Γ.Δ.
1414.65 -1,67%
ACAG
-0,53%
5.65
BOCHGR
+0,71%
4.25
CENER
-3,15%
8.62
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,76%
9.13
NOVAL
-0,77%
2.58
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,75%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,43%
1.444
ΑΒΕ
-1,02%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-1,84%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-3,72%
3.11
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.466
ΑΝΔΡΟ
-1,22%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
-4,56%
6.7
ΑΤΤΔ
-11,11%
200
ΑΤΤΙΚΑ
-3,06%
2.22
ΒΙΟ
-3,80%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,56%
1.785
ΒΙΟΣΚ
-3,13%
1.55
ΒΙΟΤ
+9,93%
0.332
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,58%
17.44
ΔΑΑ
-0,55%
7.578
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-4,09%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-3,02%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,41%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-0,67%
1.49
ΕΕΕ
-1,60%
33.2
ΕΚΤΕΡ
-1,04%
1.524
ΕΛΒΕ
+1,83%
5.55
ΕΛΙΝ
-2,38%
2.05
ΕΛΛ
-1,11%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,39%
1.8
ΕΛΠΕ
-0,28%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,95%
1.812
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
-2,51%
1.165
ΕΤΕ
-0,91%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-2,99%
1.95
ΕΧΑΕ
-2,45%
4.38
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-3,28%
0.2805
ΙΛΥΔΑ
-2,64%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
4.64
ΙΝΛΙΦ
-0,67%
4.42
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-2,28%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-6,22%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-3,52%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-1,72%
342
ΚΕΚΡ
-2,19%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,97%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-1,58%
1.122
ΚΟΥΕΣ
+3,78%
5.76
ΚΡΙ
+1,89%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
+14,04%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-0,35%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,54%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.26
ΜΕΡΚΟ
+7,14%
45
ΜΙΓ
-2,99%
3.25
ΜΙΝ
-5,77%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,99%
20.66
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.62
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,62%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.05
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-2,00%
33.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.862
ΞΥΛΚ
-2,88%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,85%
21.2
ΟΛΠ
-0,35%
28.4
ΟΛΥΜΠ
-1,99%
2.46
ΟΠΑΠ
-1,06%
15.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.824
ΟΤΕ
-2,12%
15.72
ΟΤΟΕΛ
-1,60%
11.1
ΠΑΙΡ
+1,47%
0.968
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-3,74%
3.73
ΠΕΡΦ
-4,19%
6.18
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.12
ΠΛΑΘ
-1,44%
3.755
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,79%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.65
ΠΡΟΦ
-1,52%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-3,79%
1.65
ΣΑΡ
-0,54%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,93%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-1,57%
6.28
ΣΠΙ
-0,33%
0.596
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.65
ΤΖΚΑ
+0,74%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,72%
0.228
ΦΡΛΚ
-0,92%
3.78
ΧΑΙΔΕ
-2,46%
0.595

Γεγονός η προσωρινή άδεια οδήγησης στον πρώτο 17χρονο

Την πρακτική εξέταση του πρώτου 17άρη υποψηφίου, για την απόκτηση της προσωρινής άδειας οδήγησης, παρακολούθησαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Ο πρώτος νέος, που θα «πιάσει» τιμόνι, σύμφωνα με τον νέο νόμο για την αναμόρφωση της εκπαίδευσης και των εξετάσεων των οδηγών, έκλεισε τα 17 έτη τον περασμένο Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο ξεκίνησε την πρακτική του εκπαίδευση για την απόκτηση της προσωρινής άδειας οδήγησης. Σημειώνεται, ότι ο νεαρός δεν χρειάστηκε να δώσει θεωρητικές εξετάσεις γιατί έχει ήδη δίπλωμα μοτοποδηλάτου 50cc.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής αφού έδωσε στον 17 χρόνο Πέρρο το σήμα «Σ» που θα πρέπει, βάσει του νέου νόμου, να τοποθετείται στο όχημα, το οποίο θα οδηγεί με υποχρεωτική παρουσία συνοδού, δήλωσε «Θέλω να δώσω συγχαρητήρια στον Πέρρο και του εύχομαι να είναι ένας καλός οδηγός, δηλαδή ένας υπεύθυνος οδηγός.

Ο Πέρρος είναι επισήμως ο πρώτος 17χρονος που παίρνει άδεια οδήγησης, με βάση το νόμο που ψηφίσαμε τον περασμένο Νοέμβριο και μέσα σε χρόνο-ρεκόρ βλέπουμε ότι υλοποιείται.

Κι αυτό είναι το πρώτο βήμα: τι κάναμε;

− Δίνουμε τη δυνατότητα στους νέους να πάρουν άδεια οδήγησης μόλις συμπληρώσουν τα 17 τους χρόνια. Κάτι που γίνεται σε πολλές χώρες και της Ε.Ε.

− Υπάρχουν, όμως, τρεις προϋποθέσεις για να συμβεί αυτό και τις ξέρει ο Πέρρος: θα οδηγούν πάντα με συνοδό, θα οδηγούν εντός περιφέρειας, και θα φέρουν στο όχημα το ενδεικτικό «Σ», για τον συνοδό.

− Κι εφόσον πάνε όλα καλά την πρώτη χρονιά, στα 18, η άδεια οδήγησης γίνεται μόνιμη

Το δεύτερο βήμα μας: τι κάνουμε;

Η προσωρινή άδεια οδήγησης εκδίδεται πλέον ηλεκτρονικά μέσα σε μια ημέρα. Δηλαδή, αύριο, ο Πέρρος θα έχει στα χέρια του την άδεια οδήγησης! Ως Πολιτεία σήμερα κάνουμε το αυτονόητο που, μέχρι χθες, φάνταζε αδιανόητο.

Και το τρίτο βήμα: τι θα κάνουμε;

Προχωράμε σε τέσσερις παρεμβάσεις που βάζουν φρένο στη διαφθορά και θα διασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση των νέων οδηγών:

  1. Αλλάζει το σύστημα εξέτασης
  2. Αλλάζουμε τα συγγράμματα θεωρητικής εκπαίδευσης και εξέτασης
  3. Διασφαλίζουμε το αδιάβλητο των εξετάσεων με τοποθέτηση καμερών στις θεωρητικές εξετάσεις
  4. Τοποθετούνται κάμερες στα αυτοκίνητα για την πρακτική εξέταση

Με τρία βήματα, επιχειρούμε ένα άλμα για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα, και την οδηγική μας συμπεριφορά. Αλλά και να δηλώσουμε την αταλάντευτη εμπιστοσύνη μας στους νέους και τις επόμενες γενιές».

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος είπε μεταξύ άλλων «Σήμερα εγκαινιάζουμε την εφαρμογή του νέου νόμου «Οδηγώντας με Ασφάλεια», με τον πρώτο νέο που θα βγάλει δίπλωμα σε ηλικία 17 ετών. Και αυτός (ο Πέρρος), όπως όλοι πλέον οι υποψήφιοι οδηγοί που πετυχαίνουν και στις πρακτικές εξετάσεις, θα λάβει αύριο κιόλας ηλεκτρονικά, την προσωρινή άδεια οδήγησης.

Η άδεια αυτή θα ισχύει μέχρι να κλείσει τα 18 του, οπότε θα πάρει και το κανονικό δίπλωμα, που θα του επιτρέπει να οδηγεί χωρίς συνοδό.

Νομοθετήσαμε αυτή τη δυνατότητα γιατί πιστεύουμε στους νέους ανθρώπους. Αλλά ταυτόχρονα, τους εφιστούμε την προσοχή. Πρέπει να θυμούνται αλκοόλ και οδήγηση δεν πάνε μαζί, ότι η ταχύτητα σκοτώνει και πως όταν οδηγούμε, δεν πιάνουμε το κινητό. Στόχος μας, σήμερα, είναι να πάψουμε να λέμε πώς θα πάρει κάποιος το δίπλωμα, αλλά πώς θα είναι καλύτερος οδηγός τη στιγμή που θα πάρει το δίπλωμα. Φτιάχνουμε, λοιπόν, ένα σύστημα που δίνει έμφαση στην εκπαίδευση για να παράγει καλύτερους οδηγούς».

Υπενθυμίζεται ότι με τον νόμο «Οδηγώντας με Ασφάλεια», που ψηφίστηκε το Νοέμβριο, μπορούν πλέον, υπό συγκεκριμένους και αυστηρούς περιορισμούς, να οδηγούν και οι 17χρονοι. Κάτι ανάλογο ισχύει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπου οι νέοι πριν κλείσουν τα 18 μπορούν να οδηγήσουν, αρκεί να έχουν δίπλα τους έναν έμπειρο οδηγό.

Ο συνοδηγός θα πρέπει να είναι άνω των 25 ετών και κάτοχος διπλώματος οδήγησης, τουλάχιστον, επί 5 χρόνια. Σημειώνεται ότι οι 17άρηδες επιτρέπεται να οδηγούν μόνο εντός της Περιφέρειας όπου κατοικούν και το όχημα να φέρει το ειδικό σήμα «Σ».

Παρών στην εξέταση ήταν και ο περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Πατούλης, ο οποίος και επεσήμανε την έμφαση που δίνει η Περιφέρεια Αττικής στα ζητήματα οδικής ασφάλειας και σημείωσε: «Είναι σημαντικό να αποκτήσουμε όλοι σωστή οδηγική συμπεριφορά, προκειμένου να σταματήσουμε να θρηνούμε άλλες ζωές στη άσφαλτο. Μέσα λοιπόν και από αυτή τη δυνατότητα που δίνεται από το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οι 17αρηδες μπορούν να αποκτήσουν προσωρινό δίπλωμα υπό προϋποθέσεις και έχουν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν και να αποκτήσουν εμπειρία προκειμένου να γίνουν καλοί οδηγοί για να διαφυλάξουν τόσο τη ζωή τους όσο και τη ζωή των άλλων».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!