Απεργία ταξί: Συνεχίζεται για δεύτερη ημέρα – Τα αιτήματα των οδηγών

Τι είπε ο αντιπρόεδρος του ΣΑΤΑ, Παναγιώτης Μαυρίκης στα Παραπολιτικά 90.1, για την απεργία των οδηγών ταξί

Απεργιακή συγκέντρωση και πορεία στο υπουργείο Μεταφορών από τους οδηγούς ταξί της Αττικής© eurokinissi

Για δεύτερη ημέρα  είναι χωρίς ταξί η Αθήνα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΑΤΑ, τα βασικά αιτήματα του κλάδου είναι:

«Ζητάμε άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από την 1/1/2026.

Θέλουμε απάντηση από την κυβέρνηση γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές (application) που χρησιμοποιούν είτε E.Δ.Χ. ταξί είτε Ε.Ι.Χ. να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματά τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί μόνο φορολογικά βάρη.

Ζητάμε ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμό των υπηρεσιών που παρέχει το ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ. αγοράζει χρόνο για τη μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί.

Αυστηρότερες ποινές και ελέγχους για την πειρατεία.

Θέλουμε σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
Νομοθετική ρύθμιση για το πιστοποιητικό του ποινικού μητρώου (Γενικής Χρήσης) για την ανανέωση της ειδικής άδειας.

Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και εισαγωγή τους στο GOV.GR WALLET.

Άμεση εφαρμογή της απόφασης του Υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.

Αύξηση κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού, ο οποίος είναι η βάση του νέου φορολογικού συστήματος για τους ιδιοκτήτες ταξί.

Κατάργηση των επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ.

Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.

Μείωση ΕΦΚ ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή ταξί σε μόνιμη βάση.

Μείωση του ΦΠΑ στο κόμιστρο των ταξί».

Τι είπε ο αντιπρόεδρος του ΣΑΤΑ, Παναγιώτης Μαυρίκης

Ο αντιπρόεδρος του ΣΑΤΑ, Παναγιώτης Μαυρίκης, μίλησε  το πρωί της Πέμπτης (29/5) στα Παραπολιτικά 90.1, Αρχικά κάνοντας αναφορά στην πρόσβαση των ταξί στις λεωφορειολωρίδες ανέφερε ότι: «Γίνεται προσπάθεια σαμποταρίσματος, χωρίς να κουβεντιάζουμε, ενώ με τον προηγούμενο υπουργό μπορεί να είχαμε κάποια δυσκολία στην αρχή, καταφέραμε και κουβεντιάσαμε και βγάλαμε κάποια αποτελέσματα για το καλύτερο για όλους».Αναφερόμενος στο αίτημά τους για αύξηση του κόμιστρου των ταξί, ο Παναγιώτης Μαυρίκης εξήγησε ότι: «Ζητάμε αυξήσεις, γιατί μας τα φορτώνουν όλα επάνω μας, δηλαδή τώρα λέμε διεκδίκηση για το κόμιστρο, λέμε και μείωση του ΦΠΑ για παράδειγμα. Θέλω να πω ότι δεν είμαστε αιτία εμείς, που είναι σε αυτά τα ύψη». Στην ερώτηση του δημοσιογράφου: «Ναι, αλλά εσείς ζητάτε αύξηση, δεν ζητάτε μείωση», ο αντιπρόεδρος του ΣΑΤΑ διευκρίνισε ότι: «Για να ζητήσω μείωση, θα πρέπει να αφαιρεθούνε συγκεκριμένα θέματα, που δε δέχεται η κυβέρνηση να κουβεντιάσει για αυτά, αλλά ταυτόχρονα αυξάνει τον ελάχιστο μισθό, αυξάνει και την φορολογία ταυτόχρονα γιατί συνδέεται».

Όσον αφορά στην αύξηση του κομίστρου από και προς το αεροδρόμιο, ο Παναγιώτης Μαυρίκης ανέφερε: «Ναι. …Με τα πρόσθετα του αεροδρομίου, διόδια και μπαγκάζια, πάει 47-48 € η διαδρομή προς το αεροδρόμιο εγώ παίρνω 40€ και αυτό το χρεωνόμαστε στην εφορία. Το δίκιο λέμε δεν λέμε το άδικο». Τέλος, ερωτηθείς αν θα συναντηθούν με τον υπουργό, απάντησε: «Σήμερα θα πάμε να κάνουμε συγκέντρωση αυτοκινήτων και πορεία στις 9:30 από την Σπ. Πάτση προς το αεροδρόμιο. Εμείς ζητάμε να μιλάμε με τον υπουργό αρμόδιο για τα ζητήματά μας».

googlenews
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!