Τροχαίο στην Εγνατία: Κακουργηματική δίωξη στον οδηγό του φορτηγού

Δίωξη σε βαθμό κακουργήματος στον 38χρονο Ουκρανό οδηγό του φορτηγού. «Δεν είδα τίποτα» εξαιτίας της ομίχλης, επαναλαμβάνει ο ίδιος

Το φορτηγό και το ΙΧ μετά το τροχαίο στην Εγνατία © EUROKINISSI

Ποινική δίωξη για επικίνδυνη οδήγηση με αποτέλεσμα την πρόκληση θανατηφόρου ατυχήματος, που είναι κακούργημα, για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και πρόκληση κατά συρροή σωματικών βλαβών ασκήθηκε σύμφωνα με τη δικογραφία στον Ουκρανό οδηγό του φορτηγού που ενεπλάκη στο δυστύχημα στα διόδια Πολυμύλου στην Εγνατία Οδό, είκοσι χιλιόμετρα έξω από την Κοζάνη.

Ο 38χρονος, ο οποίος παραπέμφθηκε να απολογηθεί στον ανακριτή, οδηγήθηκε σήμερα Μεγάλη Τετάρτη στον εισαγγελέα Κοζάνης, συνοδεία περιπολικών της αστυνομίας, λίγο μετά τις 18.00.

«Δεν είδα τα αυτοκίνητα, τα είδα ξαφνικά μπροστά μου και δεν πρόλαβα να αντιδράσω. Δεν είχα καταναλώσει αλκοόλ», φέρεται να ήταν τα πρώτα λόγια του Ουκρανού οδηγού του φορτηγού στην ΕΛΑΣ.

Τροχαίο στην Εγνατία: Τα αίτια του δυστυχήματος

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες των Αρχών για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος. Σύμφωνα με τους ειδικούς, πολλαπλοί παράγοντες συνέβαλαν στο μοιραίο συμβάν, με κυριότερους την εξαιρετικά περιορισμένη ορατότητα λόγω της πυκνής ομίχλης και την υπερβολική ταχύτητα. Παράλληλα, τίθεται επιτακτικά το ζήτημα της αποτελεσματικής λειτουργίας των συστημάτων ηλεκτρονικής διέλευσης και της επαρκούς σήμανσης σε συνθήκες δυσμενών καιρικών φαινομένων στην Εγνατία Οδό.

Η οδική συμπεριφορά αναδεικνύεται επίσης ως κρίσιμος παράγοντας στην πρόκληση σοβαρών τροχαίων. Για την αποτροπή παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον, ειδικοί προτείνουν ριζικές αλλαγές στο σύστημα διοδίων των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, συμπεριλαμβανομένης της κατάργησής τους και της εφαρμογής συστήματος βινιέτας.

Το χρονικό του τραγικού δυστυχήματος στα διόδια Πολυμύλου

Το δυστύχημα σημειώθηκε στις 4 το απόγευμα της Μεγάλης Τρίτης, όταν φορτηγό με ουκρανικές πινακίδες προσέκρουσε με σφοδρότητα σε δύο επιβατικά οχήματα στα διόδια Πολυμύλου της Εγνατίας Οδού. Σύμφωνα με μαρτυρίες, επικρατούσε εκείνη την ώρα πυκνή ομίχλη που περιόριζε δραματικά την ορατότητα στον αυτοκινητόδρομο.

Δύο διαφορετικές εκδοχές εξετάζονται για τα αίτια του δυστυχήματος:

  • Σύμφωνα με την πρώτη εκδοχή, ΙΧ όχημα με κατεύθυνση από Βέροια προς Κοζάνη εισήλθε στη λωρίδα του e-pass, αλλά δεν κατάφερε να περάσει από τις μπάρες και έκανε όπισθεν. Εκείνη τη στιγμή ακολουθούσε δεύτερο ΙΧ με αποτέλεσμα τη σύγκρουση των δύο οχημάτων, ενώ στη συνέχεια το βαρύ όχημα προσέκρουσε πάνω τους.
  • Κατά τη δεύτερη εκδοχή, ο οδηγός του φορτηγού κινούνταν με υπερβολική ταχύτητα στην Εγνατία Οδό και έπεσε πάνω στα ΙΧ, τα οποία είχαν σταματήσει κανονικά για να περάσουν τα διόδια.

Μετά τη σύγκρουση με τα επιβατικά οχήματα, το φορτηγό προσέκρουσε με μεγάλη σφοδρότητα στα προστατευτικά κιγκλιδώματα και στη συνέχεια στο box των διοδίων της Εγνατίας Οδού. Αμέσως μετά ξέσπασε πυρκαγιά που κατέστρεψε ολοσχερώς και τα τρία οχήματα που εμπλέκονταν στο δυστύχημα.

