Γ.Δ.
1422.35 +0,34%
ACAG
-2,29%
6.4
CENER
+0,28%
7.15
CNLCAP
-0,67%
7.45
DIMAND
-0,40%
9.88
OPTIMA
+4,30%
8.24
TITC
0,00%
26.55
ΑΑΑΚ
0,00%
8.1
ΑΒΑΞ
-1,37%
1.588
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.265
ΑΚΡΙΤ
-1,09%
0.91
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.69
ΑΛΦΑ
-1,09%
1.63
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
12.54
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.67
ΑΣΤΑΚ
+1,23%
8.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.25
ΑΤΤ
-3,52%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,61%
5.51
ΒΙΟΚΑ
-0,38%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.245
ΒΙΟΤ
0,00%
0.338
ΒΙΣ
0,00%
0.238
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-0,84%
1.78
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,48%
16.88
ΔΑΑ
-0,93%
8.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
+1,48%
11.63
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,55%
0.344
ΕΒΡΟΦ
+1,68%
1.82
ΕΕΕ
+0,44%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+0,25%
3.95
ΕΛΒΕ
+5,94%
5.35
ΕΛΙΝ
+0,38%
2.66
ΕΛΛ
+0,65%
15.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,38%
2.63
ΕΛΠΕ
-2,11%
8.34
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.55
ΕΛΤΟΝ
+1,00%
2.02
ΕΛΧΑ
-0,41%
1.962
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+1,05%
9.6
ΕΣΥΜΒ
+2,41%
1.275
ΕΤΕ
-1,14%
7.256
ΕΥΑΠΣ
+0,58%
3.46
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.97
ΕΥΡΩΒ
-0,34%
1.782
ΕΧΑΕ
+0,18%
5.46
ΙΑΤΡ
0,00%
1.745
ΙΚΤΙΝ
-0,79%
0.5
ΙΛΥΔΑ
-2,12%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.38
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.92
ΙΝΛΟΤ
+3,55%
1.168
ΙΝΤΕΚ
-0,95%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,27%
6.45
ΙΝΤΕΤ
-1,43%
1.38
ΙΝΤΚΑ
-0,41%
3.665
ΚΑΜΠ
-0,85%
2.33
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
340
ΚΕΚΡ
+2,29%
1.565
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
+0,68%
1.49
ΚΟΡΔΕ
-1,01%
0.59
ΚΟΥΑΛ
-6,03%
1.325
ΚΟΥΕΣ
+1,20%
5.88
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,68%
11.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+9,00%
1.635
ΛΑΒΙ
+0,23%
0.886
ΛΑΜΔΑ
+0,37%
6.75
ΛΑΜΨΑ
+1,27%
32
ΛΑΝΑΚ
+1,90%
1.07
ΛΕΒΚ
+6,82%
0.376
ΛΕΒΠ
0,00%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.33
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-0,65%
3.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.4
ΜΙΓ
0,00%
4.1
ΜΙΝ
+0,78%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,40%
27.62
ΜΟΝΤΑ
-1,19%
3.32
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.08
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.765
ΜΠΕΛΑ
+1,68%
26.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,60%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.93
ΜΠΤΚ
0,00%
0.6
ΜΥΤΙΛ
-0,22%
35.76
ΝΑΚΑΣ
+2,94%
2.8
ΝΑΥΠ
+4,63%
1.13
ΞΥΛΚ
+0,30%
0.329
ΞΥΛΠ
0,00%
0.36
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,86%
28.8
ΟΛΥΜΠ
-2,40%
2.85
ΟΠΑΠ
+2,58%
16.68
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,24%
0.9
ΟΤΕ
+1,03%
13.67
ΟΤΟΕΛ
+0,30%
13.3
ΠΑΙΡ
0,00%
1.345
ΠΑΠ
+2,52%
2.44
ΠΕΙΡ
+1,15%
3.876
ΠΕΤΡΟ
+1,29%
9.42
ΠΛΑΘ
-0,60%
4.15
ΠΛΑΚΡ
+3,29%
15.7
ΠΡΔ
-2,67%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-0,69%
1.146
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+0,92%
4.41
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.63
ΣΑΡ
+1,21%
11.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.43
ΣΙΔΜΑ
+1,46%
2.09
ΣΠΕΙΣ
+0,51%
7.94
ΣΠΙ
+15,63%
0.932
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+1,58%
18.02
ΤΖΚΑ
-4,87%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.21
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-1,55%
0.38
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+1,33%
0.304
ΦΡΛΚ
-0,35%
4.25
ΧΑΙΔΕ
-1,37%
0.72

Στην Αγγλία το ιστορικό αεροσκάφος Harvard για να πετάξει ξανά

Με εντατικούς ρυθμούς προχωράει η δημιουργία μιας ελληνικής τριάδας σπάνιων παγκοσμίως ιστορικών αεροσκαφών σε πτητική κατάσταση. Όπως ανακοίνωσε μιλώντας στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο κ. Δημήτριος Κόλιας, αντιπρόεδρος και νόμιμος εκπρόσωπος του κοινωφελούς Ιδρύματος «ΙΚΑΡΟΣ», σήμερα αναχώρησε για το αεροδρόμιο του Biggin Hill στο Ηνωμένο Βασίλειο το δεύτερο ιστορικό αεροσκάφος που ανακατασκευάζεται και επανέρχεται σε πτητική κατάσταση από το Ίδρυμα για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία.

«Χάρη στην άριστη για άλλη μια φορά συνεργασία με την ΠΑ της χώρας καταφέραμε και έχουμε την έναρξη της δεύτερης προσπάθειας για να βρεθεί ξανά στους ουρανούς ιστορικό αεροσκάφος που υπηρέτησε στην ελληνική Πολεμική Αεροπορία», δήλωσε ο κ. Κόλιας μεταφέροντας την σημαντική εξέλιξη για το εγχείρημα που γιορτάστηκε στους χώρους του αεροδρομίου του Τατοϊου.

Ολοκληρώθηκε η παράδοση και παραλαβή του Harvard

Το ιστορικό αεροσκάφος αποσυναρμολογήθηκε από ειδικευμένους Άγγλους μηχανικούς που έφτασαν στην Ελλάδα για τον σκοπό αυτό και ολοκλήρωσαν υπό την επίβλεψη μηχανικών του Ιδρύματος «ΙΚΑΡΟΣ» τις απαραίτητες εργασίες σε διάστημα μιας εβδομάδας. Αποτέλεσμα της προσπάθειας ήταν την Παρασκευή 17 Ιουνίου να ολοκληρωθεί η παράδοση και παραλαβή του Harvard από τους ανθρώπους της ΠΑ και του Ιδρύματος, με τον κ. Κόλια να υπογράφει τις τελικές διευθετήσεις.

Η αναχώρηση γίνεται από την Ελλάδα με ειδικό όχημα μεταφοράς και το Harvard αναμένεται να φτάσει οδικώς σε δέκα ημέρες στο Ηνωμένο Βασίλειο «όπου και θα ανακατασκευαστεί με την απόλυτη προσοχή στη λεπτομέρεια ώστε να είναι έτοιμο μέσα σε 12 έως 18 μήνες από σήμερα», όπως εξήγησε ο αντιπρόεδρος και νόμιμος εκπρόσωπος του κοινωφελούς Ιδρύματος «ΙΚΑΡΟΣ».

«Στόχος είναι να κάνουμε το μέγιστο ώστε να προχωρά η ανακατασκευή των αεροσκαφών αυτών, να προχωρήσουμε στις νέες ενέργειες μετά από την απόδοση του ελληνικού Spitfire MJ75 που πετά πλέον στον ουρανό της Ελλάδας, με Έλληνες μάλιστα χειριστές. Το Harvard ήταν δέσμευση πως θα επιδιώξουμε να το επαναφέρουμε σε πτητική κατάσταση. Χάρη στις συντονισμένες ενέργειες που έγιναν από όλους τους εμπλεκόμενους, σήμερα το αεροσκάφος “φεύγει” πια για το Ηνωμένο Βασίλειο όπου ειδικοί τεχνικοί, όπως έγινε και με το Spitfire, θα αναλάβουν την ανακατασκευή και την επαναφορά του σε πτητική κατάσταση», εξήγησε ο κ. Κόλιας.

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε και εκπαιδευτικό ρόλο

Ο αντιπρόεδρος του «ΙΚΑΡΟΣ» τόνισε πως η αναχώρηση του πάλαι ποτέ εκπαιδευτικού αεροσκάφους της ελληνικής ΠΑ είναι μια σημαντική εξέλιξη για το σύνολο των μουσειακών αεροπλάνων της Ελλάδας. «Το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε και εκπαιδευτικό ρόλο είναι άρα διπλά σημαντικό για το όλο εγχείρημα αφού η χρήση του θα μπορεί εκπαιδευτική και για τους σημερινούς χειριστές ιστορικών αεροσκαφών μας γενικότερα», προσέθεσε ο κ. Κόλιας.

Η ανακατασκευή του Harvard προχώρησε μετά από την επιλογή ενός συγκεκριμένου αεροπλάνου. «Εδώ και καιρό είχαμε συμφωνήσει να προχωρήσουμε άμεσα στην πλήρη αποκατάσταση και επιστροφή σε πτητική κατάσταση ενός εκ των τριών Harvard που διαθέτει η ελληνική ΠΑ στην αεροπορική βάση της Δεκέλειας», σημείωσε ο κ. Κόλιας που δεν έκρυψε τον ενθουσιασμό των στελεχών του Ιδρύματος «ΙΚΑΡΟΣ» για την ορθή επιλογή του συγκεκριμένου αεροσκάφους.

Tο επόμενο αεροπλάνο είναι η Ντακότα 49-2622 «Ποσειδώνας»

Στο πλαίσιο του συνολικού σχεδιασμού επαναφοράς σε πτητική κατάσταση ιστορικών αεροσκαφών κατά τα έτη 2022 και 2023, το επόμενο αεροπλάνο που επιδιώκεται να βρεθεί ξανά στον αέρα μετά το Harvard είναι η Ντακότα 49-2622 «Ποσειδώνας» που βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη. Το μεταγωγικό της Ελλάδας με τις δεκαετίες ιστορίας δεν θα μεταφερθεί μάλιστα στο Ηνωμένο Βασίλειο αλλά θα επιχειρηθεί να επανέλθει σε πτητική κατάσταση εντός της χώρας ώστε η ελληνική Πολεμική Αεροπορία «να έχει σύντομα τρία αεροσκάφη-θρύλους σε πτητική κατάσταση», σχολίασε ο κ. Κόλιας.

Τα αεροσκάφη αυτά «είναι διαφήμιση για μια χώρα και συνηθίζεται να πραγματοποιούν ανά τον κόσμο πτήσεις που ονομάζονται Heritage Flights (σ.σ. Πτήσεις Κληρονομιάς) ώστε να τιμούν την Πολεμική Αεροπορία από την οποία προέρχονται», τόνισε ο αντιπρόεδρος του «ΙΚΑΡΟΣ».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!