Νέα σελίδα στην ιστορία της Aegean Airlines, η οποία επιβεβαίωσε τη στρατηγική της είσοδο σε νέες, υψηλής αναπτυξιακής δυναμικής αγορές, επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Στην καρδιά της ανακοίνωσης βρίσκεται η παραγγελία δύο υπερσύγχρονων αεροσκαφών Airbus A321neo XLR, καθώς και η δρομολόγηση απευθείας πτήσεων προς την Ινδία από τον Μάρτιο του 2026 -ένα τολμηρό, αλλά μελετημένο βήμα, που ανοίγει νέους ορίζοντες για την Aegean και για την αεροπορική σύνδεση της Ελλάδας με την Ασία.
Πτήση προς Ινδία: Το μεγάλο άνοιγμα της Aegean στην Ασία
Με την επιλογή του Νέου Δελχί και της Μουμπάι ως τους πρώτους προορισμούς, η Aegean γίνεται η πρώτη ελληνική αεροπορική εταιρεία που θα εκτελεί απευθείας πτήσεις προς την Ινδία. Το δρομολόγιο προς την πρωτεύουσα, Νέο Δελχί, θα ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2026 με πέντε πτήσεις την εβδομάδα, ενώ από τον Μάιο του ίδιου έτους θα προστεθούν τρεις εβδομαδιαίες πτήσεις προς τη Μουμπάι.
Το άνοιγμα της αγοράς της Ινδίας είναι, όπως τονίστηκε από τη διοίκηση της εταιρείας, κομβικό για τη μελλοντική στρατηγική της Aegean. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της εταιρείας, Ευτύχιος Βασιλάκης, «ο επόμενος αιώνας είναι ο αιώνας της Ασίας». Η παρουσία της Aegean σε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές του κόσμου ενισχύει τον στόχο της να καταστεί περιφερειακός κόμβος μεταφορών ανάμεσα στην Ευρώπη και την Ασία, αξιοποιώντας την κομβική γεωγραφική θέση της Ελλάδας.
Παράλληλα, η εταιρεία σχεδιάζει στρατηγικές συνεργασίες με τις ινδικές αεροπορικές Indigo και Air India, ενισχύοντας την εμπορική της διείσδυση και τις δυνατότητες ανταπόκρισης εντός της Ινδικής χερσονήσου.
A321neo XLR: Εμβέλεια, πολυτέλεια και τεχνολογική υπεροχή
Το νέο αεροσκάφος που θα στηρίξει την είσοδο της Aegean στις πτήσεις μακρινών αποστάσεων είναι το Airbus A321neo XLR (Extra Long Range). Πρόκειται για ένα αεροσκάφος που συνδυάζει την εμβέλεια έως 8.500 χιλιομέτρων και τη δυνατότητα πτήσεων διάρκειας έως και 10,5 ωρών με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και υψηλό επίπεδο επιβατικής εμπειρίας.
Το εσωτερικό θα είναι διαμορφωμένο με μόλις 138 καθίσματα, από τα οποία τα 24 θα είναι Business Class Suites, με πλήρως ανακλινόμενα καθίσματα (lie-flat), αυξημένη ιδιωτικότητα και πολυτελείς υπηρεσίες.
Η Οικονομική Θέση αναβαθμίζεται επίσης σημαντικά, με μεγαλύτερο προσωπικό χώρο, ατομικά συστήματα ψυχαγωγίας 4K, δορυφορικό Wi-Fi, θύρες φόρτισης USB και νέου τύπου αποθηκευτικά διαμερίσματα, κατάλληλα για πτήσεις μεγάλης διάρκειας.
Η Aegean δεν κρύβει τη φιλοδοξία της να προσφέρει προϊόν επιπέδου premium middle-haul, που να ανταγωνίζεται διεθνείς αερομεταφορείς μεγαλύτερης εμβέλειας.
Η καθυστέρηση των LR και η ευκαιρία για επέκταση
Η απόφαση για την προμήθεια των δύο XLR προέκυψε ως απάντηση στην καθυστέρηση παράδοσης των τεσσάρων A321neo LR που είχαν ήδη παραγγελθεί τον Απρίλιο του 2024, αλλά θα παραδοθούν τελικά το β’ τρίμηνο του 2027. Τα νέα XLR όμως θα είναι διαθέσιμα νωρίτερα -τον Δεκέμβριο του 2025 και τον Ιανουάριο του 2026, επιτρέποντας στην Aegean να ξεκινήσει αμέσως το άνοιγμά της σε προορισμούς εκτός Ε.Ε.
Στόλος-μαμούθ 60 νέων αεροσκαφών και επενδύσεις 4 δισ. δολαρίων
Με την προσθήκη των δύο νέων αεροσκαφών, η Aegean φτάνει πλέον τις 60 συνολικές παραγγελίες για Airbus A320/A321neo, από τις οποίες 36 έχουν ήδη παραληφθεί. Οι 24 που απομένουν θα παραδοθούν σταδιακά έως το 2031, ανεβάζοντας σημαντικά τις μεταφορικές δυνατότητες και την επιχειρησιακή εμβέλεια της εταιρείας.
Το συνολικό ύψος της επένδυσης για την ανανέωση και ανάπτυξη του στόλου υπολογίζεται στα 4 δισ. δολάρια -κεφάλαια που αντανακλούν όχι μόνο τον αναπτυξιακό προσανατολισμό της Aegean, αλλά και τη δέσμευσή της για τεχνολογική υπεροχή και βιωσιμότητα.
Ματιές σε Μαλδίβες, Σεϋχέλλες και Αφρική
Στο μεσοπρόθεσμο πλάνο της Aegean περιλαμβάνεται η εξέταση πτήσεων προς εξωτικούς και ανερχόμενους προορισμούς, όπως οι Μαλδίβες, οι Σεϋχέλλες, η Μπανγκαλόρ, το Ναϊρόμπι, το Αλμάτι και το Λάγος. Ενώ πιο μακρινοί προορισμοί, όπως το Κέιπ Τάουν, παραμένουν στο στάδιο αξιολόγησης, με ορίζοντα υλοποίησης μεταξύ 2027-2028.
Ωστόσο, η αγορά των ΗΠΑ παραμένει εκτός πλάνων για την ώρα, καθώς τα XLR δεν διαθέτουν την απαιτούμενη αυτονομία για απευθείας υπερατλαντικές πτήσεις.
Ελλάδα: Σε αναβαθμισμένο χάρτη διεθνών συνδέσεων
Ο πρόεδρος της εταιρείας, Ευτύχιος Βασιλάκης, τόνισε ότι η επένδυση στα XLR και LR δεν αφορά μόνο την Aegean, αλλά και τη γεωπολιτική ενίσχυση της Ελλάδας στον χάρτη των διεθνών αεροπορικών συνδέσεων. Με τον ανανεωμένο της στόλο, τις στρατηγικές συνεργασίες και την εξειδικευμένη της ομάδα, η εταιρεία φιλοδοξεί να διεκδικήσει ρόλο σημαντικού παίκτη στη διασύνδεση Ευρώπης – Ασίας – Αφρικής.
«Με νέες δυνατότητες στον στόλο, ισχυρές καθετοποιημένες υποδομές υποστήριξης και κυρίως τη δημιουργικότητα και την εξέλιξη της ομάδας των ανθρώπων μας, θα προχωρήσουμε όπως πάντα, με φιλόδοξα, αλλά και προσεκτικά βήματα», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η κίνηση της Aegean προς την Ινδία δεν είναι απλώς η προσθήκη ενός ακόμη δρομολογίου. Είναι μια δήλωση στρατηγικής κατεύθυνσης: η Ελλάδα διεκδικεί ρόλο σε μια εποχή όπου οι ισορροπίες μετατοπίζονται προς την Ασία. Με νέα τεχνολογία, υψηλό επίπεδο υπηρεσιών και όραμα για παγκόσμια δικτύωση, η Aegean εισέρχεται δυναμικά σε μια νέα εποχή -πιο διεθνή, πιο φιλόδοξη, πιο τολμηρή από ποτέ.