Μια λούτρινη φιγούρα με μυτερά αυτιά και πριονωτά δόντια έχει κατακτήσει τις αγορές του κόσμου και έχει μετατρέψει μια κινεζική εταιρεία παιχνιδιών σε κολοσσό δισεκατομμυρίων. Ο λόγος για το Labubu, τη ναυαρχίδα της Pop Mart International Group Ltd., η οποία ανακοίνωσε σήμερα ότι αναμένει εκρηκτική αύξηση τόσο στα έσοδα όσο και στα καθαρά κέρδη της για το πρώτο εξάμηνο του 2025, χάρη στην παγκόσμια επιτυχία των συλλεκτικών της φιγούρων.
Η εταιρεία με έδρα το Πεκίνο εκτιμά πως τα καθαρά κέρδη της για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου θα αυξηθούν τουλάχιστον κατά 350% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024, ενώ τα έσοδά της αναμένεται να αυξηθούν τουλάχιστον 200%. Οι εντυπωσιακές αυτές επιδόσεις δεν αποδίδονται μόνο στη διαρκώς εντεινόμενη διεθνή ζήτηση για τα Labubu, αλλά και σε στρατηγικές εξοικονόμησης κόστους και αυστηρότερο έλεγχο δαπανών που ενίσχυσαν την κερδοφορία.
Πάνω από 40 δισ. αξία της Pop Mart χάρη στα Labubu
Το συλλεκτικό ενδιαφέρον που έχει δημιουργηθεί γύρω από το Labubu, μια φιγούρα που θυμίζει τέρας αλλά αποπνέει χαριτωμένη φαντασία, έχει εκτοξεύσει τη χρηματιστηριακή αξία της Pop Mart πάνω από τα 40 δισεκατομμύρια δολάρια. Μέσα σε έναν χρόνο, η μετοχή της στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ έχει σημειώσει άνοδο 588%, καθιστώντας την εταιρεία έναν από τους πιο καυτούς τίτλους στην ασιατική αγορά.
Το Labubu έχει γίνει αντικείμενο φρενίτιδας στην Κίνα αλλά και διεθνώς. Από φανατικούς συλλέκτες στην Ασία μέχρι celebrities της παγκόσμιας μουσικής σκηνής όπως η Rihanna και η Cardi B, η δημοφιλία της φιγούρας έχει αποκτήσει πολιτισμική διάσταση. Τον περασμένο μήνα, ένα ανθρώπινου μεγέθους Labubu πωλήθηκε σε δημοπρασία στο Πεκίνο έναντι 150.000 δολαρίων, επιβεβαιώνοντας την αξία του ως σύμβολο της ποπ κουλτούρας και επενδυτικό αντικείμενο.
Οι δημοσιονομικές επιδόσεις της Pop Mart την κατατάσσουν πλέον ανάμεσα στις πιο επικερδείς εταιρείες λιανικής με παγκόσμια παρουσία. Το μικτό περιθώριο κέρδους της εταιρείας ανήλθε το 2024 στο εντυπωσιακό 66,8%, ένα ποσοστό εξαιρετικά υψηλό για την κατηγορία. Για σύγκριση, ο όμιλος Miniso, ένας άλλος σημαντικός κινεζικός παίκτης στην αγορά ειδών οικιακής χρήσης και παιχνιδιών, είχε μικτό περιθώριο περίπου 45%. Ενώ άλλες κινεζικές πολυεθνικές όπως η Xiaomi και η BYD, που δραστηριοποιούνται στην τεχνολογία και τα ηλεκτρικά οχήματα αντίστοιχα, κινήθηκαν γύρω στο 20%.
Η Pop Mart πέτυχε αυτό το αποτέλεσμα μέσα από ένα επιχειρηματικό μοντέλο που συνδυάζει περιορισμένες κυκλοφορίες, μυστήριο (τυφλή συσκευασία), και έντονη προβολή μέσω κοινωνικών δικτύων και καλλιτεχνών με παγκόσμια απήχηση. Παράλληλα, η εταιρεία έχει διευρύνει τις δραστηριότητές της εκτός Ασίας, με φυσικά καταστήματα στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και τη Μέση Ανατολή, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε επενδύσεις σε logistics και direct-to-consumer κανάλια ώστε να μειώσει το λειτουργικό της κόστος.
Η στροφή στη Δύση και η νέα στρατηγική
Αυτό που διαφοροποιεί την Pop Mart από άλλες κινεζικές εταιρείες είναι η σπάνια επιτυχία της να διεισδύσει στις δυτικές αγορές, όπου οι καταναλωτές είναι πιο εξοικειωμένοι με brands όπως οι Funko ή LEGO. Με τη στρατηγική εισόδου της μέσω εμπορικών hubs, συνεργασιών με καλλιτέχνες της pop culture και viral marketing στο TikTok και στο Instagram, η Pop Mart κατάφερε να κατακτήσει νέα κοινά χωρίς να «αραιώσει» την αυθεντικότητα της μάρκας της.
Αν και ξεκίνησε ως ένα φαινόμενο των νεαρών Κινέζων που στήνονταν με τις ώρες για να αγοράσουν ένα κουτί με τυχαίο Labubu, η Pop Mart έχει εξελιχθεί σε έναν παγκόσμιο εξαγωγικό κολοσσό του πολιτισμού των collectibles, επεκτείνοντας το κοινό της σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες και πιο ώριμες αγορές.
Μελλοντικές προσδοκίες και επενδυτικές προοπτικές
Η ανακοίνωση των εκτιμώμενων οικονομικών αποτελεσμάτων για το πρώτο εξάμηνο του 2025 ενίσχυσε ακόμη περισσότερο τις προσδοκίες των επενδυτών. Οι οριστικοί αριθμοί αναμένεται να δημοσιευθούν στα τέλη Αυγούστου, ωστόσο η αγορά ήδη προεξοφλεί νέα άνοδο της μετοχής, ειδικά εάν η Pop Mart ανακοινώσει διεύρυνση της παρουσίας της σε ΗΠΑ και Ευρώπη ή νέες συνεργασίες με γνωστούς δημιουργούς.
Παρά το ότι λειτουργεί σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά με συνεχώς εναλλασσόμενες τάσεις, η Pop Mart έχει καταφέρει να χτίσει ένα σχεδόν cult following γύρω από τα προϊόντα της, και ιδιαίτερα το Labubu, που έχει αναδειχθεί σε σύμβολο μιας νέας παγκόσμιας κουλτούρας συλλεκτισμού και αισθητικής. Η εταιρεία φαίνεται έτοιμη όχι μόνο να διατηρήσει τη δυναμική της, αλλά και να διευρύνει το πεδίο δράσης της, από τα παιχνίδια στην τέχνη, τη μόδα και το licensing.