ΟΦΑΕ: Σύσκεψη για τις οικονομικές επιβαρύνσεις και τις απαγορεύσεις κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων

Κρίσιμα ζητήματα που θέτουν σε κίνδυνο το μέλλον του κλάδου των φορτηγών αυτοκινητιστών στο επίκεντρο σύσκεψης της ΟΦΑΕ

Φορτηγά στην Εθνική Οδό © InTIme

Σημαντική σύσκεψη πραγματοποιήθηκε χθες Δευτέρα στα γραφεία της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), με τη συμμετοχή εκπροσώπων των φορέων της Εφοδιαστικής Αλυσίδας και σωματείων ιδιοκτητών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης (ΦΔΧ), έπειτα από πρόσκληση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας.

Αντικείμενο της σύσκεψης αποτέλεσαν τα διαχρονικά και οξυμένα πλέον προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των οδικών μεταφορών, τα οποία επηρεάζουν άμεσα την εύρυθμη λειτουργία της Εφοδιαστικής Αλυσίδας. Παράλληλα, επισημάνθηκε η συστηματική αδράνεια των αρμόδιων κρατικών φορέων, καθώς και η λήψη αποφάσεων χωρίς προηγούμενη διαβούλευση, γεγονός που οδηγεί τον κλάδο σε συνεχή επιχειρηματικά αδιέξοδα.

Η πρόσφατη δημοσιοποίηση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με τις υπέρμετρες οικονομικές επιβαρύνσεις για τους επαγγελματίες, καθώς και οι σχεδιαζόμενες απαγορεύσεις κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων σε βασικούς οδικούς άξονες, κατέστησαν επιτακτική την πραγματοποίηση της συζήτησης.

Ο Πρόεδρος της ΟΦΑΕ ανέλυσε τα κρίσιμα ζητήματα που θέτουν σε διακινδύνευση το μέλλον του κλάδου, παρουσιάζοντας εκ νέου τις ολοκληρωμένες προτάσεις της Ομοσπονδίας οι οποίες εστιάζουν:

  • στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής μεταφοράς,
  • στην ανανέωση του στόλου των ΦΔΧ με κατάλληλα κίνητρα,
  • στην άμεση θωράκιση του ελεγκτικού μηχανισμού, ώστε να εξαλειφθεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός και οι παράνομες μεταφορές από αλλοδαπά οχήματα, που αποστερούν το μεγαλύτερο μέρος του μεταφορικού έργου από τις ελληνικές επιχειρήσεις και απειλούν τον κλάδο με πλήρη συρρίκνωση.

Επιπλέον, συζητήθηκαν εκτενώς:

  • οι ανεξήγητες και υπερβολικές απαγορεύσεις κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων,
  • οι δυσλειτουργίες και οι υπέρμετρες επιβαρύνσεις που προκύπτουν από το νέο ΚΟΚ,
  • η επαναλαμβανόμενη αδυναμία έκδοσης καρτών ψηφιακών ταχογράφου που στερεί το δικαίωμα εργασίας από πολλούς οδηγούς διεθνών μεταφορών,
  • η απαγόρευση χρήσης της Παλιάς Εθνικής Οδού σε κρίσιμα τμήματα,
  • η παντελής έλλειψη υποδομών για την ασφαλή στάθμευση και εξυπηρέτηση των οδηγών,
  • καθώς και σειρά άλλων θεμάτων που έχουν φέρει τον κλάδο στα όρια της βιωσιμότητας.

Οι εκπρόσωποι των οδικών μεταφορών εξέφρασαν ενιαία θέση και πλήρη σύμπνοια, διαμηνύοντας ότι ο κλάδος είναι αποφασισμένος να προχωρήσει σε κινητοποιήσεις εντός του 2025 και προ της περιόδου των εορτών, εάν δεν υπάρξει άμεσα διάθεση παραγωγικού διαλόγου από την Πολιτεία. Οι φορείς της Εφοδιαστικής Αλυσίδας δήλωσαν την ξεκάθαρη υποστήριξή τους προς την ΟΦΑΕ και, κατά πλειοψηφία, την πρόθεσή τους να στηρίξουν αντίστοιχες πρωτοβουλίες, εφόσον απαιτηθεί.

Τέλος, συμφωνήθηκε η αποστολή αναλυτικού υπομνήματος προς την πολιτική ηγεσία των συναρμόδιων Υπουργείων, με αίτημα άμεσης συνάντησης και κατάρτισης συγκεκριμένου σχεδίου δράσης για την αποτελεσματική επίλυση των κρίσιμων θεμάτων του κλάδου.