ΟΛΘ
1.52%
33.30
ΑΣΤΑΚ
5.34%
7.50
ΞΥΛΠ
2.23%
0.37
ΜΠΕΛΑ
-0.90%
28.50
ΟΛΥΜΠ
-0.87%
2.29
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΚΟΥΕΣ
0.55%
7.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.89%
1.70
ΜΥΤΙΛ
-0.09%
43.90
ΑΤΡΑΣΤ
1.92%
8.50
ΚΡΙ
1.71%
17.86
ΡΕΒΟΙΛ
2.53%
1.62
ΠΛΑΘ
1.18%
3.87
ΑΤΤ
1.17%
0.78
ΦΛΕΞΟ
0.65%
7.80
CNLCAP
-1.52%
6.50
ΒΙΟΚΑ
2.75%
1.87
ΔΟΜΙΚ
-2.11%
1.86
ΑΚΡΙΤ
0.00%
0.95
AEM
-0.19%
4.21
ΟΡΙΛΙΝΑ
4.87%
0.82
ΣΠΙ
-0.75%
0.53
CENER
1.41%
9.32
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
-0.73%
2.05
ΜΠΤΚ
0.00%
0.51
ΕΛΤΟΝ
-1.69%
1.75
ΕΚΤΕΡ
1.21%
2.09
OPTIMA
5.65%
17.96
ΜΑΘΙΟ
-8.73%
0.58
EVRR
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
3.96%
2.68
ΙΛΥΔΑ
10.20%
2.70
ΕΤΕ
1.47%
10.35
ΠΑΙΡ
0.25%
0.81
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.00%
1.16
ΙΝΛΟΤ
-0.56%
1.06
ΓΕΒΚΑ
-0.35%
1.44
ΕΛΧΑ
1.87%
2.18
ΕΛΠΕ
-0.84%
7.69
ΕΛΣΤΡ
-1.30%
2.27
ΠΕΤΡΟ
0.43%
9.42
ΛΑΝΑΚ
5.20%
0.91
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΕΥΔΑΠ
-1.70%
5.78
ΜΕΒΑ
5.85%
5.25
ΦΑΙΣ
-1.50%
3.61
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΚΕΚΡ
2.13%
1.20
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.31%
19.36
ΑΤΕΚ
10.20%
1.08
ΕΛΙΝ
-0.90%
2.20
ΝΑΥΠ
-2.27%
0.69
ΣΑΡ
-2.00%
13.70
ΕΒΡΟΦ
0.25%
2.00
ΕΛΛ
0.36%
13.80
ΔΡΟΜΕ
0.32%
0.32
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.90
ΦΡΙΓΟ
-1.36%
0.29
BOCHGR
1.85%
6.60
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2.73%
1.28
ΟΠΑΠ
1.69%
20.40
ΒΙΟΤ
0.00%
0.21
ΠΡΕΜΙΑ
0.77%
1.31
ΒΙΟΣΚ
5.33%
1.68
ΙΚΤΙΝ
-0.58%
0.35
ΜΠΡΙΚ
-0.38%
2.63
ΑΛΜΥ
-1.78%
4.97
ΑΝΔΡΟ
0.30%
6.70
ΑΒΕ
-1.08%
0.46
ΣΕΝΤΡ
-1.23%
0.32
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
-0.33%
5.96
ΙΝΛΙΦ
-0.78%
5.12
ΕΛΒΕ
-0.99%
5.00
ΙΑΤΡ
-2.22%
1.77
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΚ
-0.16%
6.27
ΙΝΤΕΤ
0.40%
1.26
ΑΤΤΙΚΑ
0.47%
2.12
ΞΥΛΚ
-0.44%
0.23
ΛΑΒΙ
0.38%
0.80
ΣΠΥΡ
3.62%
0.14
ΜΟΝΤΑ
0.00%
3.97
ΟΤΟΕΛ
-1.68%
11.72
ΣΙΔΜΑ
0.73%
1.38
ΑΣΚΟ
-0.84%
3.55
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
NOVAL
-0.38%
2.59
ΦΡΛΚ
-0.50%
4.02
ΕΥΑΠΣ
-1.85%
3.19
ΝΑΚΑΣ
-1.32%
2.98
ΕΧΑΕ
0.85%
5.90
DIMAND
2.43%
8.42
ΠΛΑΚΡ
0.00%
14.90
ΤΖΚΑ
1.97%
1.30
ΔΑΑ
-0.92%
9.66
QLCO
0.67%
6.00
ΜΙΓ
0.59%
3.43
ΚΤΗΛΑ
4.85%
2.16
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
-9.49%
0.25
ΔΕΗ
0.07%
13.77
ΙΝΤΚΑ
-0.63%
3.14
ΜΕΡΚΟ
-0.56%
35.60
ΠΡΟΦ
0.52%
5.82
ΚΥΡΙΟ
-1.76%
1.12
ΛΟΥΛΗ
-1.00%
3.95
TITC
0.96%
41.95
ΕΣΥΜΒ
0.34%
1.18
ACAG
-6.95%
5.62
ΣΠΕΙΣ
3.85%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-4.92%
12.36
ΚΑΡΕΛ
0.00%
318.00
ΑΔΜΗΕ
1.34%
3.02
ΜΕΝΤΙ
0.41%
2.42
ΟΤΕ
-0.59%
16.88
ΛΕΒΚ
-2.44%
0.24
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΒΙΟ
-0.17%
5.79
ΕΥΡΩΒ
2.42%
2.66
ΑΑΑΚ
5.17%
6.10
ΜΟΥΖΚ
-4.56%
0.46
AKTR
0.75%
5.39
ΜΟΤΟ
-1.43%
2.75
ΕΕΕ
0.26%
46.98
EVR
-3.35%
1.73
ΔΑΙΟΣ
0.00%
4.00
ΜΟΗ
0.18%
22.84
ΜΙΝ
-7.82%
0.46
ΠΑΠ
1.84%
2.77
ΛΑΜΔΑ
-1.36%
6.54
ΟΛΠ
1.00%
45.50
ΚΟΡΔΕ
1.45%
0.42
ΚΟΥΑΛ
0.53%
1.15
ΠΕΙΡ
2.96%
5.70