Η Boeing ανακοίνωσε μικρότερες ζημιές για το δεύτερο τρίμηνο την Τρίτη, καθώς ο αμερικανικός κατασκευαστής αεροσκαφών ενίσχυσε την παραγωγή και τις παραδόσεις, σε μια προσπάθεια ανάκαμψης από τη ρυθμιστική κρίση και τη μεγάλη απεργία που είχε σταματήσει το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής πέρυσι.
Οι μετοχές της εταιρείας κατέγραψαν άνοδο 1,5% στις προσυνεδριακές συναλλαγές.
Ύστερα από χρόνια προβλημάτων ποιότητας και καθυστερήσεων στην παραγωγή του εμβληματικού 737 MAX, η Boeing έχει αρχίσει προσεκτικά να αυξάνει τον μηνιαίο ρυθμό παραγωγής μέσα στο 2025. Τον Μάιο, η εταιρεία κατασκεύασε 38 αεροσκάφη τύπου 737, ενώ η παραγωγή έχει παραμείνει σταθερή από τότε, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
«Καθώς συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε το Σχέδιο Ασφάλειας και Ποιότητας, διαπιστώνεται μεγαλύτερη σταθερότητα στις λειτουργίες μας», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος Κέλι Όρτμπεργκ σε επιστολή του προς τους εργαζομένους της Boeing την Τρίτη.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) είχε περιορίσει την παραγωγή του 737 MAX —του πιο εμπορικού μοντέλου της Boeing— μετά το περιστατικό αποκόλλησης πάνελ σε πτήση σχεδόν καινούριου αεροσκάφους τον Ιανουάριο του 2024.
«Σκοπεύουμε να ζητήσουμε έγκριση από την FAA για να αυξήσουμε την παραγωγή σε 42 μονάδες τον μήνα, όταν οι βασικοί δείκτες απόδοσης (KPIs) δείξουν ότι είμαστε έτοιμοι», πρόσθεσε ο Όρτμπεργκ.
Μέχρι το τέλος Ιουνίου, η Boeing είχε παραδώσει 206 αεροσκάφη τύπου 737 MAX. Η Wall Street παρακολουθεί στενά τις παραδόσεις αεροσκαφών, καθώς οι κατασκευαστές εισπράττουν το μεγαλύτερο μέρος της πληρωμής κατά την παράδοση.
Η Boeing αύξησε επίσης την παραγωγή του 787 στο εργοστάσιό της στο Τσάρλεστον της Νότιας Καρολίνας, από πέντε σε επτά αεροσκάφη τον μήνα.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, η εταιρεία έχει λάβει 668 παραγγελίες, ή 625 καθαρές παραγγελίες μετά από ακυρώσεις και μετατροπές.
Η βελτίωση στις παραδόσεις συνιστά καθοριστικό βήμα στην προσπάθεια της Boeing να ανακάμψει από χρόνια διαταραχών στην παραγωγή και διαδοχικών κρίσεων που αύξησαν σημαντικά το χρέος της — υπογραμμίζοντας την ανάγκη επιτάχυνσης της παραγωγής ώστε να αποκατασταθεί η χρηματοοικονομική σταθερότητα.
Η εταιρεία εμφάνισε καθαρές ζημιές 612 εκατ. δολαρίων, ή 92 σεντς ανά μετοχή, για το τρίμηνο που έληξε τον Ιούνιο, έναντι ζημιών 1,44 δισ. δολαρίων, ή 2,33 δολάρια ανά μετοχή, την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Ωστόσο, η Boeing συνεχίζει να δέχεται ισχυρές πιέσεις από διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα, οι οποίες έχουν καθυστερήσει την παραγωγή και περιορίζουν την ικανότητά της να ανταποκριθεί στη ραγδαία αυξανόμενη ζήτηση για αεροσκάφη. Το 2024, η εταιρεία κατέγραψε συνολικές ζημιές σχεδόν 12 δισ. δολαρίων λόγω προβλημάτων σε βασικούς επιχειρηματικούς τομείς, μεταξύ των οποίων και πρόσθετες επιβαρύνσεις στα αμυντικά της προγράμματα.
Επιπλέον, η Boeing παραμένει εκτεθειμένη στους εκτεταμένους δασμούς του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, οι οποίοι ενδέχεται να αυξήσουν περαιτέρω το κόστος εξαρτημάτων και να επιβαρύνουν μια ήδη εύθραυστη εφοδιαστική αλυσίδα.
Τα έσοδα της Boeing για το τρίμηνο που έληξε τον Ιούνιο αυξήθηκαν κατά 35%, φτάνοντας τα 22,75 δισ. δολάρια.