Με ένα φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 100 εκατ. ευρώ και την ίδρυση της νέας ξενοδοχειακής αλυσίδας Aluma Hotels & Resorts, που σημαίνει «δέσμη φωτός», ο ισραηλινός όμιλος Isrotel εγκαινιάζει την ευρωπαϊκή του επέκταση, έχοντας επιλέξει την Ελλάδα ως στρατηγικό εφαλτήριο για την είσοδό του στη Γηραιά Ήπειρο. Ο επόμενος σταθμός είναι η Ιταλία, όπου τα Aluma απέκτησαν δύο ξενοδοχειακές μονάδες στο κέντρο της Ρώμης, μια στη Via Venetto και μια κοντά στο Κολοσσαίο.
Όπως ανέφερε σε συνάντηση με δημοσιογράφους ο CEO της Aluma Hotels, Moshe Ben Hayun, η Isrotel είναι η μεγαλύτερη ξενοδοχειακή αλυσίδα σε αριθμό κλινών στο Ισραήλ. «Δεν είναι απλώς μια εταιρεία διαχείρισης ξενοδοχείων. Τα περισσότερα ξενοδοχεία είναι στην ιδιοκτησία της και τα υπόλοιπα μισθώνονται μακροχρόνια. Κάτι που δείχνει το βάθος της επένδυσης και τη δέσμευσή της σε κάθε τοποθεσία όπου δραστηριοποιείται. Δεν λειτουργούμε ευκαιριακά, αλλά με στρατηγική τοποθέτηση και μακροπρόθεσμο ορίζοντα», υπογράμμισε ο Moshe Ben Hayun, προσθέτοντας ότι το ίδιο μοντέλο εφαρμόζεται και στην ελληνική αγορά: «Η παρουσία μας στην Ελλάδα δεν είναι προσωρινή. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα σταθερό, βιώσιμο αποτύπωμα υψηλής ποιότητας, σε συνεργασία με ισχυρά brands όπως η Hilton».
Άλλωστε στο πλευρό της Isrotel βρίσκεται, σύμφωνα με πληροφορίες, η οικογένεια Νταγιάν, από τις πλουσιότερες στο Ισραήλ, η οποία δραστηριοποιείται κυρίως στον τομέα του real estate, με ισχυρή παρουσία στη Γερμανία και στο Ηνωμένο Βασίλειο. H οικογένεια Νταγιάν έγινε γνωστή στη χώρα από τη συμμετοχή της, μέσω της Vivion Investments, στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση της πρώην αμερικανικής βάσης στις Γούρνες Ηρακλείου Κρήτης.
Πέντε μονάδες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Το επενδυτικό αποτύπωμα της Aluma Hotels & Resorts στην Ελλάδα περιλαμβάνει ήδη πέντε ξενοδοχεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με σχέδια περαιτέρω επέκτασης σε νησιωτικούς προορισμούς όπως η Κρήτη, η Κέρκυρα και η Ρόδος.
Η ναυαρχίδα της παρουσίας της στην ελληνική πρωτεύουσα είναι το νέο Adia Aluma Athens Curio Collection by Hilton, το οποίο άνοιξε πρόσφατα τις πύλες του στην οδό Λυκούργου 18, στο κτίριο που μέχρι πρότινος στεγάζονταν υπηρεσίες της εφορίας. Πρόκειται για 5άστερη μονάδα 215 δωματίων, ενταγμένη στην premium κατηγορία της Hilton. Η πληρότητα τον Ιούλιο, σύμφωνα με τον διευθυντή του ξενοδοχείου Γιάννη Ζιάκο, διαμορφώνεται ήδη στο 60%, σημάδι θετικής αποδοχής από την αγορά και στηρίζεται κατά κύριο λόγο στο πρόγραμμα πιστότητα της Hilton, Honors, με περισσότερα από 200 εκατ. μέλη.
Παράλληλα, η Aluma ενίσχυσε το χαρτοφυλάκιό της αποκτώντας δύο ξενοδοχεία που ανήκαν στην ισραηλινών συμφερόντων Brown Hotels. Το πρώην Brown Spices, δυναμικότητας 63 δωματίων, μετονομάστηκε σε Anise και το πρώην Lighthouse, δυναμικότητας 199 δωματίων, επαναλανσαρίστηκε ως Skylark. Και οι δύο μονάδες θα λειτουργούν στο πλαίσιο της σειράς Tapestry Collection by Hilton, προσδίδοντας στο δίκτυο της Aluma στρατηγική συνέπεια μέσω της συνεργασίας με έναν διεθνή ξενοδοχειακό κολοσσό.
Το τέταρτο ξενοδοχείο της Aluma στην Αθήνα βρίσκεται επίσης στην οδό Ευριπίδου, δίπλα στο Anise. Το ακίνητο που σήμερα στεγάζει γραφεία θα μετατραπεί σε νέα ξενοδοχειακή μονάδα της αλυσίδας, η οποία επίσης θα ενταχθεί στο δίκτυο Tapestry της Hilton. Η ανακαίνιση αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα.
Στη Θεσσαλονίκη, η Aluma δρομολογεί την ανακατασκευή του ιστορικού ξενοδοχείου «Βιέννη» στην οδό Εγνατία 2-4. Το διατηρητέο ακίνητο, που κατασκευάστηκε την περίοδο 1929-1931 και βρίσκεται στο σημείο όπου κάποτε υψωνόταν η βυζαντινή εκκλησία της Αγίας Κυριακής, θα επαναλειτουργήσει στο τέλος του 2025 ή τις αρχές του 2026, ανάλογα με την έκβαση της τεχνικής μελέτης. Η Aluma εξετάζει ακόμη αν η νέα μονάδα θα φέρει 4 ή 5 αστέρια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και αυτό το project είχε προηγουμένως περάσει από τα χέρια της Brown Hotels, η οποία είχε αναλάβει την αξιοποίηση του ακινήτου.
Στόχος: Η είσοδος στα ελληνικά νησιά
Με τις βάσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη να έχουν τεθεί, οι επιτελείς της Aluma σχεδιάζουν ήδη την επόμενη φάση: την είσοδο σε τουριστικούς προορισμούς υψηλής ζήτησης, με επίκεντρο την Κρήτη, την Κέρκυρα και τη Ρόδο. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Aluma εξετάζει ενεργά συγκεκριμένα ακίνητα, είτε για αγορά είτε για μακροχρόνια μίσθωση, προκειμένου να αναπτύξει πολυτελείς μονάδες σε συνεργασία με τη Hilton.
Το προφίλ του ομίλου Isrotel
Η Isrotel ιδρύθηκε το 1980 από τον Ντέιβιντ Λιούις και αποτελεί σήμερα μία από τις μεγαλύτερες ξενοδοχειακές αλυσίδες στο Ισραήλ. Η εταιρεία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Τελ Αβίβ, διαχειρίζεται 25 ξενοδοχεία σε όλη τη χώρα, ενώ απασχολεί πάνω από 6.000 εργαζομένους.
Η Isrotel δραστηριοποιείται κυρίως στην παραθαλάσσια πόλη Ελάτ, ωστόσο έχει επεκτείνει το αποτύπωμά της και σε άλλες τουριστικές περιοχές του Ισραήλ, προσφέροντας εκτός από ξενοδοχεία και χώρους ευεξίας, spa και θεματικές εμπειρίες.
Στόχος της εταιρείας είναι να μειώσει το επενδυτικό ρίσκο που απορρέει από τη μονοσήμαντη παρουσία στην ισραηλινή αγορά και να τοποθετηθεί στρατηγικά στην Ευρώπη, ξεκινώντας από την Ελλάδα.