Μετρό: Οι νέοι σταθμοί στην Αθήνα και οι περιοχές που ωφελούνται

Σε εξέλιξη είναι οι μελέτες και οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τις επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας. Συγκοινωνιακή «ανάσα» στην πρωτεύουσα

Μετρό © INTIME

«Ανάσα» στην Αθήνα αποτελούν οι επεκτάσεις του Μετρό αφού δημιουργούνται νέοι σταθμοί και ωφελούνται διάφορες περιοχές. Η πιο ώριμη επέκταση είναι εκείνη της Γραμμής 2 προς Ίλιον, μήκους περίπου 4 χλμ. με 3 σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος).

Στο ίδιο έργο έχουν ενταχθεί και η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα καθώς και η κατασκευή ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης.

Ο σταθμός «Παλατιανή» χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και διαθέτει 2 εισόδους εκατέρωθεν της Οδού Θηβών.

Ο Σταθμός «Ίλιον» χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ελαιών και διαθέτει 2 εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών και πρόβλεψη σύνδεσης-μετεπιβίβασης επιβατών με τον ομώνυμο Σταθμό της μελλοντικής επέκτασης της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη.

Ο Σταθμός «Άγιος Νικόλαος» χωροθετείται κάτω από το τμήμα της ομώνυμης οδού και τμήμα του διαμορφωμένου χώρου πρασίνου που βρίσκεται μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσης και Αγ. Νικολάου.

Δεδομένου ότι η μελλοντική λειτουργία της Επέκτασης, καθώς και οι λοιπές τρέχουσες ανάγκες καθιστούν παράλληλα αναγκαία την εξεύρεση και κατασκευή επιπλέον χώρων αμαξοστασίου για την εξυπηρέτηση των συρμών, θα προχωρήσει ταυτόχρονα και η επέκταση του Αμαξοστασίου του Ελαιώνα σε γειτονική όμορη περιοχή εμβαδού περίπου 20 στρεμμάτων στη γωνία των οδών Αγίας Άννης και Πιερίας.

Με τη μελλοντική λειτουργία της επέκτασης καθίσταται αναγκαία και η αναβάθμιση- αντικατάσταση ορισμένων Ηλεκτρομηχανολογικών Συστημάτων σε μεγάλο τμήμα ή και στο σύνολο των Γραμμών 2 & 3 του Μετρό, χωρίς την οποία δεν θα είναι δυνατόν η περαιτέρω επέκτασή τους.

Για το λόγο αυτό θα αναβαθμιστεί ή θα αντικατασταθεί το σύστημα ψηφιακής μετάδοσης δεδομένων στο σύνολο των σταθμών των Γραμμών 2 & 3.

Οι τροποποιήσεις στα συγκεκριμένα συστήματα θα απαιτήσουν νέο εξοπλισμό και λογισμικό τόσο στο Κέντρο Ελέγχου στο Σύνταγμα όσο και τοπικά σε σταθμούς, φρέατα κλπ.

Ωστόσο η σύνδεσή τους με τα σημερινά συστήματα έχει προβλεφθεί να γίνει χωρίς καμία διακοπή λειτουργίας των Γραμμών 2 και 3.

Τον Μάιο του 2023 εκκίνησε και έχει ήδη ολοκληρωθεί το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού και σύντομα θα ακολουθήσει το δεύτερο στάδιο με την κατάθεση των οικονομικών προσφορών.

Η εκτιμώμενη έναρξη της κατασκευής είναι το 2026 και η έναρξη λειτουργίας του το 2031.

Για την συγκεκριμένη Γραμμή 2 μελετάται η μελλοντική επέκταση με 3 σταθμούς προς Καματερό, Ζεφύρι και Αχαρνές.

Γραμμή 2 του Μετρό  – Επέκταση προς Γλυφάδα

Σε προκαταρκτικό στάδιο βρίσκεται η μελέτη για την επέκταση της Γραμμής 2 από τον υφιστάμενο σταθμό Ελληνικό προς Γλυφάδα συνολικού μήκους σήραγγας 4,5 χλμ. και τριών νέων σταθμών.

Ο πρώτος χωροθετείται στην Άνω Γλυφάδα, κάτω από την Πλατεία Μακεδονίας, ο δεύτερος στη συμβολή της Βουλιαγμένης με τη Γρηγορίου Λαμπράκη και ο τρίτος και τελευταίος στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.

Σύμφωνα με τους αρμόδιους παράγοντες της Ελληνικό Μετρό η επεκτασιμότητα του Μετρό της Αθήνας είναι δεδομένη, εντός του πλαισίου ωρίμανσης των μελετών και υπό την αίρεση της χρηματοδότησης.

Μελλοντικές επεκτάσεις του Μετρό

Ο σχεδιασμός των επεκτάσεων είναι άλλο ένα σημαντικό τμήμα του αντικειμένου της εταιρείας. Στην Αθήνα ο αρμόδιος αυτού του επιπέδου σχεδιασμού είναι ο ΟΑΣΑ. Τον παρόντα χρόνο υλοποιεί τη συγκοινωνιακή μελέτη της Αττικής, από όπου θα προκύψουν και ο σχεδιασμός, η σκοπιμότητα και η βιωσιμότητα των επεκτάσεων του δικτύου Μετρό.

Έχουν μελετηθεί από την Ελληνικό Μετρό σε προκαταρκτικό στάδιο η επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα, εξασφαλίζοντας τη σύνδεση του ΚΠΙΣΝ ( Ίδρυμα Νιάρχος) με το δίκτυο του Μετρό.

Έχει διερευνηθεί η επέκταση της Γραμμής 4 δυτικά, από το σταθμό «Άλσος Βεΐκου» προς τους δήμους Ιλίου και Πετρούπολης, η οποία θα διέρχεται από τους δήμους Νέας Ιωνίας και Νέας Φιλαδέλφειας, με δυνατότητα μετεπιβίβασης στις Γραμμές 1 και 2. Ομοίως, η επέκταση της Γραμμής 4 βόρεια, από το σταθμό «Κατεχάκη» προς Μαρούσι, Πεύκη και Λυκόβρυση, με δυνατότητα μετεπιβίβασης στη Γραμμή 1.

Επίσης, έχει μελετηθεί κλάδος της Γραμμής 4 από το σταθμό «Ευαγγελισμός» προς την ΠΥΡΚΑΛ, με δικτύωση στις Γραμμές 2 και 3. Ο κλάδος θα αποτελέσει τμήμα της μελλοντικής Γραμμής 5 προς Χαϊδάρι. Τέλος, διερευνάται η επέκταση της Γραμμής 1 βόρεια, από το σταθμό «Κηφισιά», προς Νέα Ερυθραία και την Εθνική Οδό (κόμβος Βαρυμπόμπης).

Διαβάστε επίσης

Τέλη κυκλοφορίας 2025: Πότε αναρτώνται, τι θα πληρώσουμε

Στη δίνη των αγορών Γαλλία και Βρετανία

Πρόγραμμα Απόλλων: Παράταση προθεσμιών για τις Ενεργειακές Κοινότητες Πολιτών

ΙΛΥΔΑ
-0.26%
1.91
AKTR
-1.10%
4.95
ΔΕΗ
-2.59%
13.17
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.26%
3.89
ΕΛΠΕ
0.59%
7.63
ΠΕΤΡΟ
0.23%
8.66
ΟΛΠ
1.28%
39.50
TITC
0.00%
40.75
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1.19%
18.28
ΕΥΑΠΣ
-1.20%
3.30
ΛΟΥΛΗ
0.57%
3.50
ΛΕΒΠ
0.00%
0.21
ΠΡΕΜΙΑ
-0.50%
1.20
NOVAL
-0.41%
2.40
ΙΝΤΚΑ
-1.13%
3.07
ΧΑΙΔΕ
-6.80%
0.69
ΔΡΟΜΕ
-6.67%
0.29
ACAG
-0.84%
5.88
ΑΣΚΟ
-1.15%
3.45
ΚΥΡΙΟ
-1.68%
0.82
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
2.61%
0.24
ΝΑΚΑΣ
1.32%
3.08
BOCHGR
1.06%
5.70
ΚΕΚΡ
-2.14%
1.15
ΠΛΑΘ
-1.30%
3.79
ΡΕΒΟΙΛ
-1.22%
1.62
ΕΛΛ
-0.72%
13.70
ΥΑΛΚΟ
-1.23%
0.16
ΙΚΤΙΝ
1.23%
0.33
ΟΠΑΠ
0.20%
19.57
ΜΥΤΙΛ
-2.12%
41.60
ΔΟΜΙΚ
0.86%
2.35
ΦΡΛΚ
-0.87%
3.99
ΜΕΡΚΟ
-5.03%
34.00
ΣΑΡ
1.81%
13.50
ΟΤΟΕΛ
-1.56%
11.34
ΚΡΙ
-0.39%
15.24
ΙΑΤΡ
2.94%
1.93
ΠΑΙΡ
-0.97%
0.82
ΜΟΤΟ
-0.37%
2.73
ΣΠΕΙΣ
-1.69%
5.80
ΚΟΡΔΕ
-3.03%
0.42
ΠΡΟΦ
-1.07%
5.53
ΒΟΣΥΣ
-2.78%
2.10
ΕΛΙΝ
0.93%
2.17
OPTIMA
1.27%
16.00
ΑΚΡΙΤ
0.50%
1.01
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
2.27%
1.80
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
0.00%
0.22
ΑΑΑΚ
-7.60%
4.62
ΑΤΡΑΣΤ
0.00%
8.78
ΒΙΟΚΑ
-3.69%
1.57
ΠΑΠ
0.40%
2.50
ΙΝΤΕΤ
-0.40%
1.24
ΠΕΙΡ
-2.25%
4.91
ΜΙΝ
-7.48%
0.47
ΕΤΕ
-2.19%
9.29
ΒΙΟΤ
0.00%
0.21
ΑΛΜΥ
-1.93%
5.08
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.62%
1.62
ΜΕΝΤΙ
0.46%
2.17
ΜΟΗ
-2.02%
21.30
ΟΛΘ
1.52%
33.50
ΣΕΝΤΡ
-0.59%
0.34
ΕΕΕ
2.12%
45.18
ΚΟΥΕΣ
0.16%
6.32
ΕΥΔΑΠ
-1.69%
5.81
ΜΙΓ
-1.64%
3.00
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
-6.85%
0.27
ΔΑΙΟΣ
0.00%
4.00
ΦΑΙΣ
-0.26%
3.80
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.00
CENER
-0.46%
8.74
ΝΑΥΠ
-5.03%
0.68
ΙΝΤΕΚ
-1.88%
6.28
ΜΑΘΙΟ
0.80%
0.63
ΚΑΡΕΛ
-1.26%
314.00
ΑΤΤ
-2.91%
0.74
ΑΤΤΙΚΑ
-1.81%
2.17
ΕΣΥΜΒ
-1.91%
1.13
ΕΥΡΩΒ
-1.66%
2.48
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΕΛΣΤΡ
-3.60%
2.14
ΑΔΜΗΕ
-2.70%
2.88
DIMAND
-0.24%
8.44
ΒΙΟΣΚ
0.00%
1.50
ΑΒΑΞ
-2.16%
2.00
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3.43%
1.30
ΠΛΑΚΡ
-4.03%
14.30
ΛΑΒΙ
-1.00%
0.80
EVR
0.00%
1.50
ΓΕΒΚΑ
-4.20%
1.37
ΑΛΦΑ
-2.30%
2.13
ΟΤΕ
0.18%
16.72
ΜΕΒΑ
5.66%
4.48
ΑΣΤΑΚ
6.15%
6.90
ΞΥΛΠ
0.00%
0.35
ΙΝΛΟΤ
-0.95%
1.04
CNLCAP
-0.74%
6.70
ΑΤΕΚ
-8.04%
1.03
ΛΑΜΨΑ
0.00%
37.00
ΕΚΤΕΡ
-0.42%
1.91
ΔΑΑ
-0.16%
9.14
ΑΝΔΡΟ
0.60%
6.74
ΞΥΛΚ
-1.22%
0.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
4.42%
5.90
ΜΠΕΛΑ
0.58%
27.80
ΚΟΥΑΛ
-0.36%
1.11
ΕΛΒΕ
-1.96%
5.00
ΤΖΚΑ
1.43%
1.42
ΕΛΧΑ
-3.00%
1.97
ΑΡΑΙΓ
0.68%
11.80
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
0.00%
4.82
ΟΛΥΜΠ
0.00%
2.24
ΑΒΕ
-0.68%
0.44
ΛΟΓΟΣ
0.00%
1.60
ΠΕΡΦ
-2.15%
5.46
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1.65%
1.19
ΕΛΤΟΝ
0.00%
1.64
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
2.80%
1.10
ΛΑΜΔΑ
-0.15%
6.62
AEM
-0.78%
4.09
ΒΙΟ
-2.85%
5.45
ΜΠΤΚ
5.31%
0.60
ΕΧΑΕ
-0.75%
5.26
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.00%
0.77
ΣΙΔΜΑ
-0.35%
1.41
ΣΠΙ
1.13%
0.54
ΕΒΡΟΦ
-2.34%
1.88
ΜΠΡΙΚ
0.00%
2.56