Η ελληνική αγορά ηλεκτρισμού διανύει μία περίοδο έντονων ανακατατάξεων, κατά την οποία, όπως αναφέρουν παράγοντες του κλάδου, «ο ανταγωνισμός δεν παίζεται πια μόνο στη χρέωση ανά κιλοβατώρα». Έπειτα από χρόνια που οι καταναλωτές εστίαζαν σχεδόν αποκλειστικά στη χαμηλότερη τιμή, οι πάροχοι ενέργειας καλούνται σήμερα να διαφοροποιηθούν με νέα προϊόντα, σταθερότητα, υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας και προγράμματα επιβράβευσης. Όπως σημειώνουν ειδικοί, οι καταναλωτές αναζητούν εμπιστοσύνη, αξιοπιστία και πιο ολοκληρωμένες λύσεις. Ενδεικτικό είναι ότι τα loyalty schemes, οι έξυπνες εφαρμογές, οι συνδυαστικές προσφορές και οι συνεργασίες με εταιρείες λιανικής, τράπεζες ή αεροπορικές, καθώς και οι πράσινες υπηρεσίες, μπαίνουν δυναμικά στο προσκήνιο. Η τιμή θα συνεχίσει να μετρά, αλλά η εμπειρία πελάτη είναι αυτή που θα κρατήσει τον καταναλωτή, σημειώνουν στελέχη της αγοράς.
Όπως ανέφερε ο B2C Director της Protergia, κ. Αθανάσιος Δόσης, μιλώντας σε εκδήλωση του kariera.gr, «κάθε μήνα αναθεωρούμε το business plan μας. Έχουμε μια βασική στρατηγική κατεύθυνση, αλλά κάθε μήνα τα στελέχη μας συγκεντρώνονται για δύο ημέρες, ώστε να αποκωδικοποιήσουν τις εξελίξεις, που μεταβάλλονται καθημερινά. Αναγκαζόμαστε να προσαρμοζόμαστε διαρκώς και να κάνουμε τακτικές κινήσεις με μηνιαίο ρυθμό».
Μιλώντας, δε, για το πώς οι νέες τεχνολογίες μπορούν να επηρεάσουν τον ανταγωνισμό, σημείωσε πως η εταιρεία, αξιοποιώντας Τεχνητή Νοημοσύνη και big data, δημιούργησε το πρόγραμμα νέας γενιάς Picasso. «Όπως λέμε, δεν χρειάζεται πλέον να καταγράφεις τις χρεώσεις – χωρίς καμία ανησυχία πληρώνεις ένα σταθερό ποσό λογαριασμού κι εμείς αναλαμβάνουμε την εκκαθάριση. Αυτό είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς η τεχνολογία μπορεί να ενισχύσει τον ανταγωνισμό», υπογράμμισε.
Χαρακτηριστική ήταν και η σχετική τοποθέτηση του κ. Γιώργου Παλαιολόγου, διευθυντή Πωλήσεων της Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας, μιλώντας σε εκδήλωση της ΔΕΠΑ Εμπορίας, στο πλαίσιο της φετινής ΔΕΘ, όπου επισήμανε ότι οι καταναλωτές ζητούν ολοκληρωμένα προϊόντα, καινοτόμες υπηρεσίες και ποιοτική εξυπηρέτηση. Όπως σημείωσε, ο καταναλωτής σήμερα δεν μένει μόνο στην τιμή, αλλά ζητάει διαφάνεια, ευελιξία, καλή εξυπηρέτηση και ολοκληρωμένες ενεργειακές λύσεις. Στο πλαίσιο αυτό, έχει στηριχτεί και η στρατηγική της εταιρείας, που αναπτύσσεται σε τρεις πυλώνες: συνδυαστικά προϊόντα φυσικού αερίου και ρεύματος με ευέλικτα πακέτα, καινοτόμες ψηφιακές υπηρεσίες και ισχυρή εμπειρία πελάτη με 24ωρη εξυπηρέτηση και loyalty schemes.
Ειδική αναφορά έκανε στο οκτάμηνο προϊόν στις αρχές του 2024, που, όπως σημείωσε, διευκόλυνε την ομαλή μετάβαση των πελατών στο νέο περιβάλλον της αγοράς, αλλά και στο σταθερό μπλε προϊόν, που για πρώτη φορά δίνει έκπτωση στους πελάτες για εξοικονόμηση ενέργειας. Επιπρόσθετα, η εταιρεία παρέχει υπηρεσίες επενδύοντας στην «έξυπνη διαχείριση σπιτιού» και στην ενεργειακή αποδοτικότητα, ενώ έχει αναπτύξει πλατφόρμα για ανάλυση λογαριασμών, που βοηθάει τον πελάτη να κατανοεί και να ελέγχει την κατανάλωση και προσφέρει χρηματοδοτικά προγράμματα για εσωτερικές εγκαταστάσεις θέρμανσης και αυτονομίας, με 18 άτοκες δόσεις απευθείας μέσω λογαριασμού, ενώ προσφέρει πολλές επιλογές για την εξυπηρέτηση των πελατών της.
Στον τομέα του ρεύματος, το Maxi Home Energy Save προσφέρει σταθερή τιμή από 0,084 €/kWh και επιβράβευση για χαμηλή κατανάλωση, ενώ παράλληλα εντάσσεται στο Bonus, δίνοντας στους πελάτες τη δυνατότητα να συγκεντρώνουν και να εξαργυρώνουν πόντους. Το MAXI Home 10 λειτουργεί ως κυμαινόμενο προϊόν με έκπτωση συνέπειας, ενώ το MAXI Home 150 προσφέρει τιμή 0,099 €/kWh σταθερά για έναν χρόνο, για τις πρώτες 150 κιλοβατώρες κάθε μήνα.
Στο φυσικό αέριο, το Gas Home Fixed δίνει σταθερή χρέωση 0,037 €/kWh για δώδεκα μήνες, ενώ συνδυάζεται με προνόμια τύπου double play, ιδιαίτερα όταν ο πελάτης έχει ταυτόχρονα και ρεύμα. Από την άλλη, το Οικιακό Πλήρες Extra κινείται ως κυμαινόμενο πρόγραμμα, με 20% χαμηλότερη τιμή σε σχέση με παλαιότερες επιλογές, στοχεύοντας κυρίως όσους θέλουν μεγαλύτερη ευελιξία.
Κοινός παρονομαστής σε όλα τα προϊόντα είναι το Alpha Bank Bonus. Μέσα από αυτό, κάθε πληρωμή λογαριασμού με κάρτες της Alpha Bank επιστρέφει πόντους – έως 8 πόντους ανά ευρώ για τις premium κάρτες και 4 πόντους ανά ευρώ για τις υπόλοιπες. Οι πόντοι μπορούν να εξαργυρωθούν είτε για μείωση λογαριασμών ενέργειας είτε σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, ενώ πρόσθετα οφέλη, όπως μηδενική εγγύηση ή επιπλέον εκπτώσεις, προκύπτουν όταν οι πληρωμές γίνονται μέσω πάγιας εντολής.
Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr