Οι δασμοί φρέναραν τις πωλήσεις αυτοκινήτων της Volvo

Πτώση 12% στις λιανικές πωλήσεις της Volvo το β' τρίμηνο, με απώλειες 1 δισ. δολαρίων. Αλλαγή πλάνων για το εργοστάσιο στη Σλοβακία

Hakan Samuelsson, CEO Volvo © EPA

Η Volvo ανακοίνωσε ζημιές ύψους 10 δισ. σουηδικών κορωνών (περίπου 1,03 δισ. δολάρια) στα οικονομικά αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο του 2025, επηρεασμένη από καθυστερήσεις στην κυκλοφορία νέων μοντέλων και την αύξηση του κόστους λόγω των εμπορικών δασμών.

Όπως μετέδωσε το CNBC, η κερδοφορία της αυτοκινητοβιομηχανίας δέχτηκε πλήγμα, καθώς οι συνεχιζόμενες εμπορικές εντάσεις παγκοσμίως επηρέασαν αρνητικά τις πωλήσεις. Συγκεκριμένα, οι λιανικές πωλήσεις της Volvo μειώθηκαν κατά 12% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας τα 181.600 οχήματα για την περίοδο μέχρι τον Ιούνιο. Η αυτοκινητοβιομηχανία γνωστοποίησε ακόμη ότι οι προσπάθειες περιορισμού των λειτουργικών εξόδων είχαν θετικό αντίκτυπο.

Νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα, η εταιρεία είχε προειδοποιήσει για απομείωση ύψους 11,4 δισ. κορωνών (περίπου 1,2 δισ. δολάρια), λόγω των καθυστερήσεων στα νέα μοντέλα και της ανόδου του κόστους από τους δασμούς. Η Volvo, που ανήκει στον κινεζικό όμιλο Zhejiang Geely Holding Group, θεωρείται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που πλήττονται περισσότερο από τους νέους δασμούς. Αυτοί οι επιβαρυντικοί όροι, σε συνδυασμό με προγενέστερες καθυστερήσεις στην ανάπτυξη προϊόντων, έχουν επηρεάσει την κερδοφορία και τις πωλήσεις των ηλεκτρικών της οχημάτων, όπως τα μοντέλα EX90 SUV και ES90 sedan.

Την Τετάρτη (16/7) η Volvo γνωστοποίησε πως σκοπεύει να ξεκινήσει την παραγωγή του δημοφιλούς υβριδικού XC60 στο εργοστάσιό της στις ΗΠΑ. Μέχρι τώρα, το συγκεκριμένο μοντέλο εισαγόταν στην Αμερική από τη Σουηδία.

Ο Hakan Samuelsson, ο οποίος επέστρεψε στη θέση του CEO τον Απρίλιο με πρωτοβουλία του ιδιοκτήτη Li Shufu προκειμένου να ανακατευθύνει την πορεία της εταιρείας σε πιο στενή σύμπλευση με τον όμιλο Geely, υλοποιεί ευρύ σχέδιο μείωσης κόστους ύψους 18 δισ. κορωνών. Το πλάνο αυτό προβλέπει περικοπές που θα επηρεάσουν περίπου 3.000 εργαζόμενους. Ο Samuelsson ανακοίνωσε επίσης ότι η μαζική παραγωγή στο νέο εργοστάσιο της Volvo στη Σλοβακία μετατίθεται για τις αρχές του 2027, έναντι του αρχικού σχεδιασμού για το 2026. Η αναβολή γίνεται ώστε να ευθυγραμμιστούν καλύτερα τα χρονοδιαγράμματα εμπορικής διάθεσης των νέων μοντέλων. Επιπλέον, η Volvo ήρθε σε συμφωνία με τη συγγενή εταιρεία Polestar, σύμφωνα με την οποία το νέο SUV Polestar 7 θα κατασκευάζεται στο ίδιο εργοστάσιο από το 2028 και μετά.