκήνιο τα σοβαρά εμπόδια που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν οι μαθητές με αναπηρία στην εκπαιδευτική διαδικασία.

«Ο αγώνας για ένα συμπεριληπτικό σχολείο που θα σέβεται και θα μορφώνει όλους τους μαθητές δίχως αποκλεισμούς είναι συνεχής και αδιάκοπος» τονίζει μάλιστα η ΕΣΑμεΑ.

Η ανακοίνωση της ΕΣΑμεΑ:

«Την πλήρη διαλεύκανση και διερεύνηση τυχόν ευθυνών, αν πράγματι αποκλείστηκε μαθητής με αυτισμό, λόγω της αναπηρίας του, από κλήρωση ώστε να είναι σημαιοφόρος ή παραστάτης του σχολείου του, ζητά η ΕΣΑμεΑ, από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικά με την αναφορά που έχουν καταθέσει οι γονείς του μαθητή στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας, σύμφωνα με δηλώσεις τους σε ηλεκτρονικό μέσο ενημέρωσης.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ενώ ο μαθητής είχε κληρωθεί ως σημαιοφόρος, η κλήρωση πραγματοποιήθηκε εκ νέου, ώστε να αποκλειστεί, ενώ και το αποτέλεσμα του αποκλεισμού και της διάκρισης ανακοινώθηκε στον μαθητή με τον πλέον αντιπαιδαγωγικό και απαράδεκτο τρόπο, σύμφωνα με τα λεγόμενα των γονιών του.

Οι μαθητές με αναπηρία, χρόνιες ή/και σπάνιες παθήσεις και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν να αντιμετωπίσουν τεράστια προβλήματα στα σχολεία τους: νομοθεσία που αλλάζει κάθε χρόνο, κενά σε εκπαιδευτικούς, ΕΒΠ, σχολικούς νοσηλευτές, εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης, ανύπαρκτα δρομολόγια σχολικών λεωφορείων, ακατάλληλα και μη προσβάσιμα κτίρια, μη προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό, γραφειοκρατία.

Ο αγώνας για ένα συμπεριληπτικό σχολείο που θα σέβεται και θα μορφώνει όλους τους μαθητές δίχως αποκλεισμούς είναι συνεχής και αδιάκοπος.

Ταυτόχρονα η ΕΣΑμεΑ ζητά να γίνει σεβαστή από τα ΜΜΕ η απόφαση των γονέων να διατηρηθεί η ανωνυμία της οικογένειας, προκειμένου να προστατευθούν τόσο η ιδιωτικότητα όσο και η ψυχική υγεία του παιδιού».