Τρένο προς Λάρισα μπήκε σε λάθος γραμμή, τι κατήγγειλαν οι επιβάτες

Νέο σοβαρό περιστατικό με τρένο στον σιδηρόδρομο. Η αμαξοστοιχία που μπήκε σε λάθος γραμμή. «Κάτι συνέβη με το κλειδί», είπε ο υπάλληλος

Νέο συμβάν με τρένο σε λάθος γραμμή © EUROKINISSI/ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Νέες καταγγελίες εγείρουν ανησυχίες για την ασφάλεια στο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ελλάδα, μετά από περιστατικό με τρένο, που μπήκε για αρκετά χιλιόμετρα σε λάθος γραμμή εξόδου πριν τελικά επιστρέψει στην κανονική του πορεία.

Σύμφωνα με μαρτυρίες επιβατών, το συμβάν σημειώθηκε στο δρομολόγιο των 17:30 από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα, με τον συρμό να κινείται σε λανθασμένη γραμμή για αρκετή απόσταση. Ένας υπάλληλος παραδέχτηκε πως «κάτι συνέβη με το κλειδί και μπήκαμε στη λάθος γραμμή», προκαλώντας αναστάτωση στους επιβάτες.

Το τρένο σε λάθος γραμμή και τα προβλήματα στον σιδηρόδρομο

Το περιστατικό έρχεται να υπογραμμίσει τα προβλήματα ασφάλειας που εξακολουθούν να υπάρχουν στο δίκτυο του ΟΣΕ και τα οποία έρχονται να επιβεβαιώσουν για πολλοστή φορά την απαξίωση του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα. Επιβάτες κατήγγειλαν επίσης ότι πολλοί σταθμοί ήταν σκοτεινοί και χωρίς προσωπικό, γεγονός που αύξανε το αίσθημα ανασφάλειας.

Το νέο περιστατικό με το τρένο που μπήκε σε λάθος γραμμή και συνέχισε την πορεία του για μερικά χλμ., έρχεται να υπενθυμίσει την ανάγκη για άμεσα και αποφασιστικά μέτρα, ώστε να αλλάξει άρδην η κατάσταση στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Τι απαντά ο ΟΣΕ

Με αφορμή σημερινό δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών» που αναφέρει ότι τρένο μπήκε σε λάθος γραμμή στη Λάρισα, ο ΟΣΕ – Σιδηρόδρομοι Ελλάδας δηλώνει κατηγορηματικά: Καμία αμαξοστοιχία δεν μπήκε σε λάθος γραμμή. Το συγκεκριμένο δημοσίευμα είναι ψευδές. Υπενθυμίζουμε ωστόσο στην Hellenic Train και στη μητρική της εταιρεία Ferrovie dello Stato ότι, όπως η ίδια η εταιρεία γνωρίζει, βάσει του ευρωπαϊκού πλαισίου και του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, στις περιπτώσεις ελεγχόμενης χάραξης για αλλαγή τροχιάς ή ελεγχόμενης παλινδρόμησης, το προσωπικό της αμαξοστοιχίας οφείλει να ενημερώνει έγκαιρα και μετ’ επιτάσεως τους επιβάτες για την αλλαγή πορείας. Η έλλειψη ενημέρωσης, όπως και η λάθος ενημέρωση, όπως καταγγέλλει επιβάτης του προαστιακού Θεσσαλονίκης, είναι απαράδεκτη και πλήττει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού και της κοινωνίας. Σημειώνουμε ότι το συγκεκριμένο τμήμα γραμμής στη Σίνδο όπως και 80% του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη διαθέτει εγκατεστημένο και λειτουργικό σύστημα τηλεδιοίκησης.