Η στήριξη της ελληνικής ναυτιλίας αποτέλεσε το κίνητρο της χθεσινής αντίθεσης του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο Συμβούλιο Υπουργών Περιβάλλοντος της ΕΕ, με διάταξη που υπήρχε στο αρχικό κείμενο του συμβουλίου και καλωσόριζε το Πλαίσιο Μηδενικών Εκπομπών Άνθρακα στον Παγκόσμιο Οργανισμό Ναυτιλίας.
Ουσιαστικά, επρόκειτο για μια προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης να προωθήσει από την «πίσω πόρτα» το Πλαίσιο, καθώς λίγες ημέρες νωρίτερα είχε αναβληθεί η συζήτηση για έναν χρόνο έπειτα από ψηφοφορία, στην οποία Ελλάδα και Κύπρος επέλεξαν να απέχουν, ενώ οι ΗΠΑ εξέφρασαν την ισχυρή εναντίωσή τους.
Στο χθεσινό κείμενο του Συμβουλίου, μάλιστα, υπήρχε στη διάταξη ρητή αναφορά ότι η ναυτιλία «πρώτη νομικά δεσμευτική τομεακή κλιματική ρύθμιση» που θα έπρεπε να επιβληθεί ο φόρος.
«Η Ελλάδα προσήλθε εποικοδομητικά στις διαπραγματεύσεις στο Συμβούλιο των Υπουργών Περιβάλλοντος της ΕΕ με μια ισορροπημένη θέση που προασπίζει τα συμφέροντα της ελληνικής ναυτιλίας που συνεισφέρει το 3% του ΑΕΠ της χώρας, η οποία δεν έγινε δεκτή από τα υπόλοιπα κράτη-μέλη της ΕΕ», αναφέρουν άριστα πληροφορημένες πηγές με γνώστη του θέματος. Όπως τονίζουν οι ίδιες πηγές, η Ελλάδα τήρησε μια στάση συνεπή, σε συνέχεια και της στάσης που τήρησε για το λεγόμενο Net Zero Framework, δηλαδή το Πλαίσιο Μηδενικών Εκπομπών Άνθρακα στον Παγκόσμιο Οργανισμό Ναυτιλίας (ΙΜΟ) όπου μαζί με την Κύπρο απείχαν από τη σχετική ψηφοφορία που κατέληξε στην αναβολή του σχετικού φόρου. Η Κύπρος, ωστόσο, στη χθεσινή ψηφοφορία ήρε τις επιφυλάξεις της, αφήνοντας την Ελλάδα μόνη στην ψηφοφορία να υπερασπίζεται τον ναυτιλιακό τομέα.
Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr