PepsiCo: Αναψυκτικά, σνακ & ελιγμοί ανέβασαν τα αποτελέσματα

Η διεθνής παρουσία αντισταθμίζει τους κραδασμούς από τους δασμούς Τραμπ. Καλύτερα των αναμενομένων κέρδη και έσοδα β' τριμήνου

Ραμόν Λαγουάρτα, Διευθύνων σύμβουλος, PepsiCo @ Facebook

Η PepsiCo ανακοίνωσε την Πέμπτη καλύτερα των αναμενομένων τριμηνιαία αποτελέσματα, με την επίδοση να ενισχύεται από τη σταθερή ζήτηση για τα αναψυκτικά και τα σνακ της στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε άλλες βασικές αγορές, περιλαμβανομένης της Ευρώπης.

Όπως και ο ανταγωνιστής της, η Coca-Cola, η PepsiCo έχει ανταποκριθεί στη μεταβολή των καταναλωτικών προτιμήσεων προς πιο υγιεινά ποτά και σνακ, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό της με νέες επιλογές, όπως η πρόσφατη εξαγορά της μάρκας προβιοτικού αναψυκτικού Poppi.

«Η δραστηριότητά μας παρέμεινε ανθεκτική κατά το δεύτερο τρίμηνο, καταφέρνοντας να διαχειριστεί ένα σύνθετο γεωπολιτικό και μακροοικονομικό περιβάλλον», ανέφεραν τα στελέχη της PepsiCo σε ανακοίνωσή τους.

Η δήλωση αυτή δείχνει ότι η εταιρεία καταφέρνει να αντιμετωπίζει τις πιέσεις, αφότου προηγουμένως είχε προειδοποιήσει για τις επιπτώσεις της πολιτικής και οικονομικής αβεβαιότητας στις δραστηριότητές της στις ΗΠΑ και σε διεθνείς αγορές.

Ο κλάδος τροφίμων της PepsiCo στη Βόρεια Αμερική, που περιλαμβάνει μάρκες όπως Lay’s και Cheetos, σημείωσε επίσης αύξηση όγκων, καθώς η εταιρεία προσέφερε προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές και εμπλούτισε τις γνωστές σειρές σνακ με νέες γεύσεις, καλύπτοντας ευρύτερες γαστρονομικές προτιμήσεις.

«Οι προσδοκίες ήταν χαμηλές, και παρότι τα αποτελέσματα δεν ήταν εντυπωσιακά, ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις», δήλωσε ο αναλυτής της RBC Capital Markets, Νικ Μόντι.

Η PepsiCo υπερασπίστηκε επίσης τη στρατηγική της για την απορρόφηση των κραδασμών στην εφοδιαστική της αλυσίδα από τη δασμολογική πολιτική του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, προχωρώντας μεταξύ άλλων και σε αλλαγές στην προέλευση πρώτων υλών.

Η μετοχή της εταιρείας, που παράγει μεταξύ άλλων και το Gatorade, ενισχύθηκε κατά 2% στις προσυνεδριακές συναλλαγές, καθώς η εξασθένηση του δολαρίου βοήθησε την PepsiCo να προβλέψει μικρότερη ετήσια πτώση κερδών. Η διεθνής δραστηριότητα της PepsiCo αντιστοιχεί περίπου στο 40% των συνολικών καθαρών εσόδων της.

Η εταιρεία αναμένει πλέον μείωση 1,5% στα βασικά κέρδη ανά μετοχή για το σύνολο του έτους, έναντι προηγούμενης εκτίμησης για πτώση 3%.

Η PepsiCo διατήρησε την πρόβλεψή της για σταθερά βασικά ετήσια κέρδη σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες, την οποία είχε μειώσει στο προηγούμενο τρίμηνο ώστε να ενσωματώσει την επίδραση από το αυξημένο κόστος εφοδιαστικής λόγω δασμών.

Τα οργανικά έσοδα του τομέα αναψυκτικών της PepsiCo στη Βόρεια Αμερική αυξήθηκαν κατά 1% στο δεύτερο τρίμηνο, μετά από πτώση 2% το προηγούμενο τρίμηνο.

Τα συνολικά έσοδα για το δεύτερο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά περίπου 1% και διαμορφώθηκαν στα 22,73 δισ. δολάρια, έναντι της μέσης εκτίμησης αναλυτών για πτώση 0,99% στα 22,28 δισ. δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία της LSEG.

Εξαιρουμένων συγκεκριμένων απομειώσεων, η PepsiCo κατέγραψε προσαρμοσμένα κέρδη ύψους 2,12 δολαρίων ανά μετοχή, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των 2,03 δολαρίων.