Χαμηλό switching στο ρεύμα, προτίμηση στα σταθερά τιμολόγια

Ένα 30% των πελατών μετακινείται περισσότερο, μεταξύ των παρόχων. Τα μπλε τιμολόγια κέρδισαν έδαφος τον Φεβρουάριο

Ηλεκτρικό ρεύμα © 123rf

Σε ένα τοπίο που μεταβάλλεται διαρκώς στην αγορά ενέργειας, με τους παρόχους να προσφέρουν διαφορετικά τιμολόγια, η καταναλωτική συμπεριφορά παρουσιάζει σταδιακές μεταβολές. Αν και η προσαρμογή γίνεται με αργό ρυθμό, τα διαθέσιμα δεδομένα δείχνουν ότι περίπου το 30% των καταναλωτών εμφανίζεται πιο δεκτικό στο ενδεχόμενο αλλαγής παρόχου. Την ίδια στιγμή, παρατηρείται ότι μήνα με τον μήνα αυξάνεται η προτίμηση προς τα τιμολόγια με μπλε σήμανση, δηλαδή τα σταθερά, τα οποία κερδίζουν σταδιακά έδαφος στην αγορά.

Αφετηρία του νέου κύκλου μετακινήσεων πελατών μεταξύ των παρόχων αποτέλεσε η εφαρμογή των χρωματιστών τιμολογίων, τον Ιανουάριο του 2024. Ωστόσο, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η αλλαγή παρόχου δεν έχει αναδειχθεί σε κυρίαρχη επιλογή για τους περισσότερους καταναλωτές. Όπως σημειώνουν χαρακτηριστικά, «αυτή τη στιγμή διακρίνουμε δύο κατηγορίες πελατών: εκείνους που δεν αλλάζουν προμηθευτή και εκείνους που αλλάζουν πάροχο ή τιμολόγιο αρκετές φορές». Η δεύτερη αυτή ομάδα εκτιμάται πως αφορά περίπου το 30% του συνόλου, και περιλαμβάνει καταναλωτές που είναι πιο ενεργοί, απαντούν σε τηλεφωνικές προσφορές εταιρειών και παρακολουθούν πιο στενά τις εξελίξεις της αγοράς. Αντίθετα, η πλειοψηφία των καταναλωτών παραμένει επιφυλακτική, συχνά διστακτική και δύσπιστη απέναντι στις εναλλακτικές προτάσεις.

Αυτός είναι και ο λόγος που οι πάροχοι ενέργειας επιδιώκουν να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις του κοινού, επενδύοντας σε ευρύτερες υπηρεσίες και προϊόντα. Όπως έχει γράψει το energygame.gr, τα διαθέσιμα πακέτα πλέον δεν περιορίζονται στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά επεκτείνονται σε συνδυαστικές υπηρεσίες, όπως πακέτα ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου ή ακόμη και ηλεκτρικού ρεύματος και κινητής τηλεφωνίας, επιχειρώντας έτσι να ενισχύσουν τη σύνδεση με τον πελάτη και να διαφοροποιηθούν σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Τα στοιχεία δείχνουν πως σε αυτή την ανταγωνιστική διαδικασία διεκδίκησης πελατών, από τους παρόχους διαμορφώνεται και μια ξεκάθαρη τάση. Αρκετοί είναι οι πολίτες, που επιλέγουν την ασφάλεια ενός σταθερού τιμολογίου.

Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr