Απεργία 18 Νοέμβρη: Ποιοι συμμετέχουν, τα Μέσα Μεταφοράς που επηρεάζονται

Απεργία σε τρένα και προαστιακό αύριο Τρίτη 18 Νοεμβρίου. Οι εργαζόμενοι θέτουν στο τραπέζι μια σειρά από ζητήματα

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς © Eurokiniss

Νέα απεργία θα πραγματοποιηθεί αύριο Τρίτη 18 Νοεμβρίου με ακυρώσεις δρομολογίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Ειδικότερα, σε νέα τροχιά κινητοποιήσεων μπαίνουν οι εργαζόμενοι της Hellenic Train, οι οποίοι ανακοίνωσαν 24ωρη απεργία για την Τρίτη 18 Νοεμβρίου, συμπαρασύροντας και τα δρομολόγια του προαστιακού στην Αθήνα. Για την ίδια ημέρα, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών προχωρά σε 4ωρη στάση εργασίας, από τις 09:01 έως τις 13:00, δημιουργώντας ένα σκηνικό γενικευμένων καθυστερήσεων και ακυρώσεων.

Η εταιρεία αναμένεται να ανακοινώσει το πρόγραμμα των δρομολογίων που δεν θα πραγματοποιηθούν, καθώς και το εάν θα λειτουργήσει με προσωπικό ασφαλείας.

Ωστόσο, πίσω από την εξαγγελία της απεργίας κρύβεται μια λίστα μακρά και –όπως λένε οι εργαζόμενοι– χρόνια. Με κοινή ανακοίνωση, τα σωματεία καλούν τον ΟΜΕΔ να μπει στη συζήτηση, ελπίζοντας σε έναν ουσιαστικό διάλογο με τη διοίκηση της Hellenic Train.

Οι εργαζόμενοι θέτουν στο τραπέζι μια σειρά από ζητήματα που –όπως υποστηρίζουν– επηρεάζουν την ασφάλεια, τη λειτουργία και την αξιοπιστία του σιδηροδρομικού δικτύου.

Μεταξύ άλλων ζητούν:

  • Ενίσχυση προσωπικού και άμεσες προσλήψεις σε κρίσιμες ειδικότητες.
  • Τήρηση ωραρίων και αναπαύσεων, με βάση την εργατική νομοθεσία.
  • Αποκατάσταση και εκσυγχρονισμό υποδομών, από μηχανοστάσια και τροχαίο υλικό μέχρι τον εξοπλισμό των συνεργείων.
  • Καλύτερο προγραμματισμό δρομολογίων και μέτρα που θα μειώσουν τις καθυστερήσεις.
  • Προστασία εργασιακών δικαιωμάτων και αποτροπή καταχρηστικών αποφάσεων.
  • Ανακλήσεις απολύσεων και επιστροφή εργαζομένων σε θέση εργασίας.
  • Βελτίωση των συνθηκών υγιεινής σε σταθμούς, οι οποίοι –όπως αναφέρουν– βρίσκονται σε κακή κατάσταση.
  • Ολοκλήρωση των έργων ασφαλείας, με έμφαση στα συστήματα που είτε λείπουν είτε παραμένουν ημιτελή.

Στο στόχαστρο μπαίνουν επίσης οισυχνές αλλαγές ωραρίου και τόπου εργασίας στο customer care, που –σύμφωνα με τους εργαζομένους– διαλύουν κάθε οικογενειακό προγραμματισμό και πλήττουν την ψυχική και σωματική τους υγεία.