Μετρό, Ηλεκτρικός, Τραμ: Νέα στάση εργασίας το Σάββατο 29 Νοεμβρίου

Οι εργαζόμενοι στο Μετρό, τον Ηλεκτρικό και το Τραμ προχωρούν σε προειδοποιητική στάση εργασίας, αντιδρώντας στην 24ωρη λειτουργία

Στάση εργασίας σε Μετρό, Ηλεκτρικό, Τραμ © Eurokinissi

Σε τετράωρη προειδοποιητική στάση εργασίας προχωρούν το Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2025 οι εργαζόμενοι στο Μετρό, τον Ηλεκτρικό και το Τραμ, αντιδρώντας -όπως αναφέρουν- στην αδράνεια της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών και στη σχεδιαζόμενη 24ωρη λειτουργία των μέσων χωρίς την επίλυση κρίσιμων ζητημάτων στελέχωσης, συντήρησης και μισθολογικών δικαιωμάτων.

Ειδικότερα, οι εργαζόμενοι του Μετρό της Αθήνας θα πραγματοποιήσουν στάση εργασίας από τη 1:00 έως τις 5:00 τα ξημερώματα της Κυριακής 30 Νοεμβρίου, καταγγέλλοντας «τη συνεχιζόμενη αδράνεια και τις ασυνεπείς δημόσιες τοποθετήσεις» του Υπουργείου Μεταφορών. Όπως επισημαίνουν, η κυβέρνηση προωθεί τη 24ωρη λειτουργία των δρομολογίων κάθε Σάββατο βράδυ, την ώρα που παραμένουν άλυτα ζητήματα υποστελέχωσης σε κρίσιμες ειδικότητες, έλλειψης διαθέσιμων συρμών για την κάλυψη του συγκοινωνιακού έργου και μη αναγνώρισης της προϋπηρεσίας νεοπροσληφθέντων από τον ιδιωτικό τομέα στα μισθολογικά τους κλιμάκια.

 Η ανακοίνωση των σωματείων για την απεργία σε Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ

Οι εργαζόμενοι των Σταθερών Συγκοινωνιών σε όλες τις γραμμές (Γραμμή 1 – πρ. ΗΣΑΠ, Γραμμές 2 & 3 – Μετρό, Γραμμές Τραμ), προχωρούμε σε τετράωρη προειδοποιητική στάση εργασίας το Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2025, από τη 01:00 π.μ. έως τις 05:00 π.μ., διαμαρτυρόμενοι για τη συνεχιζόμενη αδράνεια και τις ασυνεπείς δημόσιες τοποθετήσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών.

Η στάση εργασίας αποφασίστηκε ως άμεση απάντηση στις επανειλημμένες δημόσιες τοποθετήσεις του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών οι οποίες αφορούν σε:

  • Αυξήσεις στους μισθούς των εργαζομένων των Σταθερών Συγκοινωνιών.
  • Αύξηση των ποσοστών προσαύξησης των νυχτερινών και αργιών.

Οι δηλώσεις αυτές έρχονται την ώρα που ο ίδιος τονίζει τη «συνεργασία» των εργαζομένων για την εφαρμογή της 24ωρης λειτουργίας στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς. Ωστόσο, μέχρι και σήμερα, το μόνο που βλέπουμε είναι λόγια και όχι πράξεις. Οι νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν τα παραπάνω ζητήματα είναι ήδη υπογεγραμμένες και αποτελούν δεσμεύσεις της εταιρείας (ΣΤΑΣΥ) έναντι των εργαζομένων, καθώς περιλαμβάνονται στην τελευταία ισχύουσα Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΕΣΣΕ 2024-2025).

Είναι παράλογο το Υπουργείο Μεταφορών και η Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. να επιδιώκουν την πλήρη εφαρμογή της 24ωρης λειτουργίας, όταν παραμένουν ανοιχτά και άλυτα τα εξής κρίσιμα ζητήματα:

  • Υποστελέχωση σε όλες τις ειδικότητες Λειτουργίας και Συντήρησης.
  • Έλλειψη Διαθεσιμότητας συρμών ικανών να φέρουν εις πέρας το συγκοινωνιακό έργο.
  • Μη αναγνώριση της κατοχυρωμένης προϋπηρεσίας από τον ιδιωτικό τομέα σε μισθολογικά κλιμάκια για τους νεοπροσληφθέντες εργαζόμενους.

Παρά τις τεράστιες αυτές ελλείψεις, οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ δίνουν το 120% των δυνατοτήτων τους, βάζοντας πλάτη για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, ιδιαίτερα δε, υπό τις συνθήκες της 24ωρης λειτουργίας.

Δεν είμαστε επαίτες. Απαιτούμε μόνο να μπορούμε να εργαζόμαστε με αξιοπρέπεια και να πληρωνόμαστε για την εργασία μας.

Ζητούμε την κατανόηση του επιβατικού κοινού για την ταλαιπωρία που θα υποστεί κατά τις ώρες της στάσης εργασίας. Ο αγώνας μας είναι και αγώνας για την αναβάθμιση των μέσων σταθερής τροχιάς προς όφελος όλων των πολιτών.

Η Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ και η πολιτική ηγεσία οφείλουν να αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στους εργαζόμενους, υλοποιώντας άμεσα τις δεσμεύσεις τους!

Τα Δ.Σ